Gå til innhold

Hjuldimensjon E39


Skallesei
 Share

Anbefalte innlegg

HVa tror dere om disse dimensjonene til min 2003 BMW 530dat E39 ?

Foran: 9Jx20H2 AR3,5" ET13 med 245/30R20

Bak: 10,5Jx20H2 AR4,5" ET14 med 285/25R20

Felgene jeg skal kjøpe er forresten Schmidts' CC-line, 3-delte med sort senter. Legger ved et bilde av felgene og av bilen. :)

Bilen er ny-importert og får hvite skilter over nyttår.

Div. deler som bl.a. chipping, eksos, filter, carbon M5 diffusor, sorte nyrer, øyelokk og coilovers er allerede bestilt.

nixcr3p55f6qaa3sy4ag.jpg

7m096u72rrk2v7xuxuvf.jpg

esi0ow7cafpsh5dz7zuw.jpg

h7opuqh5gotqnraajeco.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa tror dere om disse dimensjonene til min 2003 BMW 530dat E39 ?

Foran: 9Jx20H2 AR3,5" ET13 med 245/30R20

Bak: 10,5Jx20H2 AR4,5" ET14 med 285/25R20

Felgene jeg skal kjøpe er forresten Schmidts' CC-line, 3-delte med sort senter. Legger ved et bilde av felgene og av bilen. :)

Foran går dette oppsettet helt fint, selv med mye senking. Har hørt for sikkert at det på E39 går greit med opptil 10x20" foran med 245/30-20" dekk.

Bak må du imidlertid belage deg på å valse en del. På E39'en jeg hadde - med 9,5x19" E17 og 275/30-19" dekk måtte jeg valse bakskjermene hadde måtte jeg valse bakskjermene litt ut for at det ikke skulle subbe. Bilen min var for øvrig senket ca. 70mm foran/50 mm bak.

OT: Veldig pen bil og fine planer du har for den, gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingset litt når jeg skulle splitte tråden ut fra Dekk/Felg-tråden men her er fortsettelsen:

Ja det følger faktisk med TÜV godkjenning på dette oppsettet med 9" foran og 10.5" bak.

Valsing må påregnes ja, men jeg kommer til å dra nedover til Tyskland å få montert hjula og valsa buene da hovedsjappa til Schmidt ligger under 1 time fra fergakaia i Kiel. Og de er visst veldig behjelpelig og flinke der.

Satser på å skrape sammen no stålfelger eller noe å kjøre nedover til Tyskland på, og legge de igjen der nede så jeg sniker meg unna moms og toll på et sett splitter nye hjul i bilen på hjemtur.

Høres ut som en fin plan. Tyskerne er virkelig dyktige med biler og modifiseringer.

Men hvis du, mot formodning, ombestemmer deg og vil ha jobben gjort i Norge, så kan jeg anbefale Marius som driver Valsespesialisten (www.valsespesialisten.no). Han valset både min E39 og flere andre biler som tilhører kompiser av meg her oppe i Tromsø, med prikkfritt resultat Smile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en mulighet ja...

Jeg ser at Stian (Audioart) har montert 9 og 10x20" med 255/35 og 285/30 dekk.

Sjekk bilder av bilen her: http://www.gatebil.no/imagegallery/viewpic.php?action=showfull&vpic=4565&gll=66&tpic=0&maxp=6

Jeg synes bilen er veldig høy... Bakkeklaringen er altfor stor synes jeg!

Men jeg ser at klaringen mellom hjul og hjulbue egentlig er ganske pen og burde egentlig ikke være mindre for utseendet sin del etter min mening. Ser på siste bildet at hjulbuene er valset litt også.

Hva mener dere? Burde jeg gå ned til 19" hjul? Har en Mercedes E-klasse også som jeg kjøpte 19" til, men som jeg angrer som faen på. Felga blir helt oppspist av den store bilen! Ser ut som max 18". Og etter å ha målt litt så er faktisk hjulbuene på E39'en litt større enn hjulbuene på mæsjen!

Opplyser om at bilen min får montert justerbart senkesett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en sesong på 20" på E39'a mi, og jeg synes det var for stort. Bilen ble for høy og den passet ikke så stort ut. Det så ikke bra ut, rett og slett - selv om også felgene jeg hadde var grusomt stygge.

Du kan jo se litt i tråden som jeg hadde om bilen - http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63293&start=0 - kan jo gi en viss peikepinn på ca hvor stor 19" og 20" blir på E39 med noe senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 19" ser perfekt ut jeg.

20" blir unaturlig stort, 18" ser litt smått ut igrunn...

Er enig i denne, 19" er optimalt på E39, så foressten en E39 på Maxpower treffet i Haugesund med 22" og det så utrolig teit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en sessong med 8,5*20 og 10'20 på min e39 og det ser uten tvil fett ut! men! men kjøreegenskapene blir ikke noe særlig,iallefall ikke på bane! hjulopphenget (spessielt bak) greier ikke med vekten og det merkes!

Har tenkt å senke bilen min også da...

Se på bilen med 20" jeg har linket til i andre posten min i denne tråden.

Bilen har jo bakkeklaring som en hevet X5, mens hjulbiuene er passelig i forhold til hjula.

Har du noen bilder av bilen din med 20" montert så hadde det vært supert å fått sett hvordan det ser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en sessong med 8,5*20 og 10'20 på min e39 og det ser uten tvil fett ut! men! men kjøreegenskapene blir ikke noe særlig,iallefall ikke på bane! hjulopphenget (spessielt bak) greier ikke med vekten og det merkes!

Har tenkt å senke bilen min også da...

Se på bilen med 20" jeg har linket til i andre posten min i denne tråden.

Bilen har jo bakkeklaring som en hevet X5, mens hjulbiuene er passelig i forhold til hjula.

Har du noen bilder av bilen din med 20" montert så hadde det vært supert å fått sett hvordan det ser ut..

senkingen hjelper jo ikke mot den økte vekten da,det er jo det som er problemet!

her er et par dårlige bilder!

05_1194441050281.jpg

05_1194441050420.jpg

dette er med 50mm senk forran og bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...