Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. ser du delenr på den convørtern?

kansje han har sent med feil convørter?

uansett hadde jeg nok heller ville ha satsa på den gamle siden du mener dem er så ulike..

bare husk å fyll olje i den før du monterer, men det vet du sikkert..

Skrevet

Trur ikkje det var feil konverter, for kassen var annerledes også. Men nå er kassen på plass, og i dag skal eg fylle olje på og krysse fingrene for at alt e fiksa nå...

Skrevet

da fikk jeg ein skikkelig sur start på året mitt iallefall.. Fylte olje på kassen i går og prøvekjørte litt, og da jeg kom tilbake til garasjen og kjørte opp på bukken så så jeg at bilen pissa fortsatt like mye olje som før jeg skifta simringen!!! :evil::cry:

Så det jeg mistenker nå er at konverteren må skiftes ut. Så om noen har en konverter eller komplett zf4hp22 kasse som passer en 89 mod 520 så er jeg VEEELDIG interessert! Jeg har nå erfart at hp22 kasser som har vært i E30 passer ikke, så det må nok være fra 5 serien...

Skrevet

det har eg ikkje tid til. Eg har ei jente på 10 mnd som krever en del tid av meg. Så poenget nå e barra å få i kassen og kjøre!

Skrevet

Aha ja da utgår nok det ja..

Vet bare at forrige eieren på 535`n min endte med å bygge om til manuell da automatkassa røyk.. Det var vist både billigere og bedre enn å fikse/bytte manuell kassa.

Skrevet

ja det er det nok. Selvfølgelig hadde nok bilen blitt litt sprekere og billigerer i drift og. Men akkuratt nå så må eg f¨den igang og da er det raskere og billigst å bytte automatkasse.

Skrevet

Da var den nye kassen på plass og klar til å fylles olje på. E så spent på om eg har fått det til denne gangen! Var et skikkelig slag i trynet forrige gang da kassen pissa lika masse olje som før eg skifta simring. Wish me luck.

Skrevet

Då va bilen endelig hima i gården min igjen. Me fekk det endelig te, men an slure litt siden me gjekk tom for olje. hehe. Har bestilt giroverføringswire og filter og så ska alt være i tipp topp stand.

Skrevet

Då va giroverføringswieren bytta og bilen går som den skal., :D Herligt å slippe å leite etter gira. :D Men eg trur lamdasonden min tuller litt. Når vi skrudde den av så kom den skjevt ut og ødela noen gjenger helt ytterst. Vet ikkje om eg har klart å få den rett inn igjen. Har kanskje en delebil på hand, men det er en 520 24v. Vet noen om lambdasonden passer til min som er 12 v?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...