Gå til innhold

5 cylindere

andy78
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skal være mulig, evt selges det et verktøy som jeg har glemt navnet på, som man bruker istedet for tennpluggen for å lettere se gnisten(koster nesten ingenting på f.eks biltema)

Du trenger ikke å gjøre noe med hullet til tennpluggen...

Hvis den akuelle tennplugg ikke får gnist, kan du jo ta en av de andre coilene å koble på istedet. Hvis du da får gnist ligger feilen i coilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får stikke innom biltema og se om de har den greiene då.

har bytta coil på den som ikke tenner. så er vel sikkert brudd i ledning eller noe cylidergreier. ikke snøring jeg.

men er d en enkel jobb å bytte ledning fra den coilen som ikke virker.er vel ikke fordelerlokk og slikt på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. va på biltema og kjøpte endel måleutstyr idag.

først målte jeg gnisten på coilen/tennpluggen,den var OK.

så testet jeg kompen. va mellom 8 og 9 bar på 5 av de. og ca 2 på den som kødder seg.

så regner med at d er enten sylinderen som har skjært seg eller noe annet nedi der.

noen som har ide ke som e skjedd.

bruker endel vann og olje no har eg merka oxo. men ser verken olje i vannet eller motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette har jo ingwnting med komp i sylinderen å gjøre? Den har jo kun med tetting mellom topp og toppdeksel.. Ikke sant.. Det eneste det kan lekke i ved dårlig komp er jo pakningen mellom topp og blokk.: Evt så stenger ikke ventilene? Eller det er høl i blokka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va og sjekket bilen idag.

skulle egentlig sjekke bilen hos Motor Technik i skien igår men fikk ikke tid så sjekket den hos furubakken i bekkestua. va egentlig bortkasta penger. anbefale ikke de. de skulle ta en diagnosetest,ta spissinga og montere ei bærebro. ut i fra diagnosen så TRODDE de d va coilen. noe d ikke er då jeg har bytta den 3 ganger og bytta tennplugger.så de ga opp i å feilsøke.

de tok ikke spissinga (hjulstillingskontroll)da de sa bilen var for mye senka bak.

bærebroa (en av armene med foringer på :)

monterte de heller ikke da de sa d ikke trengs. rar da foringen er morken og mye slark. og de ville ta 3500 for å fikse en bensinlekasje. snakk om gribber.

virka som noen amatører.

nei jeg bestilte meg ny time hos Motor Technik den 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...