Gå til innhold

Vil ny lakkfarge sette ned verdien på bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 98 mod E36 som er cosmosschwarz, som trenger lakkering. Jeg liker egentlig best svart uten metallic, da fargen blir dypere sort. Vil bilens verdi gå ned hvis jeg lakker den i ren svart(uten metallic)??

Skrevet

Dette kommer jo helt ann på hvem du møter.

Det det spiller mest på er hvordan arbeidet er gjort.

Kan man finne lakkanter? lakkstøv? er ikke bilen lakkert i døråpninger? ikke i motorom? osvosv.

Det er slike ting som spiller inn på prisen vil jeg si.

La oss f.eks si at du lakkerer bilen med sprayboks eller maler ( :!: ) den med kost/rulle, da sier det seg vel selv at bilens sum synker en del!

Skrevet

Takker for svar. Det jeg evt. tenker er å lakke bilen skikkelig utenpå med ren sort, og la det være slik det er i motorrom, døråpninger ol. Vil da kunne se skille i farge der, men ikke uten at man ser godt etter..kanskje..siden begge fargene er svart.

Skrevet

Sålenge du bruker samme fargekoden, men kutter ut metallicen tror jeg ikke du vil merke så stor fargeforskjell.

Ikke noe passasjerer f.eks kommer til å legge så stort merke til.

Skrevet

Da vil ikke lakken bli dypsort slik jeg vil ha den. Får se hva jeg gjør, er vel mest fornuftig å ikke hellakkere bilen, siden det bare er ett par miniatyr skader i lakken. Er ikke slitt og trenger egentlig ikke hellakkering.

Skrevet

Om det kun er enkelte ting du trenger å lakkere hadde jeg definitivt lakkert de delene og ikke hele bilen. Det trenger nødvendighvis ikke bli lakkforskjell så fremt arbeidet utføres av en proff, og en som gjerne kan dra og tynne ut lakken slik at lakkforskjellen blir så minimal som mulig. Jeg ville heller ha kjøpt en eldre bil som kun hadde hatt lakkert f.eks panser og støtfanger enn hele bilen. Jeg regner med at når det kun er panser og støtfanger (i dette tilfellet) så er det lakkert pga. steinsprut eller småskader. Er derimot bilen hellakkert tenker jeg først hvorfor han har hellakkert bilen og om det er gjort dårlig arbeid i grunnen. For alt jeg vet kan det ha vært lakkert pga. rust. Som du sikkert skjønner tror jeg bilen din er mer verdt om du lakkerer de tingene du trenger og ferdig med det.. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...