Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Letinga etter ny bil har foregått en stund nå, og har begynt å kikke litt på "fienden" også. Blir det noe annet enn BMW må det være Audi, og da med 4wd. Noen som har noe kjenneskap til Audi A4 1,8t quattro? Hvordan er den i forhold til en E36 320i? Er vel litt raksere 0-100, men hvordan er den videre oppover? Er jo 4wd, så har jo litt andre kjøreegenskaper...

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... PiJS946396

Fant dene, og så jo veldig grei ut med tanke på km-stand.

Ja, vet jeg burde vært på et Audi-forum å spurt, men vil høre hvordan denne er i forhold til BMW!

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hadde faktisk samme dilemma for ca to måneder siden... fant ut at en auda ikke kunne måle seg med bmw selvom det er 4*4 og turbo

Skrevet

Med en chip og diversediverse blåser du en original 325 for å si det sånn... :? (har en kjenning som kjører A41,8t med chip, dump valve og litt større IC (tror jeg?). Går GODT.

Originalt er jo begge 150hk...

Med tanke på bensinforbruk sluker A4n ganske godt. En kompis av meg har A4 1.8 uten turbo, denne går billig, mens den chippa turbomotoren drikker nærmere det dobbelte :P

Skrevet

Hvordan kunne den ikke måle seg? Noe av "problemet" er jo at du kan få nyere/lavere km-stand på Audi i forhold til BMW. I tillegg har du jo turbo, og da kan du vel fort chippe og få i 30-40hk ekstra uten så mye om og men!?!?

VIL har coupe om det blir BMW, og da blir det veldig dyrt med 6er og E46. Med E36 er det vanskelig å finne noen som ikke er altfor grisekjørte og med grei km-stand

Skrevet

greit nok å kjøp seg Wv eller Audi også er dem billigere på mange måter en bmw. men en gang du kjøp deg en så kommer masse andre utgifter.

Eks:

Forstilling deler

Register også dynamoreim så må man ut med fronten for å skifte.

Dårlig kontakt på teningslåsen(ledningsbrud) møster lys,viskere.

Ventiler løftere klapper i hop

Abs følere(mange ganger må man bytt heile spindelen for at abs føleren sitter helt fast.)

Hjullager foran

Tårnlanger foran

Vindusheisen slutter å fungere

Leker i fra soltaket.

her er noen av feilene vi får på jobb vær dag. bilen er billig å kjøp men du får det igjen på verksted regningen. den bilen vi ser mins av er bmw og toyota.

Skrevet

E36 320i er jo ingen hurtig bil i dag... 0-100 Km/t på 9,9 sekunder (10,6 sekunder med automatgear) og en topphastighet på 214 Km/t skremmer ingen. Audi A4 1,8T Quattro med 150 HK skal iht. Audi klare 0-100 Km/t på 8,6 sekunder og ha en topphastighet på 219 Km/t... og så har man jo alltid muligheten for en chipping. Nei... man må nok opp i en E46 320i med M54B22 motoren før man kan klare en A4 1,8T Quattro. 2171 cm3 og 170 HK gjør vei i vellinga og 0-100 Km/t klarer man iht. BMW på 8,3 sekunder og topphastigheten er 226 Km/t.

Skrevet

En ting som du bør ta i betraktning er forstillingen på disse audiene er mildt sakt råttne. Nå er ikke BMW i førersetet når det gjelder slitsterke forstillinger med disse Audiene A4 er ikke bra.

Skrevet

At du kan få store verkstedregninger risikerer du uansett hvilke bruktbil du kjøper vil jeg tro. At BMW er bedre enn så veldig mange andre har jeg litt vondt for å tro :wink: Får sjekke litt rundt å se hva som ofte går, og hvor ille det egentlig er.

Vet godt at 320i ikke er en sprek bil i forhold til dagens standard, men da den kom var den ikke så aller verst. Kan ikke sammenligne nye og "gamle" biler slik.

Er vel litt lettere å trimme en slik Audi også regner jeg med, uten altfor store kostnader

Skrevet

Skal du hente BMW fra tyskland er det mye mer "styr" å få tak i en bil. Dessuten må man vel opp en del i prisklasse for at det faktisk skal lønne seg

Skrevet
Skal du hente BMW fra tyskland er det mye mer "styr" å få tak i en bil. Dessuten må man vel opp en del i prisklasse for at det faktisk skal lønne seg

Tja, flere måter å gjøre det på. Vet av et firma her i Oslo som henter og klargjør en bil for ca 12000. Du henter den da med skilt og alt klart.

Fordelen med tyske biler er mindre rust og ofte mye mer utstyr, i tillegg er de kjørt mer i høy fart og holder formen bedre enn en som har daffa rundt her på berget. Henter du en selv får du en liten ferietur i tillegg. På http://www.tyskland.org finner du alt du trenger å vite.

Skrevet

Vet godt at 320i ikke er en sprek bil i forhold til dagens standard, men da den kom var den ikke så aller verst. Kan ikke sammenligne nye og "gamle" biler slik.

Tja... Audi A4 1,8T Quattro kom i 1995 (altså omtrent midtveis i E36 modellens liv) og E46 320i med 170 HK kom fem år senere i 2000. En annen mulighet er jo E36 323i med M52B25 motoren og 170 HK (reelt 185-190 HK)... den modellen tar lett en A4 1,8T Quattro iom. at den klarer 0-100 Km/t på 8 sekunder og har en topphastighet på 227 Km/t.

Skrevet

selv har jeg vw passat99 kjørt i tyskland i 3år/120 000km. turboen min (1.8t) ble bytta på 130km pga ene oljerøret ble tett som følge at turboen gikk. dette er en standard feil på vag 1.8t motorene før 2000? når bla passat 3bg kom (den med to runde baklys og klare glass framme)

har enda ikke byttet noen deler i forstillingen annet enn begge drivknutene. vag har på noen modeller svake hjullager. m50 har vel også registerkjede.

4x4 drikker enda mer bensin enn fwd- og selv med konekjøring på landevei får jeg ikke min under 0.75. blandet er jeg oppe i 1.1-1.2.

kjøper du audi må du ikke finne på å chippe en bil med automatkasse.

1.8t motoren kan chippes til 193hk uten forbedringer. ønskes mer er neste steg 218?hk da må det byttes til racekat. rustfritt effanlegg 2,5toms- en del etter ic før turbo- og øke flow til ic dersom du har ac. disse motorene liker ikke konfilter eller dump ventil. neste steg på trimmingslisten er å bytte turbo da det er den som ikke klarer å levere mer enn 1.2?bar.

Skrevet

Da jeg ikke er interessert i noen grevling er det bakhjulstrekk (BMW) eller 4wd (Audi) som er alternativene.

Forbruket du snakker om er altså ca det samme som jeg har på min E36 320i for øyeblikket. Har hatt den nede i 0,73 på langkjøring en gang, men ellers ligger jeg på rundt 0,8 på lankjøring og rundt literen på blandet.

Hvis det blir Audi er det ikke snakk om noe annet enn manuell. Kan kanskje gå med på automat hvis det blir en sprek BMW, men ikke ellers.

Sitter å leser litt på Bilforumet, og ser folk sier at en chip gir ca den effekten du sier. Alltid gøy med litt effekt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...