316 Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Hadde time kl 07.30 i dag tildig på et merkeverksted som jeg velger å holde anonymt foreløbig. Grunnen til at jeg hadde bestilt time var fordi ABS-varsellampen i bilen lyser av og til, og dermed mister jeg ABS'en. Allerede da jeg var der for å bestille time, møtte jeg en dårlig tone i døra.. Fikk beskjed om at jeg kunne lige gjerne bestille styreenheten med en gang, fordi det var "alltid" den som var ødelagt. Jeg svarte blankt nei, og sa jeg ville ha feilsøking for å finne ut hva som var problemet først. Jeg satte meg ned i sofaen på verkstedet og begynte å bli litt urolig da klokka dro seg mot 09.00. Hvor blir det av bilen?! Etter en stund kommer det en ansatt for å fortelle meg at det er en giver som sitter i bakakslingen som må byttes. Delen koster 1096,- og det kommer til å ta ca en halvtime å bytte den. Jeg sitter og venter, og etter sporadisk hver halvtime (ca) kommer samme mann for å fortelle meg at det tar ca(!!!!!!!!!!!) en halvtime til. Kjedelig å vente, men greit nok.. Da de endelig var ferdig spurte jeg hvorfor det tok så lang tid, da jeg ble fortalt at det kom til å ta en halvtime. Han visste ikke at han måtte ta ut baksete, bensintanken osv. Da jeg fikk fakturaen hadde de faen meg fakturert meg for 4 timers jobbing + feilsøking! Jeg tror aldri jeg har blitt så mentalt forstyrret som i det øyeblikket jeg fikk fakturaen. Jeg sa selvfølgelig i fra om at jeg ble fortalt at det tok en halvtime, og jeg skulle ikke betale for et rødt øre mer enn den halvtime. Dama i "kundemottaket" som de så fint heter det, ga seg ikke.. Hu måtte gå i verkstedet for å snakke med mekanikeren, sjefen og bla bla bla.. Det endte med at jeg betalte for en halvtime arbeid + feilsøking. Mye rot her, men måtte bare få det ut! Jeg kokte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 EDIT: Trodde selvfølgelig dette var E30en på avart til trådstarter. Landbruksmaskiner skrur jeg ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2008 Det er forresten en Volvo 850 det gjelder for. Så det var et volvo merkeverksted, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Bra at de ga seg, ikke alle som gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Kunden har alltid rett, Men grensen går jo selvsagt en plass. Men i dette tilfellet var det bra at du sto på ditt! Sitter selv og venter på en telefon fra verkstedet. Jo lenger tid det tar jo dyrere blir det jo som regel så håper de ringer snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Det var i de gode gamle dager det. I dag har kunden alltid feil. Men bra du ikke ga deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Viktig å stå på sitt og ikke gi seg. Derfor man spør om prisanslag før man setter bilen på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg leverte bilen for å få bytta øvre foringa i bærebroa bak, hadde deler selv. Starta på jobben med en gang. Da jeg kom tilbake 1,5 timer senere sto mekanikeren med nedre foringa i den ene hånda og min medbrakte øvre i andre hånda, disse er ikke like sa han til meg. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Vedkommende mente han trengte nye 1,5 timer på å bytte både øvre og nedre. Jeg krangla meg til å betale for 1,5 timer totalt. Makan til slapp innsats har jeg sjelden sett. Da jeg henta bilen senere klagde verksmesteren over all jobben de hadde gjort gratis! Da gidda jeg ikke å si noe. Hvor lang tid skal det være lov å bruke på å skru ut og inn 8 skruer og presse ut 2 foringer med riktig verktøy? Jeg sa til verksmesteren at jeg skulle klart alt på under 1 time og fremdeles ha god tid til å klø meg på pungen. Fikk ikke noe respons på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Har aldri opplevd å gå fra et verkstedsbesøk uten følelsen av å ha blitt svindlet/snytt/dårlig behandlet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg har selv jobbet og vært daglig leder på ett bilverksted og vil bare si at det var bra at de ga seg. Det beste for både Kunden og verksted er å gi fastpris på arbeidet, det kan hende man brenner seg som verkstedansatt, men det går ikke ut over kunden. Jeg har selv vært med på å gi fastpris på diverse jobber og har alltid informert kunden om at vi gir en fastpris men kan ikke love hvor lang tid det tar, jeg har gitt fastpris på jobber som vi har brukt 1 time på og som vi har tatt betalt for 4 dette er jo bra for verkstedet, har også gått andre veien, at vi har tatt betalt for 2 timer men har brukt 6 timer. Det er jo veldig mye som spiller inn, rust, dritt, ting som sitter fast, er det nye biler, gammle biler etc... Men så lenge man er ærlig overfor kunden å sier at vi kan gi deg en fastpris på jobben, men vi aner ikke om vi bruker 2 eller 5 timer, så godtar de fleste kundene dette, bruker man litt kortere tid kan man jo gjerne gi litt avslag på prisen også, da har man en fast kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 eg har gitt fastpris på jobber som vi har brukt 1 time på og som vi har tatt betalt for 4 Gir du en fastpris så betyr det at den SKAL ikke overskrides. Hver gang jeg har fått en fastpris av verkstedet og de har brukt mindre tid, så har jeg betalt deretter også. Bruker du 1 time og tar betalt for 4, så lurer du kundene dine uansett hvordan du snur og vender på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Sist jeg var nede hos bmw (råbekken) for å spøre hvordan jeg bytta skiltlyspære bak, så var det mye om og men. Så kom han mekanikeren "motvillig" ut og vippa ut dekslet med et lite skrujern. Jeg sto med ny pære i hånda, og tror du faen ikke han tok ut den ødelagte pæra for så å dytte den tilbake igjen og kneppet igjen dekslet?! Jeg spurte hvorfor han gjorde det, mens han var på vei til å gå, og jeg var nøtt til å ta en sur tone og "krangle" meg til at han skulle vippe ut dekslet på nytt så jeg kunne sette inn den nye pæra. Hvordan går det an å bli så idiot egentlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Service har rett og slett gått i glemmeboka. En blir jo sjokkert når en plutselig møter en blid og hjelpsom person hos et firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Fikk bra Service i Danmark på ett Bmw verksted for 2 sommrer siden, Viskose koplingen røk på Bilen og jeg måtte kjøre 4 mil til nærmeste Bmw verksted, planen var egentlig å kjøre til Koed, men fant ut det var litt for langt unna, vi reiste derfor til Bmw i Kolding, hvor jeg fikk kjøpt ny viskose og lånt meg verktøy til å skifte, men etter at den var skiftet så måtte jeg jo etterfylle vann på radiatoren, heldigvis fikk jeg en mekaniker til å både fylle vann på bilen å lufte den, i tilegg fikk jeg beskjed om å ha moderat turtall på bilen en 5 min tid så skulle han sjekke etterpå at det ikke var noe mer som var galt. Dette slapp jeg å betale så mye som ett rødt dansk øre for og mekanikeren slapp alt han hadde i hendene for å hjelpe en stakkars Nordmann med en 14 år gammel E34, vet ikke om det var guttungen i baksetet og madammen i forsetet som gjorde utslaget jeg, men det kaller jeg service. Viskosekoplingen røk foressten inne i Løveparken i 30 varmegrader, inne hos løvene, hvis noen har vært der, så vet de at man kan kjøre blant løver, er noen traktorer som kjører rundt med noen puter frempå for å skubbe bilene hvis det skulle skje noe, heldigvis slapp vi det. Låste fast vifta med strikken i jakken min, måtte det da vifta ikke gikk rundt nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Etter å ha lest tråden syns jeg dere har noen ekstreme krav. Husk på at verkstedet driver ikke for morroskyld, de driver for å tjene penger... Her virker det som om det viktigste er å få ting gratis ikke kvaliteten, eller måten man blir møtt på. Prisen på en vare er naturligvis viktig, men det er gjerne en pakke av flere faktorer, jeg er en av de som mener prisen ikke er ALT. Husk på at det ofte kan være bedre å betale litt mer for skikkelig jobb, og hyggelig service enn å få dårlig jobb billig. I tillegg husk på at det er noen som skal ha mat på bordet, bil i garasjen, hus etc etc for de pengene du legger igjen, noen skal leve av dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå