Gå til innhold

Montere senkesett (dempere og fjærer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør jeg dette? Må jeg demontere noe annet enn de originale demperne for å komme til eller er det bare å plukke av de gamle og montere de nye. Er forresten en e36 compact det er snakk om.

På forhånd takk for svar:) (Blir gal av og ha deler liggende i garasjen uten å få montert dem) :evil:

Skrevet

du må jo ha av de gamle demperene og fjørene. anbefaller deg å ta av hele fjerbeinet foran, gjør jobben mye enklere.... pass også på at du bytte de støv mansjettene, så holder demperene seg bedre:)

Skrevet

Regna nesten med at fjærbeina måtte av. Skal jo bytte de også. hehe... Men må f.eks bremsene e.l. plukkes av for å komme til eller er det greit med plass der?

Skrevet

Trenger ikke å løsne bremser.. Vet ikke om forstillingen er lik på compact som ellers på e36, men isåfall så er det en bolt med mutter på som må løsnes og to bolter som står inn i navet. Men du ser alt dette når du begynner...

Skrevet

ok. da får jeg prøve å låne garasjen til svigermor i morra:) Men hvor fort må jeg ta 4 hjuls-kontroll på den? Sliter jeg veldig mye dekk hvis jeg venter til over nyttår? Evt. belastes andre deler i understellet mye?

Skrevet

Blir vel litt feilbelasting vil jeg tro. Hvor mye senker du? Jo mer senk jo mer i vinkel står ofte dekkene. Senker du mye vil dekkene stå skjevere og de vil slites mer, naturlig nok. Jo raskere jo bedre syns nå jeg

Skrevet

Skader nok ikke at du kjører et par måneder uten å ta 4-hjulskontroll.

Sliter litt mer på innsiden av dekkene bare.

Mange som monterer senkesett og gir blaffen i 4-hjulskontroll også, men man burde jo dette, om ikke i dag, kanskje i morgen. :)

Du får nok litt mer negativ camber når du senker, derav får du mer slitasje på innsiden av dekkene.

Skrevet

Ok. dekkene er nesten nye så de tåler nok litt slitasje. Bare snakk om å vente til 13 januar når jeg får lønning, hvis jeg ikke kan få en giro hos et verksted og betale på etterskudd. (vet ikke om det er noen som gjør det på den måten men hadde jo vært veldig greit) Skal forresten prøve å ordne meg noen vinterfelger til neste år så om dekkene blir helt ubruklige til våren så gjør ikke det så mye egentlig:)

Skrevet

Lite vits med 4-hjulskontroll på en compact. Ingenting som kan stilles bak uansett.

Men ender du opp med veldig feil spissing foran så kan bilen bli mildt sagt interessant å kjøre. Dog tvilsomt at det blir så feil at det blir merkbart på vanlig vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...