Kjell Z3 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 http://www.h-avis.no/article/20071211/N ... 10/AKTUELT
Mexos Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Huff, har kjørt den veien der og den er ikke til å spøke med. Trodde først det var snakk om han politikeren som sovnet ved siden av all gore når jeg så topicen
StianA Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 herregud at folk ikke har vett og parkere bilen da de er såpass trøtte ellers så kan de jo: http://www.vegvesen.no/stoppogsov/
316 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Det med å sove i 15 minutter støtter jeg rett og slett ikke. Er det ingen flere en meg som blir EKSTREMT trøtt av å sove kun et kvarter?
snurresprett Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 om du blir ekstremt trøtt av å sove kun 10-15 min så er du allerede så utslitt at du burde ta en lengre vil! eg har stoppet noen ganger og bare lukket øynene å duppet av, når eg da våkner etter 10-20 min er eg mer fokusert og føler ikke den samme trøttheten.
Hyggmaister Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Går også an å ta seg noe mat med høy glykemisk indeks (for vanlige dødelige mat som tas kjapt opp og har mye energi=; sjokolade, eple, banan osv), hjelper ofte mye om en er utslitt og blodsukkernivået synker
m3rnie Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Sove i 15 min hjelper ikke for min del.... greier ikke sove middag en gang, resten av dagen blir jeg sløv og uopplagt... kaffe hjelper best for min del, også frukt.. tingen med sjokolade/cola er at de gir en "boost", du blir mer våken av det, men etter hvert så detter du ned igjen, og blir trøttere enn du var før du spiste.. iallefall for min del... så i stedet for å sove 15 minutter, invester heller i en kopp kaffe
schviiin Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 det og duppe av i ti femten min, fungerer veldig bra for min del, anbefaller alle som er trøtte og stoppe bilen og sove litt, bedre og komme litt seint fram enn aldri..
MF DUFF Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Kan ikke fatte at han klarte og sovne der jeg. Jeg er vokst opp der i området og denne veien er vanligvis ikke i bruk. Men pga tunnelarbeid er den tidvis i bruk. Denne veien krever ganske aktiv kjøring så en ukjent fører burde bli ekstra fokusert her. Vi kjørte bakkeløp om nettene her i "gamledager"
Kjell Z3 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Når man er så trøtt at man til stadighet dupper av noen tideler, og man strever det man er kar om for å holde dem oppe er det klart det hjelper å sove 15 min. Klart man er groggy når man våkner, men ta en liten tur ut av bilen etter søvnen og trekk litt frisk luft så er man bedre enn man var før søvnen.
316 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Pleier å gå ut av bilen og trekke litt luft hvis jeg er trøtt jeg, synes det personlig er bedre enn å sove i et kvarter. Har aldri sovet et kvarter i bilen, men jeg pleier ikke å være direkte opplagt etter å ha sovet et kvarter i senga.
Kjetil Sømme Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Godt å se at retten konkulderer med at det er tretthet som er hovedårsaken til dødsulykker på norske veier. Men politikere og politiet fokuserer stadig mest på hastighet.
PenguiN- Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 lurer på hva han bedrev med kompissen og jentene natten før....noe slitsomt må det ha vært siden han greide å sovne på en veg som det sies (og ser ut til å være) en veg som krevet fokus og aktiv kjøring
opt Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 lurer på hva han bedrev med kompissen og jentene natten før....noe slitsomt må det ha vært siden han greide å sovne på en veg som det sies (og ser ut til å være) en veg som krevet fokus og aktiv kjøring er vel ikke så mye å lure på det nei utrolig fort gjort at slikt kan skje, men synes det var litt rart passasjerene ikke reagerte før, de må jo ha sett at sjåføren var svimete. hvis ikke de også sov da.. har kjørt en del langt selv og det er ikke lett å kjenne sin begrensning bestandig, å kjøre fort bruker å hjelpe en stund da, men til slutt er det kun en høneblund som hjelper. i helga kjørte jeg og en kamerat oslo-brussel-oslo(3100km) på 38 timer inklusive 6 timer sightseeing og drikking. ingen av oss husker veldig mye av turen hjemover, men slet med hallusinasjoner siste 6 timene. vi sov vel tilsammen 4 timer oss i mellom. starta 1600 fredag og var hjemme 0600 søndag, har fortsatt vondt i skinka. i ettertid har vi vel innsett at det var galskap, men samtidig jævli moro. det aller verste er at vi kjørte en Smart ForTwo
Dr_S Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg blir selv alltid trøtt når jeg kjører alene i bilen på vei tilbake fra Oslo på nye E18. Løsningen da (istedetfor å ende i autovernet) er å stoppe på en rasteplass f.eks og lukke øynene i 15 minutter. En gang våkna jeg etter å ha sovet i 2 timer! Hehe, da var jeg litt i villrede noen sekunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå