Fliid Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Er vell slik man gjerne tester at det er gnist på plugg.. Men jeg ville nå tatt opp alle coilene slik at du slepper at den fyrer på 5 sylindere.. Så skjekker du bare en og en med tennplugg. (Bare og kinne deT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Det skal være mulig, evt selges det et verktøy som jeg har glemt navnet på, som man bruker istedet for tennpluggen for å lettere se gnisten(koster nesten ingenting på f.eks biltema) Du trenger ikke å gjøre noe med hullet til tennpluggen... Hvis den akuelle tennplugg ikke får gnist, kan du jo ta en av de andre coilene å koble på istedet. Hvis du da får gnist ligger feilen i coilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Er vell slik man gjerne tester at det er gnist på plugg.. Men jeg ville nå tatt opp alle coilene slik at du slepper at den fyrer på 5 sylindere.. Så skjekker du bare en og en med tennplugg. (Bare og kinne deT) Det blir jo bare stress Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 får stikke innom biltema og se om de har den greiene då. har bytta coil på den som ikke tenner. så er vel sikkert brudd i ledning eller noe cylidergreier. ikke snøring jeg. men er d en enkel jobb å bytte ledning fra den coilen som ikke virker.er vel ikke fordelerlokk og slikt på disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 hei. va på biltema og kjøpte endel måleutstyr idag. først målte jeg gnisten på coilen/tennpluggen,den var OK. så testet jeg kompen. va mellom 8 og 9 bar på 5 av de. og ca 2 på den som kødder seg. så regner med at d er enten sylinderen som har skjært seg eller noe annet nedi der. noen som har ide ke som e skjedd. bruker endel vann og olje no har eg merka oxo. men ser verken olje i vannet eller motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Uff.. da er det mye dt kan være.. er litt usikker på åssen du skal gå frem nå.. Men tror nok det at du må av med toppen for en nærmere inspeksjon.. Om det er lekkasje der så må du jo bedre det uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 kan ikke være toppdekselpakning eller den pakningen som sitter ved tennpluggene. siden d var olje mellom tennpluggene og coilen......d er jo d billigste å bytte oxo. og letteste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 men dette har jo ingwnting med komp i sylinderen å gjøre? Den har jo kun med tetting mellom topp og toppdeksel.. Ikke sant.. Det eneste det kan lekke i ved dårlig komp er jo pakningen mellom topp og blokk.: Evt så stenger ikke ventilene? Eller det er høl i blokka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 så d er endel jobb uansett. høl i blokka er vel krise? kan ikke være en ventil som er kubba då. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 er nok IKKE høl:p sa det bare... kan være en ventil ja... men det vet man jo ikke før man titter:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2007 får vel ta d når bilen skal på sjekk 2jan. er d dyrt å bytte? bør en ta alle pakninger og slikt i samme slengen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Den trenger ikke skjekk. Motoren din trenger og bli hentet i påse.. Neida, men det er mye jobb og se fram til med den motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Her er det vel bare og plukke av toppen og ta en titt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 va og sjekket bilen idag. skulle egentlig sjekke bilen hos Motor Technik i skien igår men fikk ikke tid så sjekket den hos furubakken i bekkestua. va egentlig bortkasta penger. anbefale ikke de. de skulle ta en diagnosetest,ta spissinga og montere ei bærebro. ut i fra diagnosen så TRODDE de d va coilen. noe d ikke er då jeg har bytta den 3 ganger og bytta tennplugger.så de ga opp i å feilsøke. de tok ikke spissinga (hjulstillingskontroll)da de sa bilen var for mye senka bak. bærebroa (en av armene med foringer på monterte de heller ikke da de sa d ikke trengs. rar da foringen er morken og mye slark. og de ville ta 3500 for å fikse en bensinlekasje. snakk om gribber. virka som noen amatører. nei jeg bestilte meg ny time hos Motor Technik den 15. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå