Gå til innhold

E34 520i/535i/M5-deler i lange baner SKAL BORT! (M30B35++)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke lenger en eneste E34, så da er det på tide å bli kvitt alt av deler som ligger igjen, og det er mye! Alt må bort.

Det er så mange som spør om bilder, så jeg har lagt detaljert av alt nedenfor, men hovedsaklig er dette det man trenger for å bygge om en E34 til 535ia, med noen unntak (ledningsnett motor, fjærbein foran, vannpumpe), et par felgsett, noe smådeler til E34 M5 og 520i, og diverse annet, motorvarmerelement, et par lepper, fangere++.

Har litt for lite tid tilgjengelig til å selge alt dette oppdelt, så jeg håper i utgangspunktet at en eller annen kan komme med henger eller varebil og ta med seg alt sammen. Eventuelt kan det personen ikke vil ha med seg ligge igjen, så går det på dynga. Tankene mine sier 8000,- inkludert motor, gir, felgsett og hele pakka.

Detaljert liste er som følger:

Deler fra '88 og 89 E34 520i:

Interiørdeler, midtkonsoll, dørsider, grått stoff:

wejfbh59g9spkrnq28rw.jpg

Bremsevæskebeholder:

ut5i71khcop9jqwbes96.jpg

Servovæskebeholder:

a05wi2dkkk029q0s8c05.jpg

Komplett bakstilling (ja, jeg vet bildene er dårlige, men det er med diff og bremser, bra skiver og klosser, og hele pakka), denne sitter det mellomaksling tilpasset M30-motor med manuell gir på, dvs. at man kan putte M30 i en 520i med denne mellomakslingen:

oosbf6g8hi1q66veggda.jpg

Komplett forstilling (igjen elendig bilde, men helt standard 520-forstilling med bremser og fjærbein, bra skiver og klosser):

o55nd78n56c6qj3zocpc.jpg

Bremsekraftforsterker:

d7dwqba2jfr11dsbw23g.jpg

x36c138s1suomdxl5zwd.jpg

Hjerneboks med noe greier i (lokk og bunn ++):

qm6xqaba48noabpj8jn5.jpg

Lokk til sikringsboks:

y6utym7lqe8o92sonu4l.jpg

Slavesylinder clutch:

rs6psqkbfx9pyhumizrj.jpg

Deler fra '90 E34 535ia:

Her er i utgangspunktet alt man trenger for å bygge om hvilken som helst E34 til 535ia, inkludert pedaler og hele pakka, med unntak av ledningsnett, vannpumpe, fjærbein foran og kanskje noe småplukk.

Bremseskiver bak og hovedstrømkabel:

7piiiit3aj9wrw79u6uh.jpg

Katalysator (har 2 stk av disse):

av6591hij9karymtj96d.jpg

Eksosanlegg:

22wy9ufnmic1nfsdyygb.jpg

t86u1qw0oj9i2nd2qlgj.jpg

Bakstilling, uten fjærbein/dempere, mangler også boltene for å feste drivakslingene til diffen:

v3g1ur59df7tmwru9sob.jpg

M30B35 (3.5-liters motor) med automatkasse, 151.000km, mangler vannpumpe og trolig ledningsnett. Et par reimhjul, kjølevifte, dynamo, LMM, fordelerlokk og rotor er løst ved siden av (kun tatt av motor):

31i9qvm39a1by5oomhdo.jpg

eojklpitq881yeftia67.jpg

m9rqd97fm0oqpawy7sw0.jpg

dkwwwtu3dg2t85h6fnyu.jpg

s102vhm47hzv6ml8tct7.jpg

felioicrbw65p672747d.jpg

Har også to mellomakslinger, mangler bilde av disse.

Hjerne til motoren over (M30B35):

kwdfixa8hmgq35yvvdt3.jpg

Hjerne til automatkassen:

3ssbhylx0umw9c8qoz9s.jpg

Kjølevæsketank, div. ledningsnett, girspak++:

uyz6toteqp6itntrzgbu.jpg

Deler fra '90 E34 M5 3.6:

Midtkonsoll i svart skinn, har desverre ikke bilde.

Servotank stor type (til EDC-dempere og servostyring):

jlhynkpmnmmxtezkh5i3.jpg

Varmeskjold midten:

c008pd7aeicradjbnrfb.jpg

Pedalstell med tenningslås og nøkkel:

rzp1hxnrelaabcnxs9om.jpg

A/C-radiator:

n27zczer2b7c26wf5o9l.jpg

Diverse A/C-rør:

zvtwr8wiup5h6mu1jdwq.jpg

Noe mer A/C-greier:

16a31qxsnj71vg0msyyq.jpg

kupu66btdu1c9aqme7dw.jpg

Diverse nye støtdempertårndeler (par av alt):

2nc8tb7wp7goiqgybu13.jpg

2i06zjs7jdf4bvgmnx6o.jpg

vrqqopuziktqszv0xlxs.jpg

ddk72bt1kq76sibh5k2b.jpg

Blinklys/hovedlysspak:

6oxb9g6nc9k8w6amrwos.jpg

Servopumpe, med uttak til EDC-dempere:

rbt70k5w03tlswjbeue6.jpg

5pff5emkqbrq7xng3n15.jpg

Luftinntakskanal (passer original M5-fanger):

f5axg9ho35y1krbuvfom.jpg

Diverse:

ABS-enhet E34:

7mtpdjzhr8g1zxg5ldg5.jpg

tykuvfycwgb23bfxtv5c.jpg

Coil som passer flere E34-modeller:

zcar36djjaei2k3lgigo.jpg

Frontfanger med tåkelys og lister, sliten fanger i diamantsvart, knekt nederst:

http://www.bimmers.no/albums/e34_535/CIMG4381.jpg

Bakfanger med lister, diamantsvart, utskåret til dobbel eksos (ikke veldig pent gjort..), kurrant fanger:

http://www.bimmers.no/albums/e34_535/CIMG4837.sized.jpg

"Custom" eksosanlegg, bakpotte med dobbel chrome-stuss, og en liten mellompotte, har stått på M535i-motor i E34, heftig lyd:

25xzvhtar42v54jqyj5x.jpg

6v5l90golzf2avwbt2l7.jpg

CIMG4903.sized.jpg

Lydklipp på 3.5-liter: http://sublime.stud.hive.no/temp/535i_lyd.wmv

Oljekjøler M30 (fra E28 M535i, stått i E34), og ja, jeg vet at bildet ikke viser en dritt, men den er i OK stand, lekker ikke:

p8pdkxlsnt0ylmywv9qe.jpg

Brukt clutch og utløserlager, tror dette er fra en M30B34 (E28 M535i):

orltpwfcpefciyrta4y6.jpg

Tror dette er lufteventil bak i midtkonsollet, mot baksetet, der mange har et oppbevaringsrom:

pid8ecg8px01so5r2t6v.jpg

En stk 16" BBS-felg:

5gkmyqhozmrjxefox68v.jpg

6jjaj69bx6yiu2rcmbw2.jpg

Leppe fra Renault Laguna, med luftinntak, passer bra på E34:

6rnsjpspt5us5fgje65p.jpg

Et par bilder som viser den på bil (lånt av BMWPower):

100_0002_IMG.jpg

535i_3.jpg

Enda en Laguna-leppe, uten luftinntak:

gf6mo92patrigbcn8waj.jpg

Rørbend som passer til de fleste konfilter:

hzdkidkkvh6urymt5pc3.jpg

CIMG4420.sized.jpg

3 stk. 15" originalfelger med veldig lite brukte Vredestein piggdekk (ET for 5/6/7/8-serie):

CIMG2859.jpg

Motorvarmerelement til M30-blokk (stått på E34 535i) med det man trenger av kabler for å få liv i det (støtfangerkontakt og løs ledning til å plugge i stikkontakt), type Calix RE208-element, 650W, reservedeler på Mekonomen:

2k9zm4xu1o6dekj0406o.jpg

E34 spylervæsketank med pumpe, med ekstratank og ekstrapumpe, (sikkert til intensivspyling eller lyktespylere?):

kxna9xdn136ao3seklbp.jpg

4 stk. 17x8.5" Borbet A-felger, lav ET (5/6/7/8-serie), ripete og uten senterdeksler, en felg er lakkert svart, så de bør med andre ord pusses ned og lakkeres. Gullfine banefelger:

2c8j4aqncppaeaki8mak.jpg

ozyhhfur72ige79klfqd.jpg

Samme felger på bil fra Google, på tross av at det er en E36, den er også uten senterdeksler:

35qkc8pcyktfy1137g9i.jpg

xk6cgfexwdwflstcvhnq.jpg

PM eller mail gr@bimmers.no, så kan vi evt. prates på tlf ved videre interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjukern, Vet desverre ikke. Stod på en M535i-motor i E34. Vet ikke om det er noen forskjell på manifolden på de to. 500,- for hele driten. Må hentes.

Astri, 500,-/stk for Laguna-leppene. 1500,- for felgene. Ang 520i-ombygging, det aller meste er 535-deler, så nei.

christer87/ingard, 1500,-. Må hentes.

Grasatfahrer, 500,- med inntak og ledning for stikkontakt. Kan trøkkes i en Smartpost-pakke.

Kan ikke noen komme med et fornuftig bud på hele driten? Jeg har ikke lyst til å begynne å skru og sende!

Kan eventuelt byttes mot felger + mellomlegg (19-20").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du orker og sende er jeg inntresert i laguna leppene og midtkonsollen i sort skinn.

Hvori vestfold holder du til?

Er jo ikke så enkelt å sende de lange greiene da.. holder til i Tønsbergs/Hortensområdet.. bor et par km fra E18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataene på felgen kan jeg finne, og den kan selges separat. Det skulle egentlig vært på bildet, men mobilen hadde tatt alle i 320x240 pixler.. :roll:

Fått PM fra meg? jeg er fortsatt intressert i diffen! Hvis du sender kan jeg gi noen kroner ekstra..

Har ikke spesielt lyst til å begynne å skru det fra hverandre, både fordi jeg ikke har lyst/tid til å skru, og heller ikke har lyst til å splitte det opp med tanke på at det er en fin 535-ombyggingspakke. Gjelder egentlig til han som vil ha girkassen også.

Ingen som vil hente hele røkla med god-deler? Gullmotor til E30, eller til ombygging av en E34 med kjip motor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...