Gå til innhold

Min E36 328i Coupé


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd så lenge å lufte nå, at det kan ikke være det.

1. Det er majones i påfyllingslokket, noe det ikke var for et par dager siden.

2. Olja på peilepinnen blir gul når du tar den på henda.

3. Det er olje i kjølevæska.

4. Har prøvd å lufte med en slik pumpe de har på verksted. Der var vi temmelig sikker på at all luften var ute. Uansett kokte den etter en tur på 6-700m..

Så er nok toppen :( Begynner demontering imorgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette her. Idag er det ingen av de tegnene som nevnt over :-?

Måtte bare sjekke vannpumpen i samme slengen. Noe som viste seg å være meget smart. Bilder følger:

Venstre viser hvordan den egentlig skal se ut, høyre.. tja..:

DSC_0505Large.jpg

DSC_0506Large.jpg

DSC_0507Large.jpg

Har iallefall funnet ut hvorfor toppen muligens er ødelagt.. Skal ut å tappe oljen etterpå for å sjekke om det er vann i oljen, så kjøpte ny olje idag også :)

DSC_0509Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve, skal uansett tappe av olja, for å se etter vann, så hive på en eller an olje + rensen og så hiva på Catrol'en jeg har kjøpt + nytt filter :)

Om det blir bytte av topp/pakning får vi se når det blir tappa av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lufta systemet idag og fikk skikkelig varme i varmeapparatet. Alikevel koker den/kompresjonen til motoren lekker inn i kjølesystemet. Så det første som gjøres nå, er å få tak i en kompresjonstester slik at jeg kan finne om det faktisk lekker i toppen eller ikke..

Skjønner ingenting nå, blir så usannsynlig frustrert.. Så nå blir det kraftfylla i kveld og begynner påan igjen på mandag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten soting foran eller putte på igjen de ikke-sota rutene bak igjen. De tona ligger til salgs på "Deler selges"..

Det blir opplyst her når den selges.. :) Hadde egentlig tenkt å selge den nå, men er vel feil årstid å selge en slik bil på?

Så det blir kanskje til at jeg venter til våren og da ender jeg vel opp med M-Tech hele veien :)

Edit: Den er senke enten 60/30 eller 50/30 sånn ca.. Litt usikker siden det er coilovers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt nye pakninger til bakrutene, så tenkte å bytte om rutene samtidig med det siden jeg må ut med rutene uansett..

Toppen er altså ikke gåen, og all majonesen er bort ifra topplokket. En bekjent sa at en motor trekker til seg vann uansett viss den står lenge (min har stått i over 2 mnd), så det kan jo være forklaringen. Uansett, det er borte nå, etter at jeg bytta olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...