BMW_Larsen Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 hei, kjøpte en motor fra koed til min m5 og den gikk i ca 5timer før jeg begynte å få problemer med tenningen.. gnist osv.. men tenkte jeg ike sku syte da det kunn var garanti om at motorn sku starte.. men etter endel påkost i feilsøking komptest følere givere plugger osv så finner jeg ut at kilen til trigger hjulet i framkant på veiva er knukket og bolten i mitta ikke er sælig fast.. spørmålet mitt er : bør jeg ringe å klage å kreve litt penger lr noe.. gikk jo 4lapper bare på verksted.. ++++ dette er ikke no jeg kan til.. dette skjer ikke over natta liksom.. noen lure forslag eller ider om hva jeg kan/skal gjøre?
Frode D Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Ring koed, forklar saken, så tar du det der ifra. Skjønner frustrasjonen, og det gjør forhåpentligvis de også.
BMW_Larsen Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 snakket litt med de i dag å skulle kansje få noe til gode.. synst kansje de kunne betalt det jeg måtte leie verksted for jeg..diagnose og litt div målinger..
RoaldJ Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 off.. dette er surt da. både for deg og "rykte" til Koed. :/ motoren overlevde eller?
BMW_Larsen Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 joa...motorn tålte godt dette.. var jo bare triggerhjulet som ble løst og var ikke lett å få rett knist når triggerhjulet ikke gikk som det sku.. har byttet kile og moterte sammen motorn i går..starter og går fint som bare det nå.. litt monering av div i helgen så skal jeg putte den hjem i garasjen.. bare 17dager til jeg får igjen førerkortet..
Aroid Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 hmm. er det en S38 B36 motor? vist du ligger på høyt turtall så kan du knek kile. standar feil.
BMW_Larsen Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 hmm. er det en S38 B36 motor? vist du ligger på høyt turtall så kan du knek kile. standar feil. jepp s38b36.. har aldrig hørt dette har skjedd før.. men sjønner det skjer om du ikke har strammet nokk på bolten på triggerhjulet.. for da vill den jo få slag å bli banket av.. og bolten var løs.. men dette er noe jeg ikke sjekker da jeg kjøper motor med garanti for at den starter.. synst hele grea er litt merkelig.. men håper koed ordner en venlig løsning på dette.. noe jeg egentlig regner med..
Aroid Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 hmm. er det en S38 B36 motor? vist du ligger på høyt turtall så kan du knek kile. standar feil. jepp s38b36.. har aldrig hørt dette har skjedd før.. men sjønner det skjer om du ikke har strammet nokk på bolten på triggerhjulet.. for da vill den jo få slag å bli banket av.. og bolten var løs.. men dette er noe jeg ikke sjekker da jeg kjøper motor med garanti for at den starter.. synst hele grea er litt merkelig.. men håper koed ordner en venlig løsning på dette.. noe jeg egentlig regner med.. jeg har hørt mange som hatt problemer med det. særlig når dem kommer helt opp til turtallskutt. da blir det brå stopp, hjulet ville forsette å ville ødelege kilen. Den kilen du får kjøpt hos bmw no er ikke lik bra som står på motoren i fra fabrikken.
BMW_Larsen Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 okai.. dette er da noe nytt fra meg.. hadde en m5 haman motor stående inne på verkstedet så jeg lånte kilen fra den motoren.. men men.. orner seg vell..
BMW_Larsen Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 okai.. dette er da noe nytt fra meg.. hadde en m5 haman motor stående inne på verkstedet så jeg lånte kilen fra den motoren..men men.. orner seg vell.. gamlekilen..
BMW_Larsen Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 ja, men en skjelden tanke dette slår folk kan jeg tenke meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå