Gå til innhold

Kjøring på Vålerbanen 5.januar.Noen som skal kjøre?

336mik
 Share

Anbefalte innlegg

skulle gjerne kommet, men de greier jo ikke svare på hvorfor det ikke er lov med prøveskilter...

Leietaker og arrangør har lov til å sette akkurat hva slags regler de vil uten forklaringsplikt, og det bør respekteres. Men hvis jeg ikke husker helt feil så er ikke Våler-folket spesielt glad i prøveskilt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er sant... Bilen må uansett gjennom en teknisk kontroll, og er den for ille så slipper den ikke ut på banen uansett.

Men hovedargumentet er angivelig at man skal ha forsikring. De som leser vilkår for klebe-prøveskilt skjønner hva jeg mener.

På mange banetreff godtar man røde plåtskilt med dokumentert forsikring hvis man søker på forhånd.

At veitrafikkloven gjelder på banen er mildt sagt en sovende lov i 99% av tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som de vil være litt vanskelige også.

Min bil skal bare brukes på bane,og jeg syns det er ille at jeg skal måtte bruke rundt 10000kr i året på årsavgift og forsikring for å kun kjøre på bane.

Men regler er regler,det jeg lurer på i den sammenheng er åssen man kan kjøre biler uten skilt i noen grener,som feks drifting,som foregår på samme bane,og samme arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

336mik, Jeg tror drifting er godkjent motorsportgren i Norge, da trenger biler og førere lisens, og så er det tut og kjør. Men da går det på trenings eller løpsdager for baneeier. Typisk gatebiltreff (har med støy etc. å gjøre).

Men at reglene blir strukket og tøyd etter alle kunstens regler i forhold til eget ønske hos arrangørene er det nok ingen tvil om. Det er bare å godta, eller leie banen og arrangere treff selv. Leietaker og anleggseier er suverene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hele -5- biler du eier, har ikke EN av de skilter? Jeg ser ikke helt vitsen..

Og du eier 1 bil,og jeg så ikke deg på treff heller.

Hvis du har store problemer med å skjønne at folk ikke gidder å ha en bil registrert et helt år,og bruke opp ca 10tusen kr for å ha skilt på den,for kun og kjøre med den eks 3 dager i året,så er det ikke de som ikke har skilt det er noe galt med,det er deg.

3 grunner finns det da.

1:du har ufattelig mye penger.

2:du er ekstremt vrang.

3:sirkulasjonen i toppetasjen er fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hele -5- biler du eier, har ikke EN av de skilter? Jeg ser ikke helt vitsen..

Hvis du har store problemer med å skjønne at folk ikke gidder å ha en bil registrert et helt år,og bruke opp ca 10tusen kr for å ha skilt på den,for kun og kjøre med den eks 3 dager i året,så er det ikke de som ikke har skilt det er noe galt med,det er deg.

3 grunner finns det da.

Traff tydeligvis et ømt punkt her... Grunnen til at jeg har en bil, som også de fleste andre har, er at jeg ikke har råd til 5 biler med skilter. Ser egentlig ikke helt vitsen for andre heller, å ha 5 mer eller mindre vrak stående foran huset uten skilt..

Som du sier selv, å bruke opp ca 10tusen pr år pr bil, det gidder dere ikke.

HVA faen skal dere med de bilene da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 grunner finns det da.

Traff tydeligvis et ømt punkt her... Grunnen til at jeg har en bil, som også de fleste andre har, er at jeg ikke har råd til 5 biler med skilter. Ser egentlig ikke helt vitsen for andre heller, å ha 5 mer eller mindre vrak stående foran huset uten skilt..

Som du sier selv, å bruke opp ca 10tusen pr år pr bil, det gidder dere ikke.

HVA faen skal dere med de bilene da???

Kjøre de på prøveskilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 grunner finns det da.

Skal si..

Forstår godt spørsmålet til Dr_S jeg. I stedet for å grine over at man ikke får kjørt med prøveskilt kunne han (hvis det er pengene som er problemet) for eksempel kvitta seg med en eller flere biler, og brukt pengene på skilter og forsikring på en av de andre i stedet.

Menmen, det er godt det finnes noen skrotnisser.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...