Gå til innhold

Solgt/kastet

iittala
 Share

Anbefalte innlegg

Selger motor og gir som i topic. Motoren er original og påsatt en KKK27 turbo og manifold fra 745iA. Selges komplett med alt unntatt servopumpe(dvs. dynamo, radiator, motorledningsnett, motorstyring etc.). Motoren selges fordi den skal byttes ut til fordel for en S-motor med manuell boks. Når bilen ble kjøpt fungerte motor og gir veldig bra(med unntak av de gangene den ikke startet fordi tenningslåsen var utslitt samt rar tomgang pga defekt tomgangsventil). Den har nå pådratt seg en ukjent elektrisk feil som fortoner seg slik at motoren er vanskelig å få over ca 3500omdr. Men dersom en får den over dette turtallet er det akkurat som å slå over en bryter, da er det bra med power i den. Girkassen fungerer veldig bra.

Følgende ble fortalt av selger når bilen ble kjøpt;

- Turboen var ny når den ble satt på motoren.

- Girkassa var overhalt.

- Motoren hadde vært frahverandre og satt sammen med nye pakninger og ringer/lagre.

Jeg har i løpet av den tiden bilen har vært brukt ikke fått noen grunn til å tvile på at dette stemmer. Motoren har vært tett og fin, turboen likeså og girboksen har giret så silkemykt som det kan forventes at en sånn boks gjorde når den var ny. Desverre er ikke noe av dette dokumentert.

Det som imidlertid ikke er så bra er arbeidet som er gjort i forbindelse med turbokonverteringen(noe bildet også viser). Slanger var plugget med lysrørtennere, bensinmengden var justert opp på LMM. ledninger var tvinnet i skjøter og sikkert en del annet også. Det meste av det som betyr noe har blitt utbedret men siden det aldri var meningen å beholde motoren har ikke kosmetiske ting som lysrørtenneren blitt erstattet ... LMM er justert noe ned og erstattet med en progressiv BTR og det meste av ledningsnettet er gått over for dårlige skjøter og kontakter. Men den har altså nå pådratt seg en lei fusk som jeg ikke orket å fikse før den skrues ut.

Pris?

Tja, kan jo begynne med 10.000,- komplett med boks og alt så får interessen vise hva den går for. Den befinner seg i Kristiansand og vil bli plukket ut av bilen de nærmeste dagene. Sending kan sikkert ordnes, men da vil dette bli belastet kjøper. Sender kun mot forhåndsbetaling.

tv7pshq8lrar9er2jbet.jpg

Edit: Må kanskje ta med kontaktadresse også, samt få biltypen rett;

Ring på 41934055 eller still spørsmål enten som svar her eller via PM. Svarer så godt jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hvor mey skal du ha for den... send meg evt en melding på 46835397
Pris?

Tja, kan jo begynne med 10.000,- komplett med boks og alt så får interessen vise hva den går for. Den befinner seg i Kristiansand og vil bli plukket ut av bilen de nærmeste dagene. Sending kan sikkert ordnes, men da vil dette bli belastet kjøper. Sender kun mot forhåndsbetaling.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er satt til 10.000,- men den er ikke endelig. Dvs. dersom det viser seg at dette er helt på tur så går den for hva den er verdt(altså det dere synes den er verdt). Jeg har satt en pris for å slippe en budrunde fra 20,- og en masse poster med en som skal by 100,- over, men jeg begynner jo å ane at utropsprisen er satt noe høyt ...

Dersom det er ønske for det er det mulig å selge motor og gir separat.

Edit: Motor ble solgt uten gir, så dersom det er noen som trenger en meget velfungerende 4hp22 fra 1983 har jeg det for salg. Annonse kommer plutselig dersom ikke noen plutselig kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om denne kassen kan passe i en e34? Har brent meg på samme kjennelsesnummer, men feil kasse før... Men om den er lik så er jeg meget interessert.

Tviler på at denne passer ja. Kanskje det er mulig å flytte over svinghjulskåpa, men din kasse er vel uansett elektronisk styrt og gode greier, noe min ikke er. Det er forøvrig en firetrinnskasse uten sport/vintermodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Passer kassa i en e32 1990 735iA??

pris?

Nei, det blir for nytt. Denne var helt uten noen form for elektronikk eller noe. Og hadde bare fire gir.

Og som du kanskje legger merke til skriver jeg i fortid, det fordi kassa er kastet. Var for liten interesse for den, noe som kanskje ikke er så rart tatt i betraktning hvor mange som bygger til manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...