Gå til innhold

Sniking gjennom bomstasjon?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

er det ikke sånn at hvis man kjører over 160km/t gjennom bommen så klarer dem ikke å reggistrere deg a?

bare å trykke gassen i bånn da folkens

Neei, det var vel på fotobokser?

Hvertfall testet de noe slikt på Top Gear, hvor "the stig" måtte kjøre en TVR i 160 mph for å slippe å bli knipset :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd av skilt foran, tredd plastikkpose over, brukt teip, ligget bak lastebil og andre biler. funket alt sammen.. og når det er slaps føre, bare hive masse snø på skiltet.. hehe..

men.. nå kjører jeg med bombrikke, ferdig med sånt tøys :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160mph er litt mer enn 160km/t. Er helt sikker på at 160km/t ikke er fort nok.

Broren til en kompis av meg lå i 160 km/t gjennom bomstasjonen på Alnabru. Han ble innkalt av politiet, mistet lappen og måtte i fengsel... Så, tror ikke det er så lurt å prøve slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mythbusters testa hvor fort man måtte kjøre får at fotoboks, laser og radar ikke kunne ta deg. De var vel over 250 uten at noen av måleapparatene sviktet. Tviler på at det er stor forskjell på det de bruker over dammen og her. Altså er det ikke noe å prøve på, hvertfall ikke med skilt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en jeg møtte på da jeg skulle opp fra oslo, han hadde tatt to sammenhengende sider fra et blad og klistret over skiltet og delvis litt på fangeren. Med litt vann på så sitter det som limt, funket fjell sa han. Jeg trodde det bare var noe som hadde fløyet på og truffet ham i fart, for det så jo veldig sånn ut. Han hadde rivd av litt av hjørnet og klistret det litt utpå fangeren og en liten bit oppe i ene nyra. Det så meget gjennomført ut. Blir man stoppet da så er det jo bare å dra "hæh! Det har vi aldri sett.." for så å gå sakte ut og foran "det der skal jo ikke vær der! usj sånnt griseri"

(nå ska det nevnes at det var litt kaldt denne tiden da, for jeg tror vannet frøs slik at det hang skikkelig fast. Menmen uansett, det er jo rette årstiden nå da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en her i Trondheim som kjørte med eget skilt foran som det sto "Kenneth" på. Han snek vel for over 100 000kr med det skiltet :lol: Men Mener han sto fram senere og betalte tilbake det han skyldte.

Det hørtes j**lig mye ut, om dere har samme taksten som vi har her (13,-) kan han kjøre igennom bommen 3 ganger hver dag i over 7 år før han er over 100.000,- Så høres litt voldsomt ut at han kunne ha kjørt igjennom så lenge før noen oppdaget noe, eller han stod fram :roll:

Angående snikingen, er vel den enkleste måten å legge seg over i motsatt kjørefelt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren til en kompis av meg lå i 160 km/t gjennom bomstasjonen på Alnabru. Han ble innkalt av politiet, mistet lappen og måtte i fengsel... Så, tror ikke det er så lurt å prøve slikt :)

jeg har hatt ulovlige hastigheter gjennom div bompengeringer jeg også, dog ikke så høye. men har da aldri hørt noe.. :roll:

typisk uflaks kan man si..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem lovt til det da? Står jo ikke skilt om automatisk trafikk kontroll ved bommene. Så den virker litt tynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...