Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Husker en test av en av de første Accentene, i 60km/t mot myk barriere(altså den gir etter) ble bilen 90 cm kortere :shock:

De bilene som blir pøst ut av fabrikkene i Kina i dag er foreløbig ikke godkjent i europa nettopp pga sikkerheten.

Men det driter jeg i, skal aldri kjøpe noe Kinabil uansett, skulle mot formodning BMW flytte fabrikken til Kina(Gud forby) får jeg holde meg til eldre modeller, evt kjøre traktor :lol:

Det er meningen at fronten skal ta etter for å dempe "bråstoppen" eller hva jeg skal kalle det. Fronten på min e36 ble ganske mye mindre etter en kolisjon på ca 45 km.

edit: sorry ble en dobbel post :oops:

Skrevet
Husker en test av en av de første Accentene, i 60km/t mot myk barriere(altså den gir etter) ble bilen 90 cm kortere :shock:

De bilene som blir pøst ut av fabrikkene i Kina i dag er foreløbig ikke godkjent i europa nettopp pga sikkerheten.

Men det driter jeg i, skal aldri kjøpe noe Kinabil uansett, skulle mot formodning BMW flytte fabrikken til Kina(Gud forby) får jeg holde meg til eldre modeller, evt kjøre traktor :lol:

Det er meningen at fronten skal ta etter for å dempe "bråstoppen" eller hva jeg skal kalle det. Fronten på min e36 ble ganske mye mindre etter en kolisjon på ca 45 km.

edit: sorry ble en dobbel post :oops:

Er klar over det, poenget var bare at den bilen var dårlig i forhold til gjennomsnittet. Dashbordet er ikke en deformeringssone, men slik så det ut på den Accenten.

Skrevet
rattet er sikkert mye hardere :)

Jaja jeg trodde hvertfall at den var _litt_ mykere en det den var :) Føltes som å treffe rattet :(

Dette er noe av grunnen til at det så viktig å bruke bilbelte! Uten kan airbagen virke mot sin hensikt. Noe alle heller ikke vet er at smellet fra kruttladningen som utløser airbagene smeller tilsvarende som å avfyre en hagle inne i bilen.

Kollisjonstester tror jeg gir en ganske god indikasjon på hvor sikker en bil er selv om det selvfølgelig kan oppstå mange situasjoner som ikke er forutsett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...