Mons1 Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Jeg var på besøk hos en slektning i Oslo og han er eier av en 2005mod 523iA E60. Det merkelige er at hvis man går inn på OBC og sjekker Olje, så står det OK, men når han stopper bilen, så kommer det en Olje-symbol mellom speedo og turteller. Vi finner ingen peilepinne på motoren, så hvordan etterfyller man olje? RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Det er klart det er peilepinne i motoren. Jeg har desverre ikke et godt bilde foran meg nå, fant et men det var ikke dugandes. Om du ikke finner peilepinnen er det nok fordi den ikke er rød slik den alltid har vært. I min nye 520d er peilepinnen inne ved plastdekselet og er vanskelig å finne. Den er svart. Prøv å se rundt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg var på besøk hos en slektning i Oslo og han er eier av en 2005mod 523iA E60.Det merkelige er at hvis man går inn på OBC og sjekker Olje, så står det OK, men når han stopper bilen, så kommer det en Olje-symbol mellom speedo og turteller. Vi finner ingen peilepinne på motoren, så hvordan etterfyller man olje? RS Med bensinmotor har du ingen peilepinne på E60. Følgende er klippet ifra brukerhåndboka, nivået sjekkes vha I-Drive, under Service-menyenDer skal du få beskjed om nivå, evt hvor mye som skal etterfylles. Oljen "peiles" med driftsvarm motor igang, ikke i en bakke. Ref. håndboka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Men hvorfor står det grønn OK i OBC, men i dasjen kommer det opp oljesymbolet? Det står ingenting om oljenivået i OBC, men kun at den er OK. RS Jeg var på besøk hos en slektning i Oslo og han er eier av en 2005mod 523iA E60.Det merkelige er at hvis man går inn på OBC og sjekker Olje, så står det OK, men når han stopper bilen, så kommer det en Olje-symbol mellom speedo og turteller. Vi finner ingen peilepinne på motoren, så hvordan etterfyller man olje? RS Med bensinmotor har du ingen peilepinne på E60. Følgende er klippet ifra brukerhåndboka, nivået sjekkes vha I-Drive, under Service-menyenDer skal du få beskjed om nivå, evt hvor mye som skal etterfylles. Oljen "peiles" med driftsvarm motor igang, ikke i en bakke. Ref. håndboka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Men hvorfor står det grønn OK i OBC, men i dasjen kommer det opp oljesymbolet? Det står ingenting om oljenivået i OBC, men kun at den er OK.RS OBC = On Board Computer. Mulig jeg misforstår deg her, men gå inn på I-Drive meny for kjøretøy-settinger, ved å starte i utgangsposisjon for I-Drive og å trykke ned en gang. Da kommer det en liste over settinger for kjøretøyet. Velg Service et stykke ned på lista, deretter skal du finne Enige Oil eller liknenede. Jeg har diesel selv, og henter dette i fra håndboka. Har han en håndbok, finnes informasjonen der også, rundt side 90 (+-10). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 OK! Jeg er kanskje litt utydelig her! Når jeg sier OBC, så mener jeg iDrive, men det er vel forskjell her Ja vi går inn i iDrive og velger Service! På en ny 525dA, så ser man oljenivået i iDrive, men på denne 523iA så er det ingen nivå-måler, men kun et OK-symbol. RS Men hvorfor står det grønn OK i OBC, men i dasjen kommer det opp oljesymbolet? Det står ingenting om oljenivået i OBC, men kun at den er OK.RS OBC = On Board Computer. Mulig jeg misforstår deg her, men gå inn på I-Drive meny for kjøretøy-settinger, ved å starte i utgangsposisjon for I-Drive og å trykke ned en gang. Da kommer det en liste over settinger for kjøretøyet. Velg Service et stykke ned på lista, deretter skal du finne Enige Oil eller liknenede. Jeg har diesel selv, og henter dette i fra håndboka. Har han en håndbok, finnes informasjonen der også, rundt side 90 (+-10). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå