Gå til innhold

Tråden om min bil, E46 320i Touring.Bilen er solgt.

Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

hm.. nå er jeg litt lei!!

Under en forbikjøring begynte bilen å ule og skrike om seg! I første omgang hørtes det ut som servopumpa, men etter å ha hørt litt, så skjønte man fort at det ikke var det...

Virker som det er en reim eller et reimlager som kødder med meg.. Det jeg frykter mest er at det kan være opplagringen i dynamoen og jeg har ikke lyst til å bytte dynamo :P

Er det noen som har vært borti dette før?

Har smurt reima med silikonspray og dette hjalp ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått meg titaninnsats i frontlyktene.. ble fryktelig mye finere!

ang ulingen som er om dagen, så fikk jeg sjekket opp litt i går.. tok av reima og begynte å kjenne etter.. Reimstrammeren lugger og virker ikke frisk, denne skal bestilles. Det neste er vannpumpa og reimhjulet som ikke er bra! Her ligger feilen i hyling og skriking, så dette må byttes fortest mulig da jeg ikke tror pumpa holder så lenge.. Det lukter også kjølevæske fra motoren som tyder på en evt lekkasje og da mest sannsynlig fra vannpumpa og sladrehullet. Kjøper nye reimer, naturlig nok samtidig..

Dessverre er det sånn at gs sine sider ligger nede.. så håper de får fart på seg til å fikse opp i dette da jeg skal bestille delene mine derfra..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en meget pen bil og en bil med helt riktig fargevalg.. :D

Gleder meg til bilder av titaninnsatsen og de fremtidige oppgraderingene. Men, du som bor i Tønsberg - er det ikke like greit å bare bestille fra Schmiedmann? Eller er det så mye dyrere enn GS? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en meget pen bil og en bil med helt riktig fargevalg.. :D

Gleder meg til bilder av titaninnsatsen og de fremtidige oppgraderingene. Men, du som bor i Tønsberg - er det ikke like greit å bare bestille fra Schmiedmann? Eller er det så mye dyrere enn GS? :?

Takk skal du ha! Gleder meg til å få bilen slik jeg selv vil ha den hvertfall.. hehe.. selvom alt med bil koster!

Man kan jo i grunn tenke det at Schmiedmann er det beste iogmed avstanden.. men problemet er at når man bestiller fra dem, så skal de først få delene fra danmark, deretter sendes til meg.. det tar så altfor lang tid..

Også er det litt med at jeg har 25-30% på deler hos Gs.. og det gjør det litt mer hyggelig i forhold til lommeboka å handle der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent med titan Rich 8) . Går det ann å få tak i fine klarglass blink, som passer bedre til dine klarglass lykter?

det hjalp å få bort det svarte inne i lyktene! hehe

går nok an å få tak i klarglass blinklys.. men liker ikke de man får kjøpt nå.. derfor tror jeg det blir originale hvite blinkers.. må bare ta det som er av dritt nedi motoren først.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Oppdatering.

Ringte og bestilte deler hos Tronrud Bil Tønsberg i dag og får disse imorgen, tirs. 15/01.

Derav Vannpumpe, hydraulisk reimstrammer (var for mye feil på den mekaniske, slik at denne nå var byttet ut til kun å ha hydraulisk strammer) nye reimer og reimhjul til vannpumpa.

Kan ta bilder underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne ikke skjønne hvorfor du ikke handla hos Tronrud/Morris? Er GS SÅ mye billigere altså?

Den nettingsaken i frontfangeren din er den org?

Tja.. delene fra gs ville kommet på 1500 med frakt.. fra tronrud med rabatter kom på 2300,- glemte å si jeg også skal ha reima til ac pressa, men den har de vel liggende regner jeg med..

Er i grunn greit å ha originaldeler i motor synes jeg :) Lurer også på om jeg skal bytte kjølevæske mens jeg er i gang, men hva er greit å bruke utenom org? Dem skal vel ha gull for det mener jeg..

Den "nettingsaken" som du kaller den er org. 330i titan front.. liker den jeg :)

Edit: Enda en gladmelding:P Sjekket kollinr mitt istad, da har eksosen min klart å komme seg fra å bli innlevert kl. 14.15 i dag til Stokke kl. 20.10 :D det er moro, da får jeg eksos imorra og! Hm... blir lang dag på jobben..!

2mMy, du må komme tidlig hjem imorgen, trenger holdehjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...