Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger nye sommersko te dieseldyret mitt! har smått begynte å kikke litt rundt omkring, men klarer ikke å bestemme hvilken dimensjon jeg skal ha! Hva synes dere? Litt argumter for og imot hadde vært helt topp :D

Vil ha 19" for utseende sine skyld, men fornuften sier at det holder me 18"! Bilen er ikke senket, så den blir vel ganske høy me 19"? Har hørt mange går fra 19" te 18", hvorfor det?

Takkar for alle innspill 8)

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

den blir kanskje litt høy med 19" kommer ann på rullediameteren. men 19 er jo veldig fint da. men eg syns det er finest når den er senket.

det er jo mye billigere med 18" dekk og felger. og det er som oftest litt mer gummi på 18" så de er ikkje så lett og kant kjøre de/knuse de.

Med en gang man går fra 18" til 19" og oppover idekk så skyter prisen til himmels!

Bilen din blir nok fin med 18", men helt klart finest når du får den litt nermere bakken.

Espen B

Skrevet

jeg har noen meget fine\tøffe 18" liggende. er brukt i 2 mnd

Skrevet

Fordelen med 18" er jo at det er mindre sjanse for å kjøre de urunde pga mer gummi. Men det gjelder nok bare ved like solide felger, billige 18" tror jeg blir urunde fortere enn dyre 19". En velbrukt men god oppskrift på felger til e46 touring er jo BBS CH, koster vel 100 kr mer for 19" enn 18". Det kan jeg skrive under på at er solide felger. Uansett hva du velger vil litt senk gjøre underverker for utseendet på bilen.

Skrevet

Det er ingenting som er bedre med 19" bortsett fra utseendet. Jeg valgte 18", men angrer på det nå. 19" ser jo råere ut, men betingelsen er at den er senket minst 40/20 slik som min. Litt avhengi av hva slags type felg du har så vil orginalsenking se for høyt ut.

Nå tenkte jeg at du hadde cab da, men var kanskje sedan det angikk?

Skrevet

Jeg har 18" som vinterfelger på min E46, jeg synes det ser litt lite ut. Så sommerfelgene må nok være 19", det ser bedre ut og kjørekomforten blir den samme tenker jeg.

Skrevet

var delte meningen her ja :lol: Har forresten stasjonsvogn :wink:

Enig at senk vil gjøre masse me bilen men vinteren her i sør er ikke snill! Synes at eg allerede brøyter veien for mye til tross for at bilen er orginal! Og siden dette er bruksbilen så MÅ den kunne brukes om vinteren!

Kjempe for alle innspill hittil! Må bare komme me flere.... :D

Skrevet

Hei på deg.

Har selv 19" sommer lefser med 225/35 framme og 255/30 bak.Bilen er senket 35mm framme og 25 mm bak.Synes ikke komfåren er noe dårligt.

Det er heller ikke noe problem med senken og vinterføret.Vi har ikke hatt så mye snø denne vinteren men i fjor var det mere, men det gikk fint det

Her er noen bilder.

5cikuqix9s145ht5ntlh.jpg

kskt97axes6tko45g2ls.jpg

Glenn

Skrevet

Padi: hvilken innpress har du på bakfelgene? er de 9.5 breie? ET?

har du valset?

Skal ha 19 på min touring, men usikker på om jeg skal ha 9.5 bak eller 8.5... de som er 9.5 har et35 8.5 har også et35 (kan dreie av ca 4mm) så vil gi et 39, men da må jeg valse hvis jeg skal ha 9.5 breie..

Er valsing bare å lage problemer med tanke på rust???

Skrevet

Med mindre du får dypere kant på de 9.5-felgene så hadde jeg ihvertfall ikke brydd meg om å få bredere felger bak hvis det innebærer valsing.

Med ET35 9.5x19" så må du valse, iallefall om den er noe senket. Jeg har 18x9.5 på coupe (20mm senking bak) og har akkurat sluppet unna valsing, men da -må- jeg bruke toyo proxes-dekk. Hører kun et lite gnikk i dumpler, da gjerne i høy fart (over 100) eller i hump hvor bilen svinger og får mye av vekta over på ene siden.

Ang rust så kommer det an på hvor mye du valser og jobben som blir gjort. Pass på å ikke få varmgang i stålet (bare varme opp lakken rundt 60 grader, mener jeg, for å få den mer smidig hvis det skal valses mye).

Skrevet

er ikke kant felger... men skal ut og prøve på 19" sommerfelger i morgen så da får dere se med 19x8.5 og se hva dere synes! kommer bilder på tråden min :)

Skrevet

På hvilke veier er bilen i daglig bruk? Jeg og fruen kjører daglig på brostein, trikkeskinner og elendige bygater. Vurderte 19" da jeg kjøpte meg 18" i sommer, men etter å ha fått følgende uttalelse hos Johs. Bjerke ble det 18": "Du kan fint sette på 19", du må bare la bilen stå..."

Da jeg satte på 17" på vinterdekkene merket jeg at det er ganske stor komfortforskjell på 17" og 18". Denne forskjellen vil jeg tro må være større på 18" til 19" da det er den relative forskjellen på gummihøyde på dekket er betydelig mindre.

Kjører du på fine veier til daglig er det bare å gå for 19", det hadde jeg gjort om jeg ikke bor i by;)

Uansett 18" eller 19" er senk å anbefale. Synes min er passe bak, men noe høy framme med de originale M-tech-fjærene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...