Gå til innhold

E34 535i Oppfreshnings prosjekt.


Morbus
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk tilbud om å få en 535i mot min 1975 volvo 242.

Slo til på den da jeg har savnet e34 siden jeg solgte 525`n for et års tid siden.

Litt om bilen.

Det har vært problemer med automatkassen på den, så en forrige eier har fått den bygd om til manuell kasse.

Det sitter nytt bilstein understell på den :) Forrige eier fikk mangler på eu på knekte fjærer, så da byttet han likegreit til bilstein.

Motormessig virker bilen bra.

Det første jeg gjorde var å bytte plugger og radiator slik at jeg fikk startet og kjørt den en runde.

Bilen har en god del rust stort sett over alt. Lakken er full av riper og dritt også. Så prosjektet blir å få den presentabel igjen.

Skal ikke ribbe den totalt, det har jeg ikke tid til. Men jeg skal ta all rust jeg ser. Interiøret er greitnok, men førersettet har et gigantisk hull.

Var så heldig at jeg fant en annonse på finn.no der en solgte en komplett bli i deler, tilfeldigvis i samme farge (diamantsvart) og stort sett var den rustfri.

Flaks for meg så hadde den bilen v8 fronten også. Prikken over i`n var at denne stod kun 10 min unna.

Så 4 dører, 2 skjermer, grill og paner ble kjøpt.

I går var jeg i Borås i Sverige og hentet komplett M5 Innredning i svart skinn.

Felger ble kjøpt av "bmw520" her på forumet.

Svarte Hella lykter kjøpt på ebay

Fjernstyrt sentrallås kjøpt på ebay

Aplina chip kjøpt på ebay.

Begynte å ta av fanger, front, panser og skjermer i dag.

Fant da en god del rust på sidevangene mellom skjerm og motorrom. Snakket med han som hadde den delebilen, og dette var rustfritt på hans, så her blir det å kappe ut fra hans bil.

Legger ut bilder av bilen slik den var da jeg fikk den. Den er ikke noe pent syn, men jeg tror da det kan bli bil ut av denne igjen.

Orginal front.. blir byttet med v8 front.

535_forste_bilder_12.JPG

Noe rust?? Venstre forran.

535_forste_bilder_9.JPG

M-tech ratt

535_forste_bilder_7.JPG

Venstre bak

535_forste_bilder_8.JPG

Nye dører og skjermer

535_forste_bilder_11.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta noen bilder av felger og M5 interiøret i morra.

Har slipt ned en del rust på frontplaten i dag, grunnet og skal lakkere i morgen.

Skal også få byttet ut interiøret i morra, hvertfall begynne med det.. Begrenset med tid jeg har til bil når jeg har enn sønn på 2mnd hjemme som man naturligvis vil tilbringe tid med.

Skal også få begynt å flytte over "innmaten" i de rustne dørene mine, da de nye dørene ikke har el ruter etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 interiøret:

stoler.JPG

Frontplata pusset og grunnet:

frontplate.JPG

Div rust i venstre innerskjerm:

rustinnerskjerm.JPG

rustvenstrefremme.JPG

I dag bestilte jeg nye skjermer fremme, hadde jo i grunn allerede kjøpt meg skjermer, men lakkerern min mente de var i for dårlig stand. Så da ble nye bestilt på Koed, kjøpte samtidig med hjulbue bak, da den ser slik ut:

535_forste_bilder_8.JPG

Begynte å ta ut de gamle stoff setene i dag, men rakk ikke så mye da det ble gjort i lunchen. Fikk ut førersetet.

I morgen skal jeg prøve å bytte resten av stoler og baksete. Mulig jeg rekker å lakke frontplata et strøk eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg..

Den har vært i daglig bruk på norske veier i 20år da...

Veit ikke hva du mener med resten av bilen, tror jeg har finni den rusten som er.. dvs, begge kanaler, aller dører, 3 skjermer, jekkfester, innerskjermer.

Det som står igjen er egentlig bare innerskjermer, hjulbue bak, og kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å bytte ut interiøret i helga..

Ikke lett det der med baksetet gitt.

backseat.JPG

Sliter med å koble opp førersetet da kabelen under setet ser slik ut:

undercarpet.JPG

Mens kontakten på setet ser slik ut

memorymodule4.JPG

Ikke akkurat en enkel sak å koble om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...