Gå til innhold

Feil på antispinn 520 E39 97'

Bjørner
 Share

Anbefalte innlegg

Lampa for antispinn/abs lyser hele tiden. ABS'n funker men antispinn funker ikke. Så vidt jeg vet har disse koblet via samme rele. Fikk følgede error da jeg kjørte diagnose via Carsoft:

Komponent versjon: Bosch ABS 5

Error: 39 Servo-Motor: Electrical Error

Error: 40: Potentiometer Error ( Denne feilen ble borte da jeg slettet feil minne )

Noen som har noen gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E36 er det ihvertfall slik at hvis jeg slår av ASC(antispinn), så lyser det lyset hele tiden. Når antispinn er på(ikke slått av) er lyset slukket. Det kommer på et øyeblikk hvis jeg begynner å spinne, altså hvis systemet griper inn.

Er vel mulig å slå av / på antispinn på E39 også ? Prøv isåfall å trykke på knappen, da slås vel systemet på og lyset slukker, og dermed er alt iorden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kammerat sin e39 520 er det abs enheten som er defekt.. samme problem som deg..

husker ikke feil koden hans..

Men enda et skudd i mørket kan bli fyrt av her.. :).. ekke så lett at det er noe fuck me brytern?

Prøvd å bare kopla den ut og sett om lampa slukte liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E36 er det ihvertfall slik at hvis jeg slår av ASC(antispinn), så lyser det lyset hele tiden. Når antispinn er på(ikke slått av) er lyset slukket. Det kommer på et øyeblikk hvis jeg begynner å spinne, altså hvis systemet griper inn.

Er vel mulig å slå av / på antispinn på E39 også ? Prøv isåfall å trykke på knappen, da slås vel systemet på og lyset slukker, og dermed er alt iorden ?

ASC er alltid på på E39, det kommer på hver gang man starter bilen, for å skru det av ¨å man trykke på ASC knappen, det skrur seg selv på neste gang man starter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se under panseret der du har gasswiren.

Der sitter det 2 stk wire og den ene er til ASC.. Det er kanskje den elektromotoren (servoen) der som har gått til h? Sjekk at kabelen til den motoren sitter ordentlig og er uskadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde E39 før og der røyk en abs sensor. Da sluttet antispinnen å fungere.. Var litt av og på i starten, at den fungerte noen ganger og andre ganger var det umulig å få den til å funke. Til slutt sluttet abs'n å funke også. Så da måtte jeg fikse det. ABS sensoren blir laget av Bosch også foresten :) men det tror jeg abs hjernen også blir.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLoen.. æ har akkurat fått d samme problemet :( det lyse i lampa men får ikke skrudd på antispinn.. abs funker ...

har du funne ut ka d va ?

Nei har ikje d, det e bil tell brodern. Dreiv å sjekka litt i går og kjørte diagnose. Han skulle sjekke med verstedet på GS Bildeler blant annet angående error meldingen vi fikk fra Carsoft diagnosen. Skal oppdatere tråden når jeg finner ut noe mer.

Men dere må bare fortsette komme med innspill her på forumet :) , meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har dere funnet ut noe ?

Hos meg lyser abs lyset og ett gult i midten (er det antispinn lyset?)

Har prøvd sjekke sensor bak og framme,men klarer ikke få de ut, (tips?)

Skrudde ut skruen og prøvde,men de satt såpass jeg var redd for å ødelegge noe om jeg tok i mere.

Jeg har speedo så må være framme da?

Hvordan måler jeg en sensor ? må ha den helt ut og måle på enden av den ?

Håper på svar. Det gjelder en 98' 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...