Mons1 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Om 1600km skal min 2003mod 320dA Touring inn til Inspection. Sist gang var for ca. 25000km og i følge boka dreide det seg om Oilservice og før der igjen var det vist InspI. Da snakker vi vel om InspII denne gangen!? Forskjellene er vist testing av støtdempere og slikt. Er det noen som har vært inne til slik InspII og vet hvor mye ca. pris dette koster? Bilen har gått 152000km, så da bør man kanskje få den skikkelig gjennomgått. Jeg bor i Ofoten-regionen og tidligere var det Autorisert BMW Forhandler/Verksted i Harstad, men nå må jeg vel til Tromsø da de i Harstad heller vil selge Nissan og Citroen istedenfor BMW.
j0lle Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hvorfor ikke ringe en BMW forhandler og høre? Da får du sikkert avtalt en pris på forhånd også..
-Lasse- Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Inspection I koster 5500. Er litt usikker på om det er samme pris på II. Ring bmw forhandler og hør..
Espen M33 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Inspection I koster 5500. Er litt usikker på om det er samme pris på II. Ring bmw forhandler og hør.. Vet ikke om det er tillegg for at du har en A, men Insp 1 på 2005 320Cd kostet 3.700,- hos BMW i Molde i sommer. Insp 2 er en mye mer omfattende service og dermed også en del dyrere. Har ikke eksakte tall for hånden.
Johnny Bravo Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 jeg betalte 2300 spenn for en oljeservice på min e46 i molde i sommer. Mener det er Inspection I. Inspection II er mye mer omfattende..
kilronan Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Oljeservice, Inspeksjon 1 og inspeksjon 2 er tre forskjellige typer service. Oljeservice er billigst, Inspeksjon to er dyrere mens inspeksjon 2 er dyrest.
Bjørn 320 Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg betalte 2300 spenn for en oljeservice på min e46 i molde i sommer. Mener det er Inspection I. Inspection II er mye mer omfattende.. 2300?! Oljeservice er kun skifte av olje og filter... Inspection I er i tillegg ein del andre saker og ting...
Søreng Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Synes 5500 hørtes utrolig billig ut for Inps. 2... Dette er vel det Insp 1 pleier å ligge på.. Skal snart ha min inn på insp 2. Da jeg snakket med Bavaria, snakket de om godt over 10 lapper kun for inspeksjonen.. Men de snakket da også om noe som de kalte "Utvidet inspection 2" som var det de skulle ta... Ikke vet jeg hva det omfatter?! Men det var vertfall snakk om godt over 10 lapper for dette! EDIT: Kom også på at dersom du kikker i serviceheftet på bilen, står det hva som gjennomgås på de forskjellige inspectionene samt olje og kjølevannsservice! Gjorde vertfall det på min når jeg kikket i det!
Johnny Bravo Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg betalte 2300 spenn for en oljeservice på min e46 i molde i sommer. Mener det er Inspection I. Inspection II er mye mer omfattende.. 2300?! Oljeservice er kun skifte av olje og filter... Inspection I er i tillegg ein del andre saker og ting... mener det var det jeg betalte, men jeg tok også 4-hjulskontroll samtidig og er ikke helt sikker på hva som kostet hva.. De bytter jo som du sier olje og filter, det koster jo. Åså skal de jo ha for arbeidet så det blir jo fort litt penger. Men jeg ble litt usikker av alt det her. I serviceheftet mitt står det Inspection I og II i annenhver rute og der det er krysset av for I så er det kun tatt oljeskift++ der det er krysset av for II så er det tatt en omfattende service som inneholder sjekk av hele bilen (understell, karosseri etc.) Om noen kan forklare meg hvordan dette fungerer med 100% sikkerhet så er jeg takknemlig
Geir Anders Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Inspeksjon II koster rundt 7500 til din bil. Så har man utvidet Inspeksjon II, som kryper opp mot 10000. Inspeksjon I koster ca 5500, og oljeservice 2500. Disse prisene varierer noe fra sted til sted og rabatt. \\ Oljeservice Bytte av olje og filter, samt mikrofilter. \\ Inspeksjon I Kontroll på si og si hele bilen. Alt det elektriske, væsker, understell, styring, belter, reservehjul, rust osv. \\ Inspeksjon II Samme som Inspeksjon I + bytte av tennplugger, luftfilter, diffolje, kontroll av håndbrekbelegg, kontroll av gummibelgene på drivaksler \\ Inspeksjon II (utvidet, annenhver gang) Samme som Inspeksjon II + kontroll av clutchlammelen, bytte av bensinfilter, girkasse olje bytte (kjøleveske og bremseveske bør byttes minst hvert 2 år, og tas ofte i samsvar med denne inspeksjonen, pristilegg for dette) Litt usikker på rekkefølgen, men mener det er noe som dette Oljeservice, Inspeksjon 1, Oljeservice, Inspeksjon II, Oljeservice, Inspeksjon 1, Oljeservice, Inspeksjon II (utvidet) osv...
Johnny Bravo Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 se der ja.. da ble jeg litt klokere. tror det er tull i rekkefølgen på servicene på bilen min. skal sjekke det opp. MEN takk foroppklarende svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå