Gå til innhold

Stor forskjell på boost controller!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører nå med turbosmart mekanisk boost controller, denne er åpen hele tiden og man justerer hvor mye luft som skal passere ventilen.

Har hørt man tjener mye på å kjøpe en dyrere som er lukket helt til man får det turbo trykket man ønsker, for så å slippe gjennom trykk til wg.

Vet at turboxs selger en helt grei en til ca 1500,- noen som har prøvd?

Med denne får man altså tidligere lading.

Skrevet

så gi faen i å svare da Penguin... kåtte helvette..

e faen meg full i piss du, post hore.

en boostcontroller som er av kjente merker og som oftest litt dyr, er dem beste. selv kommer jeg til å bruke en billigversjon av bleedeventilen.

Skrevet

Å hvor mye mer hjalp svaret ditt? "dyrt er som regel bedre"..

Det at boost kontrolleren holder seg lukket helt til den begynner å slippe gjennom er bedre ja. Men tror det er få som har prøvd den typen du ser på:) så den kan du jo prøve ut selv?

Så du får ikke mye respons her tror jeg.

Skrevet

Da kan værtfall jeg gi mine erfaringer på Cosworth!

En kompis hadde slik bleed løsning, mens jeg har en dyrere turboxs som holder helt tett.

Min får ladetrykk tidligere en den bleedløsningen, samt holder ladetrykket mer stabilt på høyt turtall. Vi peaket likt på samme turtall, men når vi da drar til rødmerket så har min fortsatt stabilt 1.6bars ladetrykk mot 1.3 på den andre.

Skrevet
Da kan værtfall jeg gi mine erfaringer på Cosworth!

En kompis hadde slik bleed løsning, mens jeg har en dyrere turboxs som holder helt tett.

Min får ladetrykk tidligere en den bleedløsningen, samt holder ladetrykket mer stabilt på høyt turtall. Vi peaket likt på samme turtall, men når vi da drar til rødmerket så har min fortsatt stabilt 1.6bars ladetrykk mot 1.3 på den andre.

Ja det var en slik 1 stegs jeg tenkte på. Hva heter den?

Skrevet

Den du skal ha heter TurboXs High Performance Boost Controller.

Denne er den eneste mekaniske BC som duger,om det er duel stage spiller ingen trille og er kun til de som har to forskjellige turbotrykk og kan endre map ved ett tastetrykk.

Jeg har kun kjørt TurboXs HPBC og den er bra.

En slik billig turbosmart ventil kan du kage selv på 3 minutter,har kjørt med en slik også.

Ta ett T stykke i pvc plast og sett en skrue på den i midten og skru den inn i luftstrømmen,borr ett lite hull etter skruen i tillegg-vips,man har en blødeventil.

Jeg har en TurboXs HPBC liggendes ny i eske i garasjen.

Du kan få den for 1300+ frakt.

Se nede på siden.

http://www.protrim.no/produkter_turbo_b ... trol.shtml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...