Gå til innhold

1992 E36 320i sedan (update 24.12) God Jul BTW!


dj_beirut
 Share

Anbefalte innlegg

Da tror jeg det er på tide at jeg får gjort noe med min bil. Har merket at det er litt rust her og der som må gjøres noe med pluss at den har fått en del bulker som jeg ikke kan ignorere lenger. Må ærlig innrømme at jeg ikke har vært flink til å ta meg av den utsende messig men har heller ikke hatt tid til å gjøre noe med det.

Det jeg som er planen er å fjerne rusten, rette bulkene, få på noe styling og hellakkere bilen.

Vet ikke helt hva jeg skal velge av styling eller farge eller noe så forslag hadde jeg satt veldig stor pris på og kanskje litt råd etterhvert da jeg egentlig er en noob!

Her er noen bilder av bilen idag.

9j5delacyt774i0hipd0_thumb.jpg ey6yh12cwld21hcrmoi8_thumb.jpg 2gxyzzvp0ex1kvcrgs3t_thumb.jpg

Her er noen bilder av skadene og rusten også! :S

ojm9urmqbmbx83owv10i_thumb.jpg wgwbvvsqaxsovjaqh7fg_thumb.jpg 7le6b3wb6iyfq8ddlsq5_thumb.jpg

6yh4g1lvz2q6ulhnsp8s_thumb.jpg cf3djfm7q51ltin09kib_thumb.jpg mhavbsifogekg9sf6222_thumb.jpg

sujew7cn78h12ljmi4hy_thumb.jpg nl0p8k8zvpcp30idi9xe_thumb.jpg t8jo5b1a16x2jhmgvbb8_thumb.jpg

hl89gf8lw8xowxvx1bko_thumb.jpg zwnyvv5x05vkmqmjy5o8_thumb.jpg

* Frontfangeren er knekt og mangler grøftelys.

* døren og skjermen er litt ute av propersjon og trenger litt justering.

* En liten bulk på panseret.

* Trenger nok nye speil! (må være elektrisk)

* Rust på døren. Litt under døren også. heldigvis kun overflaterust.

* Stygg skade på døren! (skal aldri prøve å parkere inntil en betong vegg når det er trangt og du er overtrøtt)

* Jepp.. lakk som har flasset av og en rust flekk over fangeren bak.

* Har visst kjørt mens jeg har vært overtrøtt mer enn en gang! :S

* Det gjenstår å begynne et sted her da! Tror jeg skal demontere hele bilen fra hverandre så får jeg se hvor jeg skal begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som sikkert flertallet her på forumet synes vel orginal M-tech er penest. Når det gjelder fargevalg synes jeg du kan lakke i samme farge, liker den fargen godt :) Men, klart, det er ditt valg :wink:

Jeg vet ikke helt.. er så mange som har M-Tech og har den fargen på bilen.. har sett på litt forskjellige og tror jeg har funnet noe som jeg ikke har sett på noen andre BMWer ennå.. men har veldig lyst å endre fargen til noe perle farge ikke den standard BMW E36 blå som er idag og alle andre har! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort en hel del idag.

har faktisk bestemt meg for stylingen og bestilt det.

Tror jeg går for denne fronten her..

axuzg5inzlpcx7jv0pi5_thumb.jpg

men med panser extention som denne:

7x1era2lmbi5nh8wl8c8_thumb.jpg

Syns faktisk disse sideskjørtene var fine også

0ikvulgwrr8t7ii1c1by_thumb.jpg

og denne bakfangeren.

m11q5zuz3gv19s6gcep5_thumb.jpg

Har også bestemt meg for å få skinn i hele bilen. skal ha skinninteriør i hele bilen inkludert taket og alt som har stoff på seg.

Selve interiøret i bilen er ikke slitt eller noenting men syns det er mye penere med skinn.

litt skittent er det men det er faktisk ikke slitt i det heletatt.

n2ppfluql513xjiqu8up_thumb.jpg

vmtqbrlkfi6u2bghmwuc_thumb.jpg

zgduvf5vm1lkdn8mw5a8_thumb.jpg

pf7yj4leev9k7gszx5q4_thumb.jpg

0xmihfwhb41hcwn1kczn_thumb.jpg

8628t8g2eve79r6wprw8_thumb.jpg

3h11s5dn9w48lko02tep_thumb.jpg

rdf056zvvjpzl7dg15se_thumb.jpg

Jeg hadde kjøpt litt anlegg som jeg hadde tenkt å montere i bilen men hadde aldri kommet så langt. Nå har jeg anledning til å få det på plass også.

Har laget en skisse av hvordan jeg har tenkt meg å plassere det i bilen, men er ikke sikker på hvorvidt det vil la seg realisere. Det er iallfall et utgangspunkt jeg kan begynne å jobbe utfra.

255ozwf6fs229ll1jm09_thumb.jpg

8s9c8cth8f8kmudx5i4n_thumb.jpg

ldlbnwplwko7ab8aq8oh_thumb.jpg

t09rqlqsmwhc9qi7vcvr_thumb.jpg

bvnllkra11hw5n5j2bzz_thumb.jpg

1nvojstvhoodohxfo6ti_thumb.jpg

eg177m712hd9fisgiqek_thumb.jpg

9uvqzt0jdvww35bpcr9u_thumb.jpg

iwg8648tavxghw76r0tb_thumb.jpg

Jeg har også fått byttet noe endeledd og noe greier som BMW på kokstad mente jeg burde ha byttet for lenge siden. Det var heldigvis ikke noe annet som var defekt og bilen viste seg å være i veldig bra stand mekanisk ellers spesielt motor og gir.

xsm24mfsm9qaoq3gqob2_thumb.jpg

p7jgsa5ujl3bwnviv0x4_thumb.jpg

9qungxi530cjc05es8ah_thumb.jpg

6hvnil5q1805336sq0oo_thumb.jpg

bduhq2z6j25pdhxgo2gn_thumb.jpg

8bmmx3jirmjwsrfcppsa_thumb.jpg

bqqvaxoa2x5075i6t576_thumb.jpg

8yat1touvbe65397b03a_thumb.jpg

i2cq83goatyy0u7jigit_thumb.jpg

Her var det også noe løst som måtte fikses :P

gllnm3tjwfvtwbu6bj91_thumb.jpg

Fant også grunnen til hvorfor bagasjerommet ikke låste seg sammen med resten av dørene. Her var det noen kabler som var kuttet :S

ase2x79at15s7smyjxdf_thumb.jpg

5pzr8vxek7lcq13zgprk_thumb.jpg

Er egentlig ganske fornøyd med dagen, har fått unnagjort en del. Få se hva jeg får gjort imorgen. regner med at det blir mye demontering imorgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange stilige farger.. Camelon lakk er tøft da men dyrt! :P

ja.. har tenkt litt på det. men vet ikke om jeg skal den vanlige kameleon fargen med blå, grønn og lilla. Det finnes noen andre kule perlefarger som skifter farge alt etter vinkel. fikk sett noen kort av en kompis her om dagen. Syns bare det er så vanskelig å velge farge! :P

tror jeg må se på en hel masse kort og eventuelt prøve å lakke noe for å se hvordan det ser ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag og mye er unnagjort..

Har fått demontert det meste idag. Alt av interiør skal bli av lær så det ble demontert og det meste andre som trengs å demonteres. Tror ikke jeg demonterer dørene helt ennå.. har funnet ut at jeg skal fjerne listene på dørene! av en eller annen grunn så føler jeg at det vil se finere ut uten lister spesielt når front og bakfangeren ikke har noe lister på seg.

slik ser det ut nå:

m9laqe7qtyxhu5qfibgx_thumb.jpg

wgsh6pdbg2a7xx7i73dt_thumb.jpg

j82v7mnl7osppgvpvqls_thumb.jpg

b1l8fydbl7x6lhomr37w_thumb.jpg

m4rn7rjcvaj1g9edixv1_thumb.jpg

0cev9bnxuoq3g0je3ong_thumb.jpg

g3njltqkh540kv49ycac_thumb.jpg

rqq9ndji3wd33qkviyhh_thumb.jpg

exjh5s8y8mn70b67jncc_thumb.jpg

2f7o5sba7zgakbezq8kp_thumb.jpg

qvu8al59ejjw8ow73yje_thumb.jpg

pq61j8p56es3ju21pxt6_thumb.jpg

jylwc2sl152kn6myjz0v_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Kan bli et bra og omfattende prosjekt dette! Men dropp den fronten da!! Det er bare så utrolig stygt med slike fronter hvor nyrene sitter i fronten. Forstår at du gjerne er lei m-tech, men velg iallefall en front hvor du benytter den orginale grillrammen..

Hvis du ser de frontene der fra siden så ser du at nyrene ligger flatt bakover. Har ikke ord for hvor fælt det er...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Kan bli et bra og omfattende prosjekt dette! Men dropp den fronten da!! Det er bare så utrolig stygt med slike fronter hvor nyrene sitter i fronten. Forstår at du gjerne er lei m-tech, men velg iallefall en front hvor du benytter den orginale grillrammen..

Hvis du ser de frontene der fra siden så ser du at nyrene ligger flatt bakover. Har ikke ord for hvor fælt det er...!

Ja.. tror dette blir litt mer omfattende enn det jeg hadde egentlig tenkt meg.. men nå har jeg begynt så jeg må bare få gjort det og gjort det skikkelig..

du er inne på noe der altså.. det tenkte jeg ikke på tidligere. nå har jeg bestilt og betalt stylingen så jeg tror jeg prøver den på. Blir den veldig stygg så får jeg heller bare bestille en ny.

har du andre anbefalinger / bilder av andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser dyrt ut. Er du virkelig sikker på at du vil bruke så mye penger på en så gammel og vanlig bil? Hadde jeg vært deg hadde jeg lakkert opp de delene av bilen som trengs, i samme farge og fått i en stylingfanger til fronten som m-tech front, eller e46 wannabe fronten. Så spart resten av pengene til en nyere bil.

Skal du ta den helt ut så er Lumma fronten den fronten jeg liker best av verstingfronter. Så Vil anbefale å ta en titt på den. Tenker på den fronten som står på den 325 coupeen bilbyggeriet bygde. Cameleon lakk føler jeg er oppbrukt. Lykke til med prosjektet :) Godt å se noen også gjør noe med interiøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...