aloebiz.net Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Min driver å blinker og slukker innimellom.. Det skjedde etter at jeg monterte xenon i fjern og grøftelys!Har også en diskoeffekt når jeg starter opp bilen som gir seg etter 3-4 sekunder. Blinkingen er lik hver gang... Se forøvrig på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=67101&highlight= Disco effekt får du dersom du har Led pærer i Angel Eysene, det er bare hjernen som kontrollerer om pærene virker. Men det skal vel ikke gi disco effekt i xenon nærlysene? Det er ikke Angel Eyesa som blinker... det er nærlysa..
Bjørn 320 Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Har du prøvd å skifte sikkringen? Når du ettermonterer xenon skal du sette i større sikkring... Har akkurat skiftet sikkring i min bil til lysene, lurer på om det var 65 amp eller 70 amp, husker ikke helt. 65-70?!? Viss du har satt i ein så stor sikring kan du vere bombesikker på at alt av ledningar har smelta lenge før sikringen går i tilfelle du får ein feil... Eg har montert xenon og har ikkje skifta til større sikring...null problem det...
aloebiz.net Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Om sikringa er for liten så går den og det vil ikke lyse i det hele tatt heller
Bjørn 320 Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Om sikringa er for liten så går den og det vil ikke lyse i det hele tatt heller Nettopp Og viss det er tilfelle så bør du inn med relé i staden for å bytte til større sikring, slik det bl.a. følgjer med settet som kan kjøpast her på bimmers
Gunnar Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 65-70A? På f.eks. E34 er det 7.5A sikring per lys. Kan med fordel oppgraderes til 10A ved xenonmontering, da xenonen trekker mer enn halogenpærer under oppstart.
pingis123 Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Kanskje denne hjelper? http://www.dekkportalen.no/shop/product ... election=0 Kabel til fjerning av blinking på HID/Xenon kit
2000Touring Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Jeg har helt maken bil som deg, og hadde problemer med at den ene lykten ikke ville starte opp. Måtte skru bryteren av og på en rekke ganger for å få det til å tenne. Byttet ballasten med universalballast fra Dybvik trading. Etter skifte fungere det som bare tusan... Det som er litt forvirrende er at i forhold til at man vanligvis bare trenger en ballast, så er det på disse lyktene ihht til GS sine bilder en styring (15) og en tenner(16). Disse to kan erstattes av universalballasten fra Dybvik. Jeg gjorde denne operasjonen for 14 dager siden, så jeg har det friskt i minne. Gi meg et pip om du har tenkt til å gjøre det, og trenger en DIY.. Er den del plastikk det er mulig å ødelegge, og lykta må plukkes helt fra hverandre.
x25Touring Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 Begge lyktene min blinket samtidig. Men nå har jeg hatt bilen på Bavaria igjen, bytta lysbryteren (lysmodulen), og nå er problemet borte. Lyktene mine er forresten originale xenon i nærlysa, uten noe angeleyes eller noe ettermonterte greier.
bjarneb Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Begge lyktene min blinket samtidig. Men nå har jeg hatt bilen på Bavaria igjen, bytta lysbryteren (lysmodulen), og nå er problemet borte. Lyktene mine er forresten originale xenon i nærlysa, uten noe angeleyes eller noe ettermonterte greier. jeg fikk også blinking i org xenon nærlys ved oppstart etter montering av xenon i langlys og grøftelys, begynte først noen uker etter jeg hadde montert dem hva koster en lysmodulen? virkes jo som at den ikke tåler at man monterer masse extra uorginal xenon
aloebiz.net Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Begge lyktene min blinket samtidig. Men nå har jeg hatt bilen på Bavaria igjen, bytta lysbryteren (lysmodulen), og nå er problemet borte. Lyktene mine er forresten originale xenon i nærlysa, uten noe angeleyes eller noe ettermonterte greier. jeg fikk også blinking i org xenon nærlys ved oppstart etter montering av xenon i langlys og grøftelys, begynte først noen uker etter jeg hadde montert dem hva koster en lysmodulen? virkes jo som at den ikke tåler at man monterer masse extra uorginal xenon hmmm samme med meg.. Hvis man bytter lysmodulen, kommer det tilbake like herlig etterpå da? hmmm..
frodekrs Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 finne dere ut hva som gjør at det er discotek når dere skrur på tenninga? har samme på min med orginale xenon nærlys som begynte å blinke etter jeg monterte ettermonterte xenonlys i fjernlysa. når jeg kopler fra den eine ballastern på fjernlysa så blinker ikke det. når jeg kopler fra den andre ballastern på fjernlysa da blinker det. så lurer på om det kan vere noe med den eine ballastern å gjer?
bmw*327* Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 xenon lysa begynner å blinke når tenneren / pæra begynner å bli dårlig. da bytter vi begge deler på jobben (kommer som en del)... da er allt bra igjenn
aloebiz.net Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Har funnet ut at det er noe med check control som sjekker om pærene er i orden. Har ikke funnet noen fiks på dette problemet annet enn a jeg ikke skrur på nærlysa med en gang etter start...
frodekrs Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 dette har vert siden settet var nytt så trur ikke det er for at pærene er gamle. og dette kom når jeg ettermonterte xenon i langlysa. kopler jeg vekk pluggen til ballasten, alså langlysa så forsvinner blinkinga så det har sikkert noe med check kontroll å gjer. men det så er rart er at jeg kan kople til den eine ballasten(den jeg har på høgre side) uten at lysa blinker. men så fort jeg kopler til den på venstre side så begynner blinkinga. derfor mistenker jeg at det kansje kan ver nokke med den ballasten/pæra på den sida, selv om dei er ny. prøvde også å montere wire fiks fra dybvik-trading. men det heller hjalp ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå