andy78 Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 bilen går bare på 5 cylindere.bytta coilen og alle tennpluggene men problemet er der fortsatt. men motoren går enda dårligere når jeg trekker ut 5 av de coilene (en og en altså) men den 6 så skjer d ingenting. så problemet ligger der enplass. kan d være brudd i ledning? eller kan d være fordelerlokket. har du ide........ kan en cylinder ha skjært seg????? jeg har ikke ide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Mål kompresjonen med en kompresjonstester du skrur innpå tennplugghullet på den sylinderen du tror er gåen. selges på biltema. siden coilene og pluggene er nye vil jeg tro at det enten er stempelet, dysene, eller brent ventil/knekt ventilløfter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Stor sansynlighet for at kamsensor et gåen, og at den går i nødmodus! Ta en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 kamsensor. hvor ligger den. mye arbeid å bytte. best å levere på på værksted eller.diagnose? hvordan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 kamsensor. hvor ligger den. mye arbeid å bytte. best å levere på på værksted eller.diagnose?hvordan Merket med en svak gul ring her. Liten sort sensor som er skrudd fast med en umbrako skrue. Jeg skiftet min selv, enkelt, og kostet rundt 700,- i deler . Men få tatt en diagnose hos din lokale BMW sjappe, så du får riktig svar på hva som feiler din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Hvordan/hvorfor skjedde dette? Har du målt om det er signal til coil nummer 6? Har du målt om det er signal til dyse nummer 6? Begynn med DET du istedet for alt anna her.. Om du har signal her.. DA kan du gå videre.. Ingen vits å begynne å herje med alle følere og sensorer osv når det så enkelt og greit (les:dyrt) kan være kabelbrudd, eller svidd hjerne.. kanskje hjernen er våt? Sjekk om det er signal på coil og dyse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Ja, måle spenning ut til 6 da styreenhet har en krets for tenning til hver sylinder, og er den brent el blir det slik. Begynner alltid med det enkleste først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 er nok noe av d nevnte over ja. hadde jeg bare hatt utstyr og kunskap. har leita etter den haynes boka. men finner den ikke noen plass til min bil. noen i oslo/akershus området som har mulighet å hjelpe og feilsøke. ellers blir d verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 alt dette begynte når jeg fylte ca 1 liter for mye olje på bilen (fylte med 5 litersdunk og hadde d travelt) og skulle trekke en tung henger. kjørte ca 50km med den. bilen dro dårligere og dårligere. når jeg va framme så jukset og humpet bilen som en gammal sjark.hehe. tappet ut den ekstra oljen og bytta tennplugger då d var olje i tre av kammeret mellom tennplugg og coil. prøvde å bytte coil idag på den som ikke virka men d hjalp lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Ja.. Det blir jo en dyr lekse da.. Worst case scenario er vel at olja har kortslutta coilen, og overspenninga har ødelagt en krets på hjerna, noe som faktisk ikke er så usannsynlig siden det ikke er noen sikring på ledningene til coilene.. Jaja.. 9000,- for ny hjerne.. For mye olje og stor belastning er det samme som rimelig høyt trykk da.. Det er jo bevist ved at oljen har pressa seg opp pakninga mellom toppdeksel og toppen.. Hvordan er det med vann i olja eller olje i vannet? Er nok endel pakninger som er slitne etter dette desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 uuf dåååååå. har ikke merka noe olje i vannet eller motsatt. har sjekka fler ganger. må sikkert bytte endel pakninger ja. og då skal eg levere den inn. viss ingen melde seg for noen tusen då. hehe.hvordan finner jeg ut om hjernen er gåen då. håpe da den fungere.hjelper d å ta av minus polen ei stund. å få reseta hele bilen liksom. va en som nevnte d. ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 Nei syns vi skal holde oss til planen.. Kjør på å test om det er signal til dyser og coil.. Husker ikke helt åssen det var.. Men med ett multimeter finner du fort ut åssen det skal være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 ja må sjekke den først. måle måle. får krysse fingrene for at d er noe enkelt. men tror toppakningen har sett sine bedre dager oxo. va en mekaniker som nevnte d for noen mnd siden kom eg på. at d va litt vann i olja. han kjente på den og lukta. en som har skrudd bmw i 15 år. kan d være toppakningen som har gidd seg oxo? men rart bare en cykinder ga seg. eg håpe bare d er overslag i en ledning. er d fordelerlokk på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 va menes med hjerne. styreenhet? for innsprøytning el tenning. eller er dette bare (hjelpere) til hjernen. sikkert dumt spørsmål.... men kjekt å lære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå