Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på jobb her om dagen og leste i noen gamle Vi Menn :) Da kom jeg over et inlegg, med skademeldinger, som forsikringsselskaper har fått.

Lo godt av mange av de, så tenkte å legge de ut her, så kanskje flere får seg en god latter :)

- Ingen hadde skyld i ulykken, men den ville aldri skjedd dersom den andre sjåføren hadde vært litt mer oppmerksom.

- Da jeg kom hjem, kjørte jeg inn til feil hus og kolliderte med et tre jeg ikke har.

- Fotgjengeren viste ikke hvor han skulle, så jeg kjørte over ham.

- Jeg hadde kjørt i 40 år da jeg sovnet ved rattet.

- Den indirekte årsaken til ulykken var en liten fyr i en liten bil, med en stor kjeft.

- For å unngå å treffe støtfangeren på bilen foran, kjørte jeg på fotgjengeren.

- Bilen min stod lovlig parkert da den rygget inn i den andre bilen.

- Da jeg kom til krysset, så jeg plutselig et stoppskilt hvor det aldri har vært noe stoppskilt før. Jeg klarte ikke å stoppe i tide.

- Telefonstolpen nærmet seg raskt. Jeg prøvde å komme meg unna, men den traff fronten.

- Lastebilen rygget gjennom frontruta og inn i min kones ansikt.

- Karen var overalt. Jeg måtte svinge flere ganger før jeg traff ham.

- En usynlig bil kom ut fra ingensteds, traff bilen min, og forsvant.

Skrevet

he he jeg ler så jeg slutte puste noen sek

av latter krampe og tårene triller, er det virklig mulig, he he :-)

Skrevet

Skylder på elgen

# "Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var."

# "Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret hele utsikten."

# "De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld her, så må det være samene, som eier dyra."

# "Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god."

# Såpeglatt

# "Det hadde fryst på om natten, så veien var helt isolert. Bilen min skled nærmest på eget initiativ inn i bil B"

(225x149 pixel - 15561 bytes)

# "Bil B skulle svinge til høyre, men lot være å bruke blinklys da det var såpeglatt."

# "Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe."

# "Snøvær + natt = dårlig sikt"

# Ærlighet varer lengst?

# "Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om, kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre."

# "For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!"

# "Jeg er ikke ute etter å forskyve skyld eller fraskrive meg ansvar, men kan bare konstatere fakta, og det ser svært dårlig ut for min del."

# "Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi."

# "Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i ettertid kan en jo lure på hvor lurt det var."

# Hvem sin skyld?

# ”Jeg vil si at jeg har 50 % skyld og motparten 75 %.”

# ”Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da.”

# ”Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster.”

# ”Hans skyld - Han holdt altfor liten avstand til bilen bak.”

# Ikke noe å lage bråk om?

# "Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om."

# "Vi kolliderte bare litt."

# "Ikke mye å lage bråk om synes jeg - skadene var helt meningsløse."

# "Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at vanligvis kjører jeg alltid veldig forsiktig i den svingen."

# "Jeg kjørte aldeles ikke for fort. Jeg hadde jo to koldtbord bak i bilen!"

# Naturlig nok...

# "Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut."

# "Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon."

# "Ulykken kunne vært unngått hvis begge hadde klart å stoppe."

# Vanskelig å fylle ut skjema

# "Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen."

# "Beklager håndskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en."

Skrevet

# "Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god."

haha

Skrevet

Det finnes bøker utgitt om nettopp dette. Jeg kjøpte nr. 1 "Plutselig svingte vegen, men det gjorde ikke jeg". Anbefales på det sterkeste.

Her er en del fra denne:

-Plutselig smalt det, til tross for at ingen bil var å se i nærheten.

Jeg sto på "Full Stopp"-skilt. Kjørte ut da veien var tilsynelatende fri for annen trafikk. Men bare tilsynelatende.

Jeg skulle ut på E18, men på grunn av Bs plassering hadde jeg redusert sikt. Da så jeg en luke, kjørte jeg litt frem. Der fikk jeg bedre oversikt, og da så jeg at det ikke var noen luke likevel...

Jeg svingte, men bilen kjørte rett frem.

Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var.

Fører A sa at han ikke klarte å stanse. Det hadde kanskje hjulpet om han hadde forsøkt å bremse.

Uhellet skyldtes en kombinasjon av en altfor rask bil og en altfor treig fører.

Det var bare usynlige skader på begge bilene.

Etter min mening ville kollisjonen vært unngått hvis A hadde svingt unna istedenfor å kjøre på meg.

Av hensyn til injurielovgivningen tør jeg ikke påstå at motparten var beruset, men han var "dritings".

Jeg skulle ønske man i politirapportene ville slutte å omtale meg som "fornærmede". Jeg er ikke fornærmet, jeg er forbannet!

Jeg ble skadet i bakdør, skjerm og venstre kne.

Vitnet erklærer at hun ikke er kjent med føreren av bil B, men er det ikke litt påfallende at begge er svenske?

Bil B drev øvelseskjøring. Jeg lurer på hva de øvde på.

Fører A, som var lokal, sa at det hadde skjedd mange kollisjoner i dette krysset. Hvis han visste det, burde han vel kjørt litt forsiktigere?

Det var hans skyld. Jeg sto riktignok parkert midt i veien, men han kunne kjørt på begge sider.

Min skyld. Jeg har jo ikke lov til å kjøre på folk heller.

Min skyld. Bare send meg regninga.

Motgående i samme retning...

Bil B kom bakfra i motgående kjørefelt i samme retning.

Det var nok min skyld, men motparten kunne valgt et annet sted å parkere.

Jeg beklager feilmanøveren, men fraskriver meg all skyld!

Vi var begge uaktsomme, men det var hans uaktsomhet som førte til sammenstøtet.

Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster.

Jeg formente - feilaktig - å være eneste bil på stedet da.

Mitt førsteinntrykk var at jeg ikke hadde sett bil B før det smalt.

For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!

De skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da.

Jeg kom såvidt borti ham, og vi fant ingen merker hverken på hans eller min bil. Så hvis B påstår noe annet, vil jeg insistere på at både B og bilen hans blir nærmere undersøkt.

Enn om forsikringsselskapene hadde vært like greie å ha med å gjøre når ulykken er ute, som når en tegner forsikringen!

Tenk å komme fra Sarpsborg og fortelle meg åssen vi skal kjøre rundkjøringer her i Fredrikstad.

A: Det så først ut til at B hadde tenkt å stanse, men ombestemte seg.

B: Man kan spørre seg hvordan A kan vite hva jeg har tenkt.

Krysset så klart ut. Ingen fra høyre, ingen fotgjenger å se. Likevel smalt det. Det var som tatt ut av læreboka!

Føreren av bil B påsto hardnakket at hun hadde kjørt på grønt, helt til det gikk opp for henne at det ikke var et lyskryss.

Jeg kan ikke norsk, så det er ikke jeg som skriver dette.

Snø. Is. Nedoverbakke.

Begge sto stille. Begge nølte. Begge kjørte.

Min feil uansett forklaring.

Kjørte i kø som bråstoppet. Det gjorde jeg også - i bilen foran.

Jeg sier herved opp min forsikring, da jeg etter kollisjonen ikke har bil lenger.

Vennligst sendt meg et nytt skadeskjema til neste treff!

Indirekte betyr deres standpunkt at: 1) Undertegnede er en lystløgner som har tatt hammeren og slått bulk i høyre bakdør på min bil. 2) Dette har jeg gjort for å gjøre det jævlig og vanskelig for mine medmennesker og forsikringsselskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...