Astri Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Takk Glenno og S. Nilsen! Det at dette var bolt on vil eg heller kalle Bull shit... Men SKA få det te! E bare mye som må organiseres med jobb, barnevakt og hjelp de få timene eg har i døgnet til å herje i garasjen... Men eg SKA få det te!
Hoem Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Takk Glenno og S. Nilsen!Det at dette var bolt on vil eg heller kalle Bull shit... Men SKA få det te! E bare mye som må organiseres med jobb, barnevakt og hjelp de få timene eg har i døgnet til å herje i garasjen... Men eg SKA få det te! Det er ganske bolt on, litt avhengig av hvilken motorkontakt du har. Stor sannsynlighet for at du må bytte hele ledningsnettet inne i bilen. Hvilken modell er delebilen?
Astri Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Ledningsnettet er minste problem skal eg sei deg. Kommer med full update når bilen er starta og sier brombrom...
Glenno Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Takk Glenno og S. Nilsen!Det at dette var bolt on vil eg heller kalle Bull shit... Men SKA få det te! E bare mye som må organiseres med jobb, barnevakt og hjelp de få timene eg har i døgnet til å herje i garasjen... Men eg SKA få det te! Det er ganske bolt on, litt avhengig av hvilken motorkontakt du har. Stor sannsynlighet for at du må bytte hele ledningsnettet inne i bilen. Hvilken modell er delebilen? Tror bolt on kan defineres på mange måter. Min er at når alt passer uten trenge modifisere og alle deler passer rett på er det bolt on. Når enn trenger spesialverktøy etc.. er det ikke helt bolt on. Vidt begrep bolt on tror jeg. Til E34 kan en vel velge mellom 6 forsjellig ledningsnett etter 92 f.eks da blir det kansje ikke bolt on. Edit: om en må plukke over deler for få ting til å passe er det bolt on så lenge enn vet det i forkant. Ellers blir det mye ekstra.
Astri Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Ledningsnettet er fra en 91 mod, så det er ikkje noe problem i det heila tatt. Har et dyktig søskenbarn som har hjulpet meg med den saken.
Astri Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 Då va motoren oppi igjen etter mange humper på veien, og montering har begynt for fullt. Bolt on? NEI!
Astri Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 Hehe, skal fortelle når bilen er på veien. Men var mange hindringer som folk har "glemt" å opplyse om kan du si...
Hoem Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Det var da veldig rart. Jeg har bygget om en 525 M20 til 525 M50TU. Da var egentlig alt ganske bolt on foruten bytte av alt ledningsnett. Ellers så måtte jeg blandt annet kappe inn drivstoff-slanger,bruke eksos fra m50, bruke gasswire fra m50, endre litt på tilførselen fra batteriet(delebil hadde batteri i baksetet, min i motorrom) Det vil jeg kalle bolt on siden jeg ikke trengte å lage noen egne løsninger(foruten batteritilførsel da.
Astri Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 Brukte du fortsatt m20 girkasse og m20 svinghjul? Kor langt gikk du med ledningsnettet? Trur vi har foskjellig syn på ka bolt on e da... Men mye av det du skrev har eg allrede gjort...
Hoem Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Jeg brukte ikke M20 girkasse, men har svinghjulet og starter fra m20. Til og begynne med tok jeg bare ledningsnett fram til koblingsplassen på førerside i kupe samt dashboard. Da fant jeg ut at det var en endring på ledningene lengre bak som utga en kortslutning som gjorde at jeg ikke hadde instrumenter. Så dermed måtte jeg bytte "alt" Hadde jeg skulle gjort det samme igjen tror jeg at jeg heller hadde loddet om kontakten i motorrommet og brukt tempføler til instrumentet fra M20`en. Dette hadde spart meg for masse arbeid, etterpåklok kan du si... Når det må gjøres egne løsninger og ikke løsninger bmw allerede har gjort så vil jeg si at det er bolt on !
matsby Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 veldig inspirerende og se slike topicer som disse her. får lyst til og gå ut i garagen og gjør noe på bilen når eg sitter og leser her må bare si at eg synet bilen din har kommet seg mye fra da du kjøpte den til slik den er i dag med tanke på utsende. brock felgene passer bilen utmerket synest eg får the tysker stucket fremm du brude også skaffe deg sorte DE lykter mvh matsby
Astri Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Tusen takk for det. Har forresten fått start på bilen nå. : D
Glenno Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Grattis Astri, håper det forsetter slik uten skal dukke opp noe tull. Hvordan er det kjøre m50 kontra m20?
ZhilleN Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Bilder?? Har veldig lyst til og vite hva du mente med bolt on?? Du sa du skulle si det, når du fikk start Grattis med fyr!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå