Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har lenge drømt om en e36m3! blir jo ikke en original bil, men er jo bare karroseriet som er 320 så jeg bryr meg ikke om det. artig å ha byggd den opp selv også.

har pusset og lakkert en callipter (Bak) idag. tenkte mye på rød eller blå farge men blir mer anonym med sølv mener jeg. hadde jo også sølv varmelakk liggende fra da jeg lakkerte eksosenså valget ble enkelt.

pusset de med stålbørste på vinkelsliper. turte ikke å sandblåse dem...

CIMG0199.jpg

med lakk

CIMG0201.jpg

Skrevet

skjønner:) drømmer om M3 selv, men må fullføre skole og jobbe en del før det blir noe :(

gjør da ikke noe om den er ombygd så lenge den blir godkjent som M3, du har jo motoren og det er vel det viktigeste :D

• 4 weeks later...
Skrevet

Da er ledningsnett endelig montert! fra front til ende med den store lydpakken man kunne få i 94.+ en startsperre jeg ikke skjønner d pøkk av... får bare håpe den starter.(ser ettermontert ut) en jævla jobb vill jeg si, men nå er det vertfall gjort.

fremgangen

CIMG0227.jpg

CIMG0229.jpg

Har også fått tak i 25mm senking bilen skal vises med.

CIMG0221.jpg

Matten i motorrom er montert +abs,bremsek.forst.,div

CIMG0220.jpg

Skrevet

ja gjett om d er digg! har montert vinduer og pakninger i dørene idag+ fått på pyntelistene rundt dørhåndtaket utvendig.(takket være tips her på bimmers 8) ) har også gjort meg ferdig med dashn, montert ratt og kobblet strøm på sikringsboksen for å se om alt i dashn virker. har jo montert varmapparat fra m3'n med aircondition, og ac'n er plugga igjen. vifta funker fint den men fikk alle feilmeldingene du kunne få i computern vill jeg tro :lol: er ikke så rart d når den står på bukker uten nå som helst for drivverk og uten lykter.

starter vell på bakstilling imorgen.

kjenner lysten til å skru er på topp nå med sol å bare veier 8)

Skrevet

Det er digg :) Tok du forresten med deg ac pumpa mi og m42 dobbelmasse svinghjulet når du hentet motoren i garasjen min? Finner det ikke igjen :(

Skrevet
Det er digg :) Tok du forresten med deg ac pumpa mi og m42 dobbelmasse svinghjulet når du hentet motoren i garasjen min? Finner det ikke igjen :(

Det er mulig, din far var ganske gira på å bli kvitt alt da jeg var der :lol:

jeg har jo ikke bruk for de delene så du skal få dem tilbake hvis jeg har dem.

sjekker imorgen jeg.

Skrevet

Det er mulig, din far var ganske gira på å bli kvitt alt da jeg var der :lol:

jeg har jo ikke bruk for de delene så du skal få dem tilbake hvis jeg har dem.

sjekker imorgen jeg.

Hehe. Ja egentlig forstår jeg han godt :lol: . Trenger ikke stresse med de. Det hadde vel blitt kastet tilslutt uansett da jeg ikke hadde fått solgt det. Bare lurte litt på hvor det hadde blitt av.

Skrevet

idag har d skjedd mye! har nå fått inn motor/gir og travers foran med servosystem.

litt olje innkjøpt til motor gir og diff. og oljefilter.

CIMG0237.jpg

Byttet olje på girkasse. oljen så ny ut og ingen spon på magnetpluggen.

men vet jo nå at alt er på stell.

CIMG0238.jpg

CIMG0239.jpg

Motorn har faktisk revet seg løs fra traversen på m3'n :shock:

byttet travers til den ifra 320'n da den var hel. dette skal sjekkes til neste vinter. kansje en forsterkning kreves.

CIMG0240.jpg

CIMG0242.jpg

CIMG0241.jpg

Da jeg skulle montere inn motor la jeg merke til at m3'n er forsterket på girkasseopphenget også... kappa av bitene av m3'n og sveisa de på. malte over med rust lakk etterpå.

CIMG0243.jpg

CIMG0245.jpg

montering av motor/gir

CIMG0246.jpg

montert!!!

CIMG0250.jpg

CIMG0251.jpg

CIMG0252.jpg

Skrevet

nærmer seg første prøvetur nå ja. bilen skal vises på biltilsynet i mai. blir fortsatt litt igjen for å få den perfekt etter visning.

speil, sideskjørt. original front og bakfanger skal lakkes.

nye m3 lister må kjøpes da mine har vært skrudd fast og ikke klippset.

og sikkert mye mer som jeg har glemt, men nå vill jeg ha den på veien så får kosmetikken komme litt om litt.

Skrevet
nærmer seg første prøvetur nå ja. bilen skal vises på biltilsynet i mai. blir fortsatt litt igjen for å få den perfekt etter visning.

speil, sideskjørt. original front og bakfanger skal lakkes.

nye m3 lister må kjøpes da mine har vært skrudd fast og ikke klippset.

og sikkert mye mer som jeg har glemt, men nå vill jeg ha den på veien så får kosmetikken komme litt om litt.

okei skjønner :wink: du kan ikke ta av listene på M3en og sette på da?

gleder meg i vertfall til og se bilen ferdig :D er vel stort sett bare kose jobb som er fremover nå etter motor og slikt er på plass :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...