Stramvaier Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 det er ikke lett å si til en ungdom at han legge penger til side. er mange ting som frister for en ungdom. som bil for eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Min oppskrift: - Jobbet hver sommer (og div andre ferier) siden jeg var 16 - Et friår med jobbing etter videregående - Deltidsjobb utenom studiene - Gjør alle reperasjoner selv, dersom det lar seg gjøre - Jeg har også bodd hjemme største delen av studiene - PRIORITERING - "Investere" i biler som ikke faller så mye i verdi Da jeg studerte på høgskolen lovet jeg meg selv en fet bil dersom jeg fullførte studiene.. Studielånet ble satt på sparekonto finansierte delvis bilkjøpet Martsimo: Studerer du nautikk på HSH? da har vi gått på samme skole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martsimo Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 ot Går nok på fagskolen eg.. men har tatt medisinfag der oppe hos dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 0 stress. Er selv lærling. Er man litt oppegående og står på og jobber som satan er etter deg klarer man seg godt. Da får du firmabil,telefon og verktøy i bilen. Etter jobb, ja da jobber du svart for en digg timelønn... Vi har ikke noe å klage over. Inntekten i begynnelsen er trått men stå på og gi jernet, så får du lønn etter strevet. Det beste er at man betaler ikke ei krone drivstoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Jeg har lyst til å kjøpe meg en BMW til sommeren, men da flytter jeg inn til byen for å studere. Det gjør alt veldig komplisert med tanke på alle utgifter som er med bil. Jeg kommer mest sansynlig til å ha sommerjobb og arbeide fast i uka når jeg studerer. Skal søke om fult studielån. Har spart opp litt penger. Hva tror dere? Er det forsvarlig av meg å kjøpe bil? Mvh. Andreas * Håper det ikke ble for mye off topic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Dersom du har sommerjobb og i tillegg jobber litt i ukene når du studerer kan det umulig være noe problem å holde bil. Det er ikke så fantastik dyrt! Med sommerjobb og jobb i helgene har hvertfall ikke jeg noe problem med å holde bil. Om det er forsvarlig er noe annet. Bedre å spare pengene dersom du kan, men vil du ha bil vil du ha økonomien i orden etter det du forteller her. Bare vær litt lur og ikke ta opp lån til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Jeg er fulltidsstudent, har leilighet, mc og bmw (+en gammel merce...), er gift og venter en liten gutt om tre mnd. I fjor var jeg og kona studenter begge to, nå jobber ho, så det hjelper litt. Måten jeg klarer meg på er å kjøre minst mulig her i byen, er så og si avholds, jobber i bank og på et sykehus, og sitter vel med 1,8 mill i lån etterhvert... Kan vel si det sånn at jeg må betale tilbake for moroa i mange år framover Men jeg har et finfint liv likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 hehe.. Fine damer koster mer?Trodde alle som kjørte BMW som student fikk hjelp av pappa jeg Niks Er fulltidsstudent jeg også, men bor hjemme Tar studielån, men det går rett til investeringer siden det er er et rentefritt lån så lenge man studerer. Dessuten jobber jeg deltid på et bakeri fast 6 ganger i måneden ( hver natt til mandag, og annenhver natt til lørdag) ellers er jeg tilkallingsvikar og jobber når jeg har mulighet. Dette gjør at jeg har ingen problemer med å holde bimmern min på veien, gå på byen med venner. Kjøpte akkurat snøscooter (Ski-Doo mxz 800 rev 2003 model) og er annhver helg i finland og svir av ca 60-80 liter bensin på det. Har heldigvis redusert bilkjøringen da, og prøver og ikke overstige 16000 km i året (som faktisk er lite i mine øyne). Selv er jeg en liten perfeksjonist som ikke liker småfeil, så alt blir fikset av meg selv og pappsen når det trengs. Har heldigvis greie rabatter på bmw Andre måter er jo å kutte ut sånn tullmat i kantina på skolen! Blir fort mange tusen i måneden på det. Lønner seg med en litt frisk matpakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Teserud Skrevet Januar 21, 2008 Share Skrevet Januar 21, 2008 jeg er selv student å har sommerjobb vært år som er GODT BETALT .i tillegg jobber jeg på felleskjøpet. å jobber hjemme;) (gårdsbruk) å da funker det fett med bil;) det er i grunn da bare 2 utgiftsposter som koster. å det var kantina på skolen og dama:P dama anser jeg det som definitivt verdt;) kantinen maten har jeg kuttet ut til fordel for matpakke. å da har jeg spart 22438 kr på ett år sånn ca jeg regnet:P det er mye gromme deler det:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReBell Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Min oppskrift er ganske enkel: Fullstudie(dvs avslutter to bachlorgrader) og fulltidssjobb. Har forhandlet meg frem til å få fri de dagene jeg må på forelesning og fri 3 dager før eksamene. Mandag: Jobb fra 0900-1700 så lesesalen til klokken 2100 og trening etter det. Hjemme mellom 2300-2400. Tirsdag: Skole frem til 1400, jobb fra 1430 til 1700 og så lesesalen til 2100. Onsdag: Jobb fra 0900 til 1700 og lesesalen til klokken 2100. Torsdag: Skole til 1200 og så jobb frem til 1900. Trening 2100, hjemme ca 2400. Fredag. Skole fra 0800 til 1400 og så er det jobb til 1700. Lørdag: Jobb fra 1000 til 1500 og så er det fest eller kjærste kveld... Søndag: SOVE..... I begynnelsen av skolesemestrert var jeg på lesesalen litt mindre, men på slutten var jeg ganske mye mer. Julen har vært helt fantastisk, bare sovet og jobbet. Hjelper jo litt at jeg jobber i bilbutikk også da, bil blir plutselig litt billigere da Men jeg gleder meg om 5 1/2 mnd da er jeg og samboeren min ferdig. Heldigvis har hun ett like tøft semester som meg og hun kan da ikke klage på meg for hun er jo heller ikke hjemme... Respect! Jeg hadde det noenlunde likedan, bare at jeg jobbet om natta og studerte på dagen... Så var det på jobb kl 24 til 07. og Skole 08.30 til 15/16... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå