andybooy Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 all klaring er go klaring men 60\40 er vell den som er på flest biler vil jeg tro;) jeg selv har 40\40
Balltre Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 hei holder på å bygge om min bmw 316 til en 325, skal kjøpe meg senkesett nå, men lurer litt på hvilke senkesett jeg skal kjøpe meg.Noen som har noen tips om hva jeg bør kjøpe? For en facelift ville jeg valgt H&R sitt Cup-Kit (60/40). Før facelift ville jeg valgt det samme som meg selv: 35mm H&R og Koni for M3.
bmw520 Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 skal man senke så mye som 80mm, da bør man ha et eget lager på bunnpanner, eller like og kunne sveise alu, for noe så idiotisk som BMW har funnet på; å ha ei bunnpanne som er lavere en traversen, ser jeg ikke akkurat på som veldig inteligent. senker du 60mm, noe både jeg og mange andre ville gjort, så ha stive dempere, jeg hadde jamex 60/40, og de demperne jeg hadde var for slappe, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg slo hull i bunnpanna, men jeg ble dritt lei hele bilen. bare et tips.
Yngvejos Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Dempere har mye å si for om du tar nedi. Jeg kjører 75/30mm senk på min (facelift), og jeg har aldri tatt nedi forran. Kun eksosen bak. Kjører gule koni, AP 60/30 fjærer, og 15mm senkeskåler forran. Kjører normalt rett fram på fartsdumper.
336mik Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Jeg vil ha tak i 20mm jeg..noen som vet om et stivt sånt sett man kan få tak i?bare foran.
opt Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Kjøp deg coilovers, så senker du så mye du vil. GS selger K-Sport, de skal være bra.
336mik Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Stemmer det at m3 har ca 20mm senk orginalt? og passer disse fjørene på vanlig e30 med 51mm fjørbein?
Ivanrogov Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Dempere har mye å si for om du tar nedi.Jeg kjører 75/30mm senk på min (facelift), og jeg har aldri tatt nedi forran. Kun eksosen bak. Kjører gule koni, AP 60/30 fjærer, og 15mm senkeskåler forran. Kjører normalt rett fram på fartsdumper. Er jo ikke fartsdumper som tar knekken på bunnpanna. Er dårlige asfaltveier som er buet. Slik at toppen på veien er langt høyere enn der hjula går. Bunnpanna blir regelrett slipt hull i. Men finns et bunnpanne skjold Det kjøpte jeg, men brukte ikke. Ble 2cm klaring til bakken, altså ubrukelig
BMW325korgen Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 kjøp justerbart... så kan du bestemme hva du vill,, spærs om du skal ha Styling på bilen....JÆVLA kjedelig å kaste bort 5 k fordi bilen blir 3 cm for lav
robel Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 noen som har erfaring med dette? http://nettbutikk.autobb.no/shop.asp?p=38752069
Dazed Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Hva som er riktig spørs vel på om du skal kjøre bilen, eller om du skal skryte til gutta av hvor lav den er.
Fixfax Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Coilovers, kan disse stilles uten noe spesielt verktøy? liksom så man kan stoppe bilen og "heise" den langs veien om man kommer til en dårlig vei? Norske veier einer seg desverre ikke for veldig masse senk, har selv lyst på 60-40 men er ikke så veldig sugen på å knuse bunnpanna heller xD samt at jeg ikke vil kjøre i 5km/t over hver av de 20 fartsdemprene rundt her... Hvor fort kjører man over en "normal" fartsdemper der fartsgrensa er 40 med 60-40 senk uten at plastikken og aliminumen flakser?
Yngvejos Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Coilovers, kan disse stilles uten noe spesielt verktøy? liksom så man kan stoppe bilen og "heise" den langs veien om man kommer til en dårlig vei? Norske veier einer seg desverre ikke for veldig masse senk, har selv lyst på 60-40 men er ikke så veldig sugen på å knuse bunnpanna heller xD samt at jeg ikke vil kjøre i 5km/t over hver av de 20 fartsdemprene rundt her... Hvor fort kjører man over en "normal" fartsdemper der fartsgrensa er 40 med 60-40 senk uten at plastikken og aliminumen flakser? Du må ta av hjulene og justere med en nøkkel, så det er nok ikke så aktuelt å stoppe å justere. Fartshumpene varierer fra sted til sted, så det er ikke noe fasitsvar på hvor fort du kan kjøre. Jeg bruker som regel å kjøre over humpene i rundt 20km/t. Over det blir som regel ubehagelig uansett hvilken bil du kjører. Jeg greide også å kjøre over en i 80 med et uhell. Tok ikke nedi da heller. Med 75/30 senk har jeg aldri tatt nedi med hverken frontleppe eller bunnpanne, og jeg kjører på elendige vestlandsveier 99% av tiden. Det eneste som er lavt på en e30, er eksosen.
Fliid Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Jeg gir meg ikke, senk den til bakken. FixFax, det er overhodet ikke noe problem og kjøre med god senk på disse veiene . Jeg kjører normal fart over de fleste fartsdempere. Som Yngvejos sier og, man kjører jo ikke over så fort at det er ubehagelig. Gaten er ingen fartsstripe. Yngvejos; Simons er det verste man kan tenke seg når du nevner "lav eksos" ; )
Fixfax Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Da tror jeg jeg skal gå for 60-40 ;D hvrdan eksos bruker du Fliid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå