Gå til innhold

Bot?

316
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk jo 7800 kr i bot da jeg lå i 112.5 km/h timen i 80 sonen, sliter med å betale ned den jævla boten

Om boten medfører vesentlige økonomiske problemer for deg kan du søke om å boten delt opp i flere mindre beløp. Anbefaler deg å gjøre dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk jo 7800 kr i bot da jeg lå i 112.5 km/h timen i 80 sonen, sliter med å betale ned den jævla boten

Om boten medfører vesentlige økonomiske problemer for deg kan du søke om å boten delt opp i flere mindre beløp. Anbefaler deg å gjøre dette!

Minstebeløp 600,- i måneden, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista stemmer den, man må bare tolke den riktig :wink:

Jeg har forøvrig aldri fått fartsbot, har hatt lappen i over 7 år.

Parkeringsbøter er en annen sak da.

Fikk en kreativ bot en gang da; mot kjøreretning, uten belte og med mobil= 4800 blanke norske :( uflaks sa Severin Suveren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstebeløp 600,- i måneden, om jeg ikke husker feil.

Fikk bot på 7000,- en gang. Var bare lærling. Så jeg fikk den oppdelt. Mener jeg betalte 500.- i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har folket ikke råd til å betale bota for å kjøre for fort, må de jo holde seg til fartsgrensa da.

Men hvorfor skal det være dyrere å kjøre fort i Norge enn resten av Europa?

Det er noe som heter rimelig og urimelig.

Det var Finansdepartementet som bestemte at bøtesatsene skulle økes for en god stund siden. Det lukter muffins lang vei. Høye bøtesatser kan uansett lett rettferdiggjøres med at folk kjører for fort likevel. Bortsett fra det så har vi en annen kultur/holdning i Norge enn i andre land. Har vært veldig stor fokusering på fart fart fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tabellen stemmer godt den :D

Nettopp kjøpt e30'n å kost meg nå i romjula vært hjemme å på byen osv.. så ser jeg i postkassa idag at der ligger brev til meg... betal 10 ooo,- til politiet eller 16dager fengsel... innen 16 januar!! jeg går jo på skole enda ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...