OleEven Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Blir det Veldig mye dårligere lys av dette? Dem selger jo sotet DE-lys til E34, Noen som har prøvd? Ville spørre før jeg kastet meg utpå å begynteå sote! hehe
OleEven Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 Ingen som har prøvd dette? Sett litt rundt på nettet, å folk har pleid å delt frontlykta, å sotet reflektoren.. hmm.. Men hva kan jeg eventulet fjerne sote sprayen med? Tynner?? 3M sitrusspray?
///MoePower Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Sote reflektoren er en dårlig idè, dette minsker lysstyrken mye mer enn å sote glasset. Du burde sote selve glasset, og det på utsiden såfall hvis det skal bli bra. De som deler glasset og lyktene for å sote reflektorene som du sier er sikkert de med "avlange" lykter, altså ikke runde. Der soter de ikke selve reflektorene, men lakkerer feltet rundt reflektorene så det skal se penere ut. Har ikke forsøkt å sote frontlykter selv, men har veldig lyst til å sote mine egne også. Hvordan er det egentlig med heft og slikt på glasslykter når man soter? Hva bruker man til å sote med? Henger meg altså med på denne tråden her for tips og diverse.
benger Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Hella sotede DE lykter ingen problem å få godkjent..lyst til å kjøpe det selv, men er litt dyrt. På Umnitza får man kjøpt slik sote film, eller Protection-film til frontlysene og tåkelys i forskellige farger. http://www.umnitza.com/advanced_search_ ... words=Film
Ballder Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Ingen som har prøvd dette? Eh.. Jo. Her er resultatet av sotede glass på utsiden av reflektorer, inne i lampen. Sotet også lykteglass utvendig på en e30 en gang i tiden. Men hva kan jeg eventulet fjerne sote sprayen med? Tynner?? 3M sitrusspray? Sprayen jeg brukte den gang var fjernbar med white sprite. Skal snart hive meg på lyktene på bilen i avataren min. Slenger inn bilder og info når det er gjort en gang i fremtiden.
Tommy Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du i det hele tatt tenker på å sote frontlyktene, så må du bruke en dertil egnet film, å ikke en gang tenke på å bruke sotespray. Har sett dette en gang, og etter at de er sprayet sorte, og du skrur på lyset, så er det ikke mye lys som kommer gjennom, og fargen ser grumsete og grå ut. Dette var sprayet på av en som driver med lakkering.
Ballder Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du i det hele tatt tenker på å sote frontlyktene, så må du bruke en dertil egnet film, å ikke en gang tenke på å bruke sotespray. Har sett dette en gang, og etter at de er sprayet sorte, og du skrur på lyset, så er det ikke mye lys som kommer gjennom, og fargen ser grumsete og grå ut. Dette var sprayet på av en som driver med lakkering. E39 på bildet over ble sotet med spray. Hadde ikke merkbart dårligere lys etter det, så er sikkert forskjell på spray da.
OleEven Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 så i teorien kan man bruke sotefilm til vinduer da? En veldig lys vel å merke! Hvis det ikke blir for varmt??
///MoePower Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Sotefilm til vinduer er ikke egentlig så godt egnet for lykteglass ettersom lykteglassene buer veldig mye, så man vil få sprekker. Det er fullt mulig å få det fint ved bruk av slik film, men da må man forme filmen med varmepistol før man legger den på, dette går ikke med alle filmene, ikke de fleste billigfilmene i allefall. Men det er mulig. Film er vel når alt kommer til alt det beste å bruke.
Dr_S Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Husk at det ikke vil bli godkjent på EU hvis ikke lyktene er org. sotet.
Eksos Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Noen som har JOM sine sota lykter? Ser styling-tech leverer slike til E30, en del billigerre enn hella.. http://styling-tech.no/goxpage00000001dbpJOM-80510.html
Frode D Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Hella sotede DE lykter ingen problem å få godkjent..lyst til å kjøpe det selv, men er litt dyrt. https://www.koed.dk/2.1.asp?katstate=ny ... anker_2538 Skjønner ikke helt at du syns det er dyrt.. 2189DKK for lykter +363DKK i frakt =2552DKK + moms Som til slutt blir i NOK med dagens kurs: 3378 NOK... Syns det er bedre å legge ut litt penger i skikkelige lykter som er sotet originalt, og dermed kan godkjennes. I stede for å få dårligere lys i de originale lyktene...
Dr_S Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Frodo_ , alle tenker ikke på kvalitet. Noen skal bare ha det til å se tøft ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå