Gå til innhold

Knirker i familiens x5. Kun når det er kaldt. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det kan ikke være dårlige foringer, fordi vi hadde den nettopp på service hvor de så over hele bilen, og de sa at bilen var i uvanlig bra stand til å være en 2001 modell. Eneste de fant var mansjetten på drivakslingen begynte å bli dårlig, så den bør byttes så det ikke kommer inn noe dritt. Men dette forårsaker jo ikke sånn knirking. Men nå knirker den ikke, fordi nå er det -5 og varmere. Rart dette her...

hmm dorlige foringer..service.. kort forklaring..

Som han andre figuren her sa, Foringa(en) vrir seg inni huset sitt.. ergo slitt foring.. men samma d.. en service er en service me lykt å stor skrutrekker og sånn er det..

men ekke no å rive av seg hue for det her.. kan jo sikkert gå 1år te foringa virkeli skriker

Arax.. d stemmer no d ja...

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det kan ikke være dårlige foringer, fordi vi hadde den nettopp på service hvor de så over hele bilen, og de sa at bilen var i uvanlig bra stand til å være en 2001 modell. Eneste de fant var mansjetten på drivakslingen begynte å bli dårlig, så den bør byttes så det ikke kommer inn noe dritt. Men dette forårsaker jo ikke sånn knirking. Men nå knirker den ikke, fordi nå er det -5 og varmere. Rart dette her...

hmm dorlige foringer..service.. kort forklaring..

Som han andre figuren her sa, Foringa(en) vrir seg inni huset sitt.. ergo slitt foring.. men samma d.. en service er en service me lykt å stor skrutrekker og sånn er det..

men ekke no å rive av seg hue for det her.. kan jo sikkert gå 1år te foringa virkeli skriker

Arax.. d stemmer no d ja...

amen.. :)

Skrevet

du hører sikkert på om ulyden kommer feks ifra dørene, gnissing ved små hullete vei. eller om det kommer ifra bak/forstilling, ulyder ved svinging eller innfjæring i feks fartsdumper o.l

service kan du ta med en stoor klype salt, jobber selv på verksted og veit hvordan det er... om mekanikeren skal forte seg til kaffepausa, eller hjem til middag.

sett det flere ganger på nye vw passat at foringa revner innvendig, så ytterste delen går rundt med bærebrua, og innerste delen sitter fast i bolten. blir ingen slakk, men ulyd... vansklig og finne på service...

Skrevet

Knirkinga høres ut som kommer fra overalt i understellet og fra fjæring. På smådumper og harde dumper. Hvordan skal jeg finne ut hva slags foring det er? :)

Skrevet
Bilene blir finere og finere. Men det går desverre ikke samme veien med henhold til kvalitet. Så en splitter ny 5-serie her om dagen som var dugga og fullt av fukt innvendi på parklyset, på begge sider. Hadde ikke skulla vert min bil hvertfall. Får det vel på reklamasjon. Men sånn skal det ikke være..

Jeg er ikke enig med deg i at kvaliteten har gått nedover. Kanskje på for eksempel pre-faceliften av E60/E61, men facelift av E60/E61 er kvaliteten en helt annen verden. Etter nesten 4 år med eierskap av E60 pre-facelift kan jeg på ingen måte si at det er en bil med dårlig kvalitet. Syns dette var en bedre bil enn min forrige E39. Når det gjelder dugg er dette en svakhet på BMW E60/E61 med xenonlys. Dette er en konstruksjonsfeil fra Hella (som lager disse lyktene) og er ikke noe BMW kan beskyldes for. BMW er imidlertid meget behjelpelige når det gjelder reklamasjon av lyktene. Jeg byttet min ene xenonlykt 2 ganger på den forrige E60'n kostnadsfritt. Har ikke hatt antydning til dugg med min nye E61 facelift (hatt den i 3 uker)..

Ja, dette vet du bedre en meg som har en slik bil. Men vil påstå at kvaliteten ikke vil vise seg etter bare 4 år. Kommer jo selvfølgelig an på hvor langt bilen er kjørt åsså videre. Sier ikke at hverken e60 eller e61 er dårlige biler. Men jeg vil referere til e46 og spesiellt e39, med tanke på rust. Så kan du sammenligne desse bilene med e34 og e36. Greit nok at BMW tar på seg ansvaret og er hjelpsomme med reklamasjon. Det spiller ingen rolle egentli. Det skulle bare mangle. Dette er ting som ikke skal skje. Dette gjør dem for at dem ikke skal tape kunder. Hadde ikke gadd å lagt ut så mye penger på reklamasjon uten grunn. Alt dreier seg bare om penger, både med BMW som alle andre. Synd å måtte si det. Er en grunn til dette med rusta. Nettopp at alt skal bli spart og spart på. Minst muli ut og mest muli inn. Synd at det har blitt slik. Var før di laga ordentlie biler! Mange ting er nok bedre nå en før, men det er jammen ting som er dårligere!

Skrevet

Mener du at jeg ikke kan uttale meg om kvaliteten på pre-facelift og facelift E60/E61 med ca 4 års eierskap med E60 og snart 1 mnd eierskap med E61 facelift? Jeg har hatt E60 fra den var omtrent ny og vet stort sett det meste om eventuelle feil og mangler ved denne bilmodellen...

Ser du nevner rust. Hvor er det din E60 ruster? Jeg har snakket med flere E60 eiere og er daglig innom E60 forum hvor jeg både leser og skriver. INGEN etter det jeg har sett har vært plaget med rust. Post gjerne bilder av denne rusten. Utifra det jeg kan lese fra ditt innlegg er det kun rust og dugg i lykten du er misfornøyd med. Som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg er lykten en produksjonsfeil fra produsent, i dette tilfellet HELLA som leverer disse lyktene. Det er med andre ord en feil BMW ikke kan belastes for og de er derfor mer enn behjelpelig med å rette opp dette.

Jeg har både eid E34, E39, E60 og E61, bilene som har bydd på minst problemer og utgifter er E60'n. E61'en kan jeg ikke ta med i en slik sammenlikning da jeg kun har hatt den i litt over 3 uker.

Jeg vet ikke hva slags E60 du eier, men faceliften er en helt annen bil. Den har vesentlig bedre interiørkvalitet enn E60 og etter min mening E39. Den er svært godt sammenskrudd og virker mye mer kompakt enn E60/E61 pre-facelift.

Skrevet

Tiden vil vise om den ruster eller ikke. Håper hvertfall den er blitt bedre en e39. Vil ikke nødvendi vis vise om en bil ruster alle rede etter 4 år. Se etter om 4 år til du. Problemet er at det er så tynnt med lakk på, og ikke lakk i det hele tatt hvor det ikke vises. menmen... sitter ikke å kritiserer bilen din. Sier bare at du kan ikke vite like mye om en e60\e61 som du kan med en e39, siden e60\e61 er en såpass ny bil! Uten at jeg kan uttale meg mer detaljert, kan jeg si såpass at BMW hadde reklamasjon på over 900000 i år, bare her i ålesund!

Skrevet

Du står jo faktisk å sier her at du eier en E60 og sier at du har en del erfaring med de og at din har begynt å ruste.. Jeg kjøpte min 1997 E39 520i, da den kun var 2 år gammel tenker jeg. Denne hadde jeg til jeg kjøpte min E60 i 2004. Jeg hadde med andre ord bilen i kun 5 år. Denne fikk jeg store utgifter på de siste årene og det var da jeg bestemte meg for å bytte ut til E60.. Kjøpte da en E60 som var 1 år gammel, og som jeg sa istad; E60'n har vært den BMW'en jeg har hatt med minst problemer med, faktisk den mest feilfrie BMW'en jeg har hatt. Det eneste jeg har rettet på vedr. min tidligere E60 var xenonlykt (2 ganger) og gnissing i vindu. At det er et tynt lag med lakk kan ikke BMW klandres for. Det er nemlig lover og regler som har gjort det slik at man skal ha denne hel... miljølakken på bilene. Uansett, så kommer man ikke unna å måtte lakkere støtfanger og panser (pga. steinsprut). Det gjorde jeg på E39'en og E60'n, så lakken er ett fett for min del.

Hvis man skal sammenlikne slike tall og i det hele tatt få noe ut av det tallet du kommer med hadde det vært interessant å fått tall fra når E46, E39 og E39 var på topp og når E32, E34 og E36 var på topp. Gjerne også fra andre bilfabrikanter, da hadde man sett hvem som hadde hatt mest reklamasjoner og ikke.

Når det gjelder knirking når det er kaldt er det flere andre bilmerker som har dette "problemet". Dette skjer kun om vinteren og når det er kaldt.

Skrevet

Visst du leser nøye etter er dette langt fra hva jeg sier! Kritiserer ikke e60\e61! En av de fineste bilene BMW har komt med. Så la oss håpe at kvaliteten er like bra som design. Er det jeg prøver å si. Dette vil vise seg med årene, siden bilen er såpass ny er det ikke så lett å se dette ennå. Greit nok at du eier en sånn bil. Det gjør ikke jeg. Så du vil vel si at jeg ikke har en dritt jeg skulla sakt siden jeg ikke har erfaring med denne type bil. Det har seg slik du kan være uheldig med en bil, mens en annen er heldig med en av samme modell. Du må se på mengden, og ikke være så blind at du ser kun på din bil! Når alt dette er sakt, vil jeg bare få lekke til at jeg jobber som billakkerer. Jeg har sett mye rart du ikke engang har hørt om. På mange nye biler er det ikke engang lakk hvor det ikke vises. Dette er for sløvt! Å hva tror du er grunne til dette? jo, nemli penger! Dagens lakk er vannbasert. Ingen som står å sier til meg hvor mye jeg skal bruke på hver enkelt del. Jeg bruker hvertfall lakk på innsiden av forskjermer og dører. Noe bilfabrikantene ikke gjør. Sier ikke det er bare BMW sin feil. Alle fabrikanter har begynnt slik. De må bare følge strømmen. Profitt, profitt! Er synd det har blitt slik. En bil har ikke lenger en sjel. Den har blitt en bruk og kast som det meste her i verden. For å nevne dette med reklamasjon, så har ikke jeg en full oversikt over alle bilmerker. Men du kan jo for eksempel sammenligne med service hefte på en toyota. Som det bare trengs å skifte olje, filter og tennplugger!

Skrevet
Visst du leser nøye etter er dette langt fra hva jeg sier! Kritiserer ikke e60\e61! En av de fineste bilene BMW har komt med. Så la oss håpe at kvaliteten er like bra som design. Er det jeg prøver å si. Dette vil vise seg med årene, siden bilen er såpass ny er det ikke så lett å se dette ennå.

E60 kom på markedet allerede i 2003. Det er med andre ord ca 4,5 år siden bilen kom på markedet. Det er etter min mening lang nok tid til å finne ut hvor god bilen er og hva slags kvalitet den leverer. Det er flere som har kjørt på bilene både 100, 200 og i enkelte tilfeller nærmere 300 000km. De fleste ser ut til å være svært fornøyd.

Greit nok at du eier en sånn bil. Det gjør ikke jeg..

Du står jo å sier i ditt innlegg at du eier en slik bil, i dette tilfellet E60... :roll:

Ja, dette vet du bedre en meg som har en slik bil. Men vil pås...
Så du vil vel si at jeg ikke har en dritt jeg skulla sakt siden jeg ikke har erfaring med denne type bil. Det har seg slik du kan være uheldig med en bil, mens en annen er heldig med en av samme modell. Du må se på mengden, og ikke være så blind at du ser kun på din bil!

Jo, selvfølgelig har du noe du skulle ha sagt. Men etter min mening blir det totalt feil å uttale seg om en bil, spesielt negativt om en ikke har erfaring om den. På bakgrunn av mine uttalelser uttaler jeg meg over hva jeg har lest rundt om på internett, mine erfaringer og andres erfaringer med E60.

Når alt dette er sakt, vil jeg bare få lekke til at jeg jobber som billakkerer. Jeg har sett mye rart du ikke engang har hørt om. På mange nye biler er det ikke engang lakk hvor det ikke vises. Dette er for sløvt! Å hva tror du er grunne til dette? jo, nemli penger! Dagens lakk er vannbasert.

Ja, du har sikkert sett mye rart som jeg ikke engang har hørt om. Men hva har det med saken å gjøre? Jeg er klar over at det er vannbasert lakk som brukes på nye biler. Og etter det jeg har fått med meg er det ikke på grunn av penger, men på grunn av miljøet.

For å nevne dette med reklamasjon, så har ikke jeg en full oversikt over alle bilmerker. Men du kan jo for eksempel sammenligne med service hefte på en toyota. Som det bare trengs å skifte olje, filter og tennplugger!

At Toyota er driftsikre biler er det ingen tvil om, men at man kun skifter filter, olje og tennplugger er feil. Jeg har hørt flere episoder hvor Toyota har skiftet deler på service uten å informere kunden, men om det er riktig vet jeg ikke. Jeg har imidlertid folk i familien som har kjørt og kjører Toyota. De er ikke mer enn OK fornøyd..

Skrevet

Hmm.. Etter å ha lest setningen en 10 ganger nå må jeg klype til korset og beklage. Jeg har lest setningen med en annen vri og det beklager jeg selvsagt.. Takk for opplysningen, Gunnar... ;)

Jeg klarte ikke å la vær å se på setningen og jeg ser nå at den kan mistolkes. Det skulle vel vært et lite komma der inne, så det ikke ble noen misforståelse.. :?

Skrevet

Han har helt feil setningsoppbygging, så betydningen av setningen er nå strengt tatt det du oppfattet den som, men den betydningen ville ikke gitt noen mening i denne settingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...