Gå til innhold

Rare lyder fra motor e36?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en ca pris på 4000,- med deler..

Er det dyrt eller hva?

Kan noen finne ut hva delene som trengs å skifte ut ville ha kostet fra gsbildeler.no ? 95modell 320i

Skrevet

Jeg byttet alle strammehjulene til viftereima pluss viftereima på 325'n min. Kostet meg ca 1300kr i deler kjøpt fra Bmw forhandleren(ikke reima på ac pumpa og reima der, den byttet jeg rett før) Jobben tok meg under 1 time. Hos meg låste ene hjulet seg, gikk varm pga. reima og eksploderte. Reima la seg så på stålfestet og gikk varm og begynte å smelte. Det andre strammehjulet begynte så også å smelte sammen med reima :( Hele reima mi holdt på å ryke. Anbefaler derfor alle som har m50 motor som har passert 200 000km å bytte.

Slik så det ut til meg:

DSC00997.jpg

DSC01008.jpg

DSC01009.jpg

Skrevet

Takk for fint svar Mexos :) Var det ikke ganske knotete å komme til nedi der? Må jo skru av endel for å komme til og så jeg.. har man gjort det før er det nok en enkel sak..

Skrevet

Jeg Hadde aldri gjort det før :) Trengte ikke demontere noe, jeg kom til greit :) Men hadde konfilter så mulig jeg hadde litt bedre plass en originalt. Så måtte jeg ta av reima til AC pumpa for å få av viftereima da den satt innerst, men det slipper jo folk uten Aircondition eventuelt å tenke på. Var en grei jobb egentlig :) Skulle klart den nå på 20 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...