Gå til innhold

Stereo/kasseløsning i E34. plassproblem!


Anbefalte innlegg

er det ikke plass til forsterkere o.l. under baksetene? vet det er det på min.

Der fant jeg også ett lite jordingspunkt til min forsterker, to skruer som er jordingspunkt til noe annet (releboks eller hvafaen som ligger der..)

Du finner nok alltids plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det ikke plass til forsterkere o.l. under baksetene? vet det er det på min.

Der fant jeg også ett lite jordingspunkt til min forsterker, to skruer som er jordingspunkt til noe annet (releboks eller hvafaen som ligger der..)

Du finner nok alltids plass :)

for d første, som stuff04 sier, d blir for varm under et baksete uten kjøling, å for andre, den jordinga du har funnet er ikke bra nok til en forsterker etter min mening, men funker d for deg, er d greit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går treigt her, og uten mulighet til garasje for tiden blir det sabla kaldt å stå ute for å prøve seg frem. men kan det være nok at signalkabel krysser strømkabel i bagasjerommet?

At dem krysser skal egentlig ikke ha så stor påvirkning. Men dem skal ikke ligge parrallelt. Så skal kabler heller ikke kveiles om seg selv. Da kan en få samme prinsippet som i en spole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. men er det ikke litt rart at det er støy både i frontsett og hatthylle da de går på hver sin signalkabel? dog kan det jo selvfølgelig at det er en liten krøll baki der. det som bare skulle være en "Test" ble mere eller mindre permanent, pga mangel på tilgang til garasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt trodd at det var jordingen, men når det ikke ble forskjell fra en liten reserveledning (gikk tom for jordingsledning) koblet på vingemuttra på jekken, til en skikkelig jordingskabel koblet rett på batteriet?

men skal uansett sjekke det, får prøve å koble den med en kortere ledning i kaross. :)

sko er loddet og klemt i stikke, så tviler på at den slipper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt trodd at det var jordingen, men når det ikke ble forskjell fra en liten reserveledning (gikk tom for jordingsledning) koblet på vingemuttra på jekken, til en skikkelig jordingskabel koblet rett på batteriet?

men skal uansett sjekke det, får prøve å koble den med en kortere ledning i kaross. :)

sko er loddet og klemt i stikke, så tviler på at den slipper. ;)

hehehe, ja da burde d være bra, lodder d selv, men d er ikke lett for meg å vite om d er gjort vettu :wink:

men når man da har fått dette problemet, må man bare begynne et sted,har du skikkelig jordning, så kan du utelukke d, da hadde jeg villet tittet på spilleren, har du prøvd en annen spiller, bare får å ha prøvd? kan både være den og event jordingen til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. har ikke lyst til å finne ut at det er spilleren, den er jo helt ny. ;) og har blitt veldig fornøyd med muligheten til å spille DVD'er med Mp3.

men skal prøve å få sjekket jordinga på spilleren. har forresten koblet "park brake" på samme jordinga med slike "klips" som man klemmer over for å få jord på den og. det er en funksjon som skal gjøre at jeg ikke kan se film mens jeg kjører (altså kun se film mens brekket er på). men kan dette forårsake forstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket jordingen din fra motor til chassi? Disse bruker det å være ett problem med. Dette kan forårsake dynamo støy. Hadde dette på bilen min og det ble borte når jeg byttet ut denne.

Sjekk også jordkabelen mellom batteri og chassi samt selve batteri polen da det kan eire en del rundt disse som gjør at du får dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket jordingen din fra motor til chassi? Disse bruker det å være ett problem med. Dette kan forårsake dynamo støy. Hadde dette på bilen min og det ble borte når jeg byttet ut denne.

Sjekk også jordkabelen mellom batteri og chassi samt selve batteri polen da det kan eire en del rundt disse som gjør at du får dårlig kontakt.

ikke for å kverulere nå, men jordninga til batteriet er tatt opp mange ganger i denne tråden nå :wink: greit, har glemt den til chassiet, men tviler på at d er den, er ikke et problem i E34 iværtfall :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...