Gå til innhold

En epoke i livet mitt er over, E46 M3 er solgt. Hjelp...

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
skjedd noe nytt med denne bilen i det siste da? :)

Ja har fått plukka av hele forstillinga, skal kjøpe eller få noen til å laga nye bærearmer. Så lage enda bedre styring, lakke å fikse opp en del, dreie å lage til nytt svinghjul. Har kjøpt frem skjermer å org front fanger.

Så nok å henge fingrene i. :D

Skrevet
høres bra ut :) men kjøpte ikke du 4-5 fangere før i år da?

Jo kjøpte 4 stk CSL Reager fangere, men de er litt for lave til utfor bane kjøring. Så best med org da. Skal selge 3 av dem, å beholde 1 til veikjøring/ utstilling.

• 2 weeks later...
Skrevet
Mye skal du ha for en sånn front Yngve? :) mye tilpassing?

3000,- kr ønsker jeg for en sånn front. :D

Kunne du sendt litt mer info på pm? tilpassing og sånn?

Vil gjerne ha noe ordentlig, siden det er en bruksbil liksom..

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har det skjedd en del her oss meg i det siste. Har kjøpt meg en "M3" E30, som jeg vurderer å selge, men kommer kansje til å beholde den. Har ikke nok av tid å penger til 2 prosjekt liksom. Men når E46 blir ferdig nå i vinter, skal det ikke være så mye å gjøre med den. Om den holdes på banen og ikke i andre biler. Har kjøpt en 316 E30 som skal brukes til vinter bil også. Ikke hentet den enda.

Har levert spindler til sveising, så jag skal få sving som Supra gutta. Så skal jeg til Halden i morgen og levere de gamle bærearmene. En som skal lage nye i cromolly og uniball. Da blir det fult justerbart framstilling som holder.

Så har jeg fått sjekka litt. M20 svinghjulet er ca 2-3 mm større, og har flere tagger, med mindere mellomrom. Så derfor må det brukes M20 starter. Kan bruke M20 svinhjul, starter, clutch og plate, på M50, M52, S50 og S54. Men jeg skal nå lage meg et svinhjul fra en 318is motor. De er hel stål, men har ikke samme borre bilde på clutch plata, så må lage nytt borre bilde og dreie det ned ganske mye. :D Hadde jeg ikke hatt sinter clutch, sachs forsterket plate til S54, så hadde jeg godt for M20. Mindre mekk, men litt morro å lage noe som virker også. Må ogsåm lage så clutch lageret kommer lengere inn mot clutchen. S54 svinghjulet er mye breiere. :D

Bilder kommer når ting er ferdig laget. :D

Skrevet

Kjøpt meg en 320 som jeg har fiksa og retta litt. Må prøve å få inn noen kr, så god bilen er oppe å går til våren. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...