Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Fine bremser du fått tag på, har du funnet noen "racing" bremseklosser til desse kaliprer? Har de samme bremserna på bilen min men kunne tenkt meg noe annet en org klosser. Skiverne tror jeg er mer en bra nokk.

forøvrigt en meget genomført og pen m5 du har :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De caliperene jeg har splittet og tatt ut stempel på er helt glatte innvendig som en sylindervegg på motor. Dersom det er sandblåst inni der og du skal borre/hone opp blir det naturligvis større rom. Jeg tror imidlertid stempelet er mindre enn dette da det kun er tetteringen som holder toleransen mot stempelet. Ellers skal det være rom rundt det såvidt jeg kan forstå. Bremsevæske skal som kjent hindre at det ruster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Da har jeg gjort litt oppryddende research her!

Ang bremseskiver:

Det finnes en oppgradert fremre bremseskive til dette oppsettet. Den leveres av Zimmermann og har betegnelsen "Formula Z".

Tilsynelatende er det nok bare en tilsvarende original skive som er hullborret. Mostly for the looks ;)

http://www.auto-trio.no som er hovedimportør i Norge for Zimmermann!

Pris: Ca kr 4500,- for 2 stk

9kw1k938w2uo98oq1n5t.png

Ang bremseklosser:

EBC leverer Redstuff (steg2) klosser og Yellowstuff (steg 3) klosser til både foran og bak.

http://www.brakes.no i Lillestrøm forhandler dette i Norge!

Ca pris front: kr 1500,-

Ca pris bak: kr 900,-

omjzjv3i1ug3y23lb9y9.jpg

5tbs71ge797ajfa3qll2.jpg

Redstuff: Bremseklosser i meget høy kvalitet med topp effekt og minimalt støvnivå. Passer best på tyngre gatebiler med 200hk + for sportslig eller aktiv kjøring. Til tross for at dette er en kloss som av mange brukes til klubbkjøring på bane, er redstuff C ikke en Racingkloss og ved hyppig banekjøring eller til racing skal det oppgraderes til Yellowstuff R eller Blue NDX! Det er 2 store grunner til at kundene våre elsker redstuff C klossene, først og fremst fordi redstuff C avgir minimalt med støv, faktisk 60-90% mindre enn ordinære bremseklosser, og det lille støvet som legger seg på felger og andre steder kan veldig lett vaskes av eller spyles av uten hardt arbeid og skadelige løsemidler. Grunnen er at Redstuff C ikke inneholder stålfibre, noe alle andre bremseklosser gjør. Det andre er at Redstuff C ”biter” effektivt fra kaldt uten forvarming og blir bare bedre og bedre når de blir varme. Materialet i Redstuff C er Kevlar fiber blandet opp med kjeramiske partikler. Redstuff C er en hard type kloss for aktivt bruk og lang levetid, derfor kan innkjøringen av disse klossene være så mye som 1000-1500km. Det betyr at man må ha tålmodighet og gi klossene tid til å tilpasse seg før man kan forvente optimal funksjon og lavest støvnivå. Nominell friksjon ligger på rundt 0,5 og Redstuff C har i snitt 50% redusert støvnivå.

Yellowstuff: Yellowstuff R – klosser med høy friksjon for Racing, klubbkjøring og gatebruk!EBC Yellowstuff er et aramid fiber basert belegg med høy effekt fra kaldt uten forvarming og er sannsynligvis en av de første klossene på markedet som kan brukes både på gate og i racing. Selv om Yellowstuff ikke krever forvarming for å fungere øker effekten under påkjenningen av hard kjøring. Klossene er ikke typisk EBC med lavt støvnivå, men er allikevel kjent for å støve mindre enn konkurrentene i samme kategori. Er du ute etter god effekt og minst mulig støv for gatekjøring skal du se på EBC Redstuff C som er markedets kanskje beste gatekloss med desidert minst støv. Yellowstuff R klossene brukes av mange i Norge både innen hobby og profesjonell Racing som drifting, gatebil ekstrem kjøring, Porsche Cup, rally, formula basic + mye mer. I Sverige har de bl.annet brukt Yellowstuff i Swedish Camaro cup de siste 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...