Gå til innhold

1992 E36 320i sedan (update 24.12) God Jul BTW!


dj_beirut
 Share

Anbefalte innlegg

Dette ser dyrt ut. Er du virkelig sikker på at du vil bruke så mye penger på en så gammel og vanlig bil? Hadde jeg vært deg hadde jeg lakkert opp de delene av bilen som trengs, i samme farge og fått i en stylingfanger til fronten som m-tech front, eller e46 wannabe fronten. Så spart resten av pengene til en nyere bil.

Skal du ta den helt ut så er Lumma fronten den fronten jeg liker best av verstingfronter. Så Vil anbefale å ta en titt på den. Tenker på den fronten som står på den 325 coupeen bilbyggeriet bygde. Cameleon lakk føler jeg er oppbrukt. Lykke til med prosjektet :) Godt å se noen også gjør noe med interiøret ;)

Mannen må jo få lo til å kjøre sin egen stil! spiller det noe rolle om det er cupe eller sedan? gammel eller ny? bare kjør på! det er din bil gjør det du syns er best for deg.. likte planene jeg lykke til :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som sikkert flertallet her på forumet synes vel orginal M-tech er penest. Når det gjelder fargevalg synes jeg du kan lakke i samme farge, liker den fargen godt :) Men, klart, det er ditt valg :wink:

Jeg en av de mange som mener at original M-tech er penest. :lol:

Har en en 318i sedan som jeg holder på med nå med samme farge. blir M-tech styling og hellakering. skal legge ut noen bilder seinere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må jo få lo til å kjøre sin egen stil! spiller det noe rolle om det er cupe eller sedan? gammel eller ny? bare kjør på! det er din bil gjør det du syns er best for deg.. likte planene jeg lykke til :santa:

Jo for all del må han få gjøre slik som han vil med sin egen bil :) Jeg bare kom med tips til deler jeg har sett på nettet som jeg synes passer, så får han avgjøre selv om han er enig ;) Jeg synes bare det er viktig å vurdere nøye når man skal legge så mye penger i noe når det er helt sikkert at disse pengene vil være umulig å få tilbake ved salg. :) Holder på å pusse opp en "kjedelig" Sedan selv ;) men har ikke tenkt å ta den så langt ut da jeg selv vet at når man er ferdig får man lyst på noe nytt, og da ser man selv hvor mye pent man kunne kjøpt for de pengene man la i prosjektet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vel brukt noen kroner på din 92mod du også mexos

Blir fort penger utav masse småting..

Jeg syntes man skal bruke penger og gjøre det beste utav det man har. Jeg har sikkert brukt 30000kr jeg aldri får igjen på min 316;) Og har ikke tenkte å stoppe for å "spare til nyere bil"

For meg er iallefall ikke bilen bare en bil som man kjører a-b med..

angående verditap ved salg og slikt så tenker jeg iallefall ikke et sekund på det, jeg kjøper akkurat det jeg har lyst til og prøver å gjøre det beste utav det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. penger er ikke en issue nå. har funnet ut at jeg skal unne meg en dyr julegave så pengene vet jeg at jeg ikke får tilbake. jeg tviler på at jeg kommer til å selge bilen etter at den den er ferdig.

Men bare for å vite hva koster en 92 320 sedan, feilfri, rustfri, nytt skinn interiør (har faktisk valgt å bruke italiensk ku lær :D), styling og nylakkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på å pusse på dørene idag og fått gjort en god del. Det er par dører jeg kanskje burde ha kjøpt ny men siden jeg skal fjerne listene så tenkte jeg at jeg skal teste på de siden jeg muligens må kjøpe nye og risikerer ikke å ødlegge noe jeg ikke vil ødlegge. Det var også mer rust på den ene døren enn jeg trodde så jeg måtte skjære litt av den og sveise litt :P

Å rette dørene etter skaden og sveise ny metal istedenfor listene er en dritt jobb bare så det er sagt!! see for yourself!

7xpm24m9r1k27nmcpiml_thumb.jpg 2oak94u3ynk2uoswaely_thumb.jpg pmjxweqezo7a0322okyn_thumb.jpg

9g2eynfid3qjcgui5ai2_thumb.jpg vfq5jb2500nncmili30u_thumb.jpg mv24xrh8rdp30nps6wr7_thumb.jpg

bh78jyopxksx6oxziz61_thumb.jpg 52u6thr8jmz17y7dbkl9_thumb.jpg m90gc0929vz8vutcrh97_thumb.jpg

pngnrxzkjec0izz536qe_thumb.jpg f8vyiylykj7z4ld01bd5_thumb.jpg jqp58dmw89ey6c7a5q0d_thumb.jpg

29tvr1orljnz7octxe80_thumb.jpg pnstlxbssyw136i45xgy_thumb.jpg kj79lxpja2o9s9pvgb5s_thumb.jpg

y6gxjthjlnc69hhd2t3i_thumb.jpg oyo86db9dc8mzrpap19q_thumb.jpg i8f0zgikhabjks78hgic_thumb.jpg

3eiukzpi54cnvlb42smt_thumb.jpg i8m0wra0mji0vwq2rwsa_thumb.jpg v0fdgg6qshoo9hphy1c8_thumb.jpg

cseo9hvx1mlnuelsh511_thumb.jpg itw7k9nrn1z0lgohjkx3_thumb.jpg g5lkvabkigv0m2maqen8_thumb.jpg

Får fortsette litt på dørene imorgen.. har forresten valgt Italiensk kulær til iteriøret da det såg veldig bra ut og er blitt fortalt at det er noe av det beste man kan få tak i lær. Det blir spennende å se hvordan det vil se ut spesielt siden det ikke er noe billig akkurat! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vel brukt noen kroner på din 92mod du også mexos

Blir fort penger utav masse småting..

Har brukt noen kronasjer, men fikk bilen veldig billig så blir faktisk ikke store tapet ved salg ut ifra dagens priser :) Har også solgt en del brukte deler så bl. annet motorbyttet er faktisk gått i null :) Jeg ser heller ikke på bilen som et transportmiddel fra a-b, men en lidenskap. Og er mye mer fornuftig å bruke penger på bil enn å drikke de opp ;) Men nok om det :)

Ser du er godt igang med bilen :) Italiensk ku lær hørtes spennende ut :) Skal du trekke opp alt selv, eller setter du en salmaker på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei her er det nok fagfolk som skal gjøre jobben.. tror ikke jeg får til å trekke det selv. Det blir faktisk veldig spennende. Har sett noe av det de har gjort og er overasket hvor fint det er. Er litt spent på hvordan mine kommer til å se ut! :P

får gå tilbake og jobbe litt til jeg skal jeg få gjort noe idag :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer anngående bærekulene du bytta.

Hadde du noen form for spesialverktøy når du pressa den inn igjen?

Eller pressa du oppå den sikkerhetsbøyla som er der?

Selv bytta jeg disse, og fant ut man egentlig måtte ha spesialverktøy. Lagde meg noe alla dette, og pressa på sidene der man skal. Men først prøvde jeg jo på sikkerhetsbøyla, ble litt bøyd men spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer anngående bærekulene du bytta.

Hadde du noen form for spesialverktøy når du pressa den inn igjen?

Eller pressa du oppå den sikkerhetsbøyla som er der?

Selv bytta jeg disse, og fant ut man egentlig måtte ha spesialverktøy. Lagde meg noe alla dette, og pressa på sidene der man skal. Men først prøvde jeg jo på sikkerhetsbøyla, ble litt bøyd men spiller ingen rolle.

Jeg gjorde ikke det selv, det var en kompis av meg som gjorde det.. han hadde noe greier med seg men jeg vet ikke om det var spesial verktøy eller bare verktøy :P

kan jo sikkert høre med han hva han brukte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...