kenny3k Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Objektet er ca 7 cm langt, og 1- 1,5 cm bredde over "hodet".. Denne kom ut under bytte av vannpumpe..
D.Toft Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 det er strammeren til register reimen. er den som spenner opp strammehjulet på reg reim... sett den på plass igjen
540is Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Stramme fjæra for registerreim strammehjulet. Har vel ikke noe å si om den er borte,så lenge strammehjulet er fastskrudd. 18 og 19 her. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1531&mospid=47283&btnr=11_1185&hg=11&fg=25
Kure Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 øøøø... stramme hjulet skal vel ikke festes i en fast posisjon... den skal jo være "løs" slik at stramme fjæra presser på hjulet og dermed alltid holder remmen stram
Fliid Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Er vell 40 nm på bolten til strammehjulet, kan vell ikke kalle dette fastskrudd. du får rikka på strammehjulet gitt
540is Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 øøøø... stramme hjulet skal vel ikke festes i en fast posisjon... den skal jo være "løs" slik at stramme fjæra presser på hjulet og dermed alltid holder remmen stram Nei. Strammefjæra brukes bare når registerreima monteres for å lage ett passende spenn på reima. Så trekkes skruer nr 17 og 20 til med foreskrevet moment. DA SITTER STRAMME ENHETEN FAST mot motorblokka. Hjulet på strammeren triller selvsagt rundt mot reima fordi. Ved eventuel etterstramming kan fastnøkler lirkes innom registerdekslet,skruer løsnes og fjæra presser strammeren mot reima igjen. Har du et løst strammehjul på en M20, har du snart ett stort problem...
kenny3k Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Her var det et par bra innspill ja Er det mye jobb å sette denne på plss? Og hvordan går jeg frem for å gjøre det? Må vannpumpe tas av igjen? Denne delen så ut til at den lå i vannkanalen i motoren.. Men mulig den bare smatt dit da vannpumpa ble tatt av
540is Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Enten må vannpumpa av,eller registerdeksel og strammehjulet. Tar du av pumpa og setter fjæra på rett plass, kan det bli litt vanskelig å få pumpa på igjen, da fjæra holder imot. (Fjæra går imot pumpa) Hadde du lekkasje på den gamle pumpa? Da anbefaler jeg å skifte registerreima og sette på fjæra derom. Kjølevæske gjør gummien i registerreimer sprø og den kan ryke . .
kenny3k Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Jeg byttet vannpumpe samme dagen som jeg fikk lekkasje. Den kom brått på.. Reg reim har gått rundt 20-25, så den tåler nok å stå på en stund til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå