Inline six Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Jeg leverte bilen for å få bytta øvre foringa i bærebroa bak, hadde deler selv. Starta på jobben med en gang. Da jeg kom tilbake 1,5 timer senere sto mekanikeren med nedre foringa i den ene hånda og min medbrakte øvre i andre hånda, disse er ikke like sa han til meg. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Vedkommende mente han trengte nye 1,5 timer på å bytte både øvre og nedre. Jeg krangla meg til å betale for 1,5 timer totalt. Makan til slapp innsats har jeg sjelden sett. Da jeg henta bilen senere klagde verksmesteren over all jobben de hadde gjort gratis! Da gidda jeg ikke å si noe. Hvor lang tid skal det være lov å bruke på å skru ut og inn 8 skruer og presse ut 2 foringer med riktig verktøy? Jeg sa til verksmesteren at jeg skulle klart alt på under 1 time og fremdeles ha god tid til å klø meg på pungen. Fikk ikke noe respons på det. Hele jobben på UNDER en time? Et klassisk eksempel på at mannen i gata ikke har den minste peiling på dette! Er lei av at bilverskteder blir framstilt som kjeltringer. Det er ikke mange bransjer som tar seg så lite betalt. F.eks. feilsøking som kan ta en hel dag også tar man bare for to timer er ikke uvanlig. Snekkere, rørleggere osv. derimot tar for hver jævla time i uansett om de sitter å drikker kaffe eller gjør noe nyttig.
Dan Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Husk på at det ofte kan være bedre å betale litt mer for skikkelig jobb, og hyggelig service enn å få dårlig jobb billig. Hvis det var tilfelle så. Men dyrt OG dårlig kan du spare meg for. I tillegg husk på at det er noen som skal ha mat på bordet, bil i garasjen, hus etc etc for de pengene du legger igjen, noen skal leve av dette... Hva skal jeg leve av da når jeg har blakka meg på at noen kommelponger som ikke vet bak fram på en skiftenøkkel f... ikke kan gjøre jobben sin?? Snekkere, rørleggere osv. derimot tar for hver jævla time i uansett om de sitter å drikker kaffe eller gjør noe nyttig. At håndtverkere er de største kjeltringene som går i to sko kan jeg skrive under på. Har et hus som ikke er ferdig enda, og vedkommende snekker som har endel å gjøre kommer til å gå på en smell snart
olejørgen Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Hvis alle er kjeltringer så er det jo bare og gjøre alt selv
Dan Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Hvis alle er kjeltringer så er det jo bare og gjøre alt selv Nå er det sånn at det er ny bordkledning snekkeren skal gjøre. Innvendig har jeg gjort masse som han skulle gjort. Hater halvferdige ting.
opt Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Jeg leverte bilen for å få bytta øvre foringa i bærebroa bak, hadde deler selv. Starta på jobben med en gang. Da jeg kom tilbake 1,5 timer senere sto mekanikeren med nedre foringa i den ene hånda og min medbrakte øvre i andre hånda, disse er ikke like sa han til meg. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Vedkommende mente han trengte nye 1,5 timer på å bytte både øvre og nedre. Jeg krangla meg til å betale for 1,5 timer totalt. Makan til slapp innsats har jeg sjelden sett. Da jeg henta bilen senere klagde verksmesteren over all jobben de hadde gjort gratis! Da gidda jeg ikke å si noe. Hvor lang tid skal det være lov å bruke på å skru ut og inn 8 skruer og presse ut 2 foringer med riktig verktøy? Jeg sa til verksmesteren at jeg skulle klart alt på under 1 time og fremdeles ha god tid til å klø meg på pungen. Fikk ikke noe respons på det. Hele jobben på UNDER en time? Et klassisk eksempel på at mannen i gata ikke har den minste peiling på dette! Er lei av at bilverskteder blir framstilt som kjeltringer. Det er ikke mange bransjer som tar seg så lite betalt. F.eks. feilsøking som kan ta en hel dag også tar man bare for to timer er ikke uvanlig. Snekkere, rørleggere osv. derimot tar for hver jævla time i uansett om de sitter å drikker kaffe eller gjør noe nyttig. Beskrev det kanskje litt dårlig, var snakk om 1 enkel foring i utgangspunktet, så ble det 2, men på samme side. De 2 foringene som sitter over og under navet på venstre side bak. Ikke snakk om å plukke ned hjulstillinga eller noe etterkontroll. Hvis du fremdeles mener det ikke er mulig på en time med tesch og luftverktøy så vet ikke jeg. I tillegg hadde jeg løsna alle skruene dagen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå