Gå til innhold

DIY CCFL ringer montering på coupe/sedan lykter


///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

har sett DIYen til frode h sin montering av engleringer, men det er litt forskjell på compact og coupe, sedan og cab... tenkte dette kunne være en liten tilleggsopplysning:

løsnet dekselet som er over grillen for å kommet til lyktene så tok jeg ut lyktene med å løsne de 4 festeskruene, og lirket ut lykten med blinket montert, så tok jeg av blinklys ledningen, bare å klemme på de to "tennene" og så tok jeg av motoren til høydejuteringen, to tenner der også, så tok jeg av skrustikket til lysene, la lykta på bakken (teppet) så tok jeg av de to metallklipsene oppe, og de to nede, så løsnet jeg de fire klipsene som er på sidene (to på hver side) og delte lykta

HPIM1190.jpg

så tok jeg og kuttet bort limet som holdt linsene på plass og løsnet de...

HPIM1191.jpg

så tok jeg ledningen gjennom lykta og ut gjennom dekselet bak...

HPIM1192.jpg

så puttet jeg ringen inn i linse hullet, bare dyttet det forsiktig inn... har hørt det kommer litt an på størrelsene på ringene, mange som også må lime dem på innsiden av linsene, men det måtte ikke jeg med mine ringer...

HPIM1193.jpg

så satt jeg linsa på plass igjen med ledningen på oversiden. greit å holde den litt stram slik at ringen ikke flytter seg (mine satt fast, men kan vel også lime litt i endene)

HPIM1194.jpg

så tok jeg ut parklyset og koblingen, og satt det på innverteren... tok også på kontaktene til ringene og fikk presset alt inn bak reflektoren (litt forskjell på lyktene her har jeg hørt, noen må visst ha den på utsiden)

husker ikke helt hvilken som er pluss og minus, men den som er minus er jordet i resten av lykta... tror den var hvit i min lykt, eller så var den den som var pluss... bare å følge lednignene ;-)

HPIM1196.jpg

så var det bare på med stikkene bak igjen, for å teste lyset

HPIM1197.jpg

og så skrudde jeg alt på igjen... og jeg ble godt fornøyd :-)

HPIM1123.jpg

HPIM1119.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvde akkurat denne fremgangsmåten på min, men ringene ble hengende litt løse på fremsiden av linsene. Derfor måtte jeg lime ringene på innsiden av linsene istedenfor. Det ble ikke fullt så bra utseende som det du fikk til, men det funker. Skulle heller tatt av glasset på fremsiden og limt dem til linsene sikkert, men da ville det blitt mye styr å få lykta tett igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å montere disse ringene i går, men jeg limte de på innsiden av linseglasset siden jeg ike var sikker på hvordan de skulle monteres. Så da får jeg bare begynne å demontere lyktene på nytt å sette de slik de skal være. Men når du fjernet limet som holdt linseglassene, hvordan festet du de etter at ringene var montert? Trengs det lim der, eller holder reflektorene linsene på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart ferdig med monteringen nå, jeg gjorde opp arbeidet inni lykta, og tok ut linsene og limte de på linseglasset. Tok bare en liten klatt lynlim på teipbiten, så satt det bom fast etter 15sek.

Har nå montert den ene lykta på bilen, og er inne en tur mens jeg limer på øyelokket på den andre lykta, samt for å få varme i kroppen igjen. :)

Har et bilde jeg tok nå nettopp før jeg skrudde fast lykta på bilen

dsc00348wv9.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å montere disse ringene i går, men jeg limte de på innsiden av linseglasset siden jeg ike var sikker på hvordan de skulle monteres. Så da får jeg bare begynne å demontere lyktene på nytt å sette de slik de skal være. Men når du fjernet limet som holdt linseglassene, hvordan festet du de etter at ringene var montert? Trengs det lim der, eller holder reflektorene linsene på plass?

jeg limte den ene av linsene, men de andre lot jeg bare være, men det skader vel ikke å ha en prikk med lim der ;-) de henger fast i de to små svarte tappene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Prøvde å montere disse ringene i går, men jeg limte de på innsiden av linseglasset siden jeg ike var sikker på hvordan de skulle monteres. Så da får jeg bare begynne å demontere lyktene på nytt å sette de slik de skal være. Men når du fjernet limet som holdt linseglassene, hvordan festet du de etter at ringene var montert? Trengs det lim der, eller holder reflektorene linsene på plass?

jeg limte den ene av linsene, men de andre lot jeg bare være, men det skader vel ikke å ha en prikk med lim der ;-) de henger fast i de to små svarte tappene :-)

hvorlang tid tok dette egentlig ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...