Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har kjøpt meg facelift baklykter fra en 2002 mod e39, til min 97 e39. Må det omprogrameres noe eller noe sånt?

Plug & Play

Var det på min hvertfall, så lenge man bruker samme strømkilde/ledninger som er der.

Skrevet

må vel også skifte lysmodul og programmere inn denne,når det er originale led-lamper bak.

denne modulen følger med i originalt sett.

gjorde dette på min e39

Skrevet

Med mine baklykter fulgte det med en modul på hver side, men det lyser på begge baklyktene i kjørecomputeren rett som det er for det.

Kan BMW programmere om disse?

• 2 weeks later...
Skrevet
Det fulgte ikke med moduler på mine.. Men kan noen si hva programering går ut på?

Ledlamper bruker mindre strøm,dette må programmere på ett bmw verksted via data (dis),kjøper du hella facelift lykter som oppgradering følger det med en modul til å montere under reservehjulet som lurer lysmodulen til å tro at det er standard lykter.

Skrevet
Men hvis det jeg ikke programmeren om, vil det stå at en pære er gåen eller noe sånt, eller er jeg helt på villspor da?

Tror du bare vil få det opp hvis du har den store Kjørecomputeren, er det Hella lykter? er det Led i hele lykta eller er det noen pærer der også?

Skrevet

Hella ja, pærer og led.. Jeg har ikke noe kjørecomputer i det heletatt, men må de programeres for å virke? Har tenkt å bare ta kabelsko osv for å få de til å virke.. Bmw skulle ha 4600 for jobben..

Skrevet
Hella ja, pærer og led.. Jeg har ikke noe kjørecomputer i det heletatt, men må de programeres for å virke? Har tenkt å bare ta kabelsko osv for å få de til å virke.. Bmw skulle ha 4600 for jobben..

Tror ikke de må programmeres for å virke nei, grunnen til at de blir programmert er pga at Led pærer krever mindre strøm enn vanlige standard pærer, dette vil da resultere i at lysmodulen tror at en eller flere pærer er defekt, noe som vil komme opp i displayet dersom du har den store kjørecomputeren, derfor selges Hella Facelift baklyktesett med to moduler som skal ligge i reservehjuls brønnen å lure lysmodulen til å tro at pærene fungerer.

Disse trenger man vel egentlig ikke dersom man ikke har den store kjørecomputeren, da man ikke får noe varsel om defekt pære, mulig det ligger feilkoder i computeren for det.

Det Bmw gjør er å kode om LCM enheten, eller lys modulen om du vil, sånn at denne vet at det er Led lys.

Da trenger man ikke de boksene i reservehjuls brønnen, i Hella sitt sett følger det også med kabelsats så du slipper å klippe i det orginale ledningsnettet.

Man får kjøpt Kabelsats, Lykter og styreenheter separat hos Koed.

Skrevet

Da har jeg koblet til de nye facelift lyktene.. Bare å sette strøm på lyktene, trenger ingen modul og omprogramering (fordi jeg ikke har kjørecomputer).

Jeg visste at jeg måtte bore 2 nye hull til lyktene, men at jeg må skjære i karrosseriet visste jeg ikke, og det har jeg ikke så lyst til heller..

PICT0415.jpg

Kjøpte to vanntette kontakter(dette var tilfeldig) og kabeltjuver..

PICT0419.jpg

Skrevet

Da har jeg koblet til de nye facelift lyktene.. Bare å sette strøm på lyktene, trenger ingen modul og omprogramering (fordi jeg ikke har kjørecomputer).

Jeg visste at jeg måtte bore 2 nye hull til lyktene, men at jeg må skjære i karrosseriet visste jeg ikke, og det har jeg ikke så lyst til heller..

PICT0415.jpg

Kjøpte to vanntette kontakter(dette var tilfeldig) og kabeltjuver..

PICT0419.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...