x25Touring Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Har en -99 320d med xenon. Har ganske ofte problemer med blinking i kjørelysa. Kan nesten virke som at de blinker oftere når fulltlyset er tent??? Noen som har vært borti liknende problemer, noen med tips??
x25Touring Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Ingen som har vært borti det her før???
Larsen Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Er nok lampa eller balasten som begynner å bli sliten.
ReBell Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Hvis du får veldig til flimring i lyset så er det ballasten som begynner å ryke.
aloebiz.net Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Min driver å blinker og slukker innimellom.. Det skjedde etter at jeg monterte xenon i fjern og grøftelys! Har også en diskoeffekt når jeg starter opp bilen som gir seg etter 3-4 sekunder. Blinkingen er lik hver gang... Se forøvrig på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=67101&highlight=
x25Touring Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Jeg er rimelig grønn på xenon, men hva er balast? Hvor ligger den, og hva koster noe sånt noe??
Larsen Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Min driver å blinker og slukker innimellom.. Det skjedde etter at jeg monterte xenon i fjern og grøftelys!Har også en diskoeffekt når jeg starter opp bilen som gir seg etter 3-4 sekunder. Blinkingen er lik hver gang... Se forøvrig på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=67101&highlight= Det er nok fordi utladningpærer (xenon M.F) krever en ganske stor start strøm. Da du starter lader tenner opp nok spenning til å tenne lysene, men spenningsfallet blir nok såpass stort at lampene ikke klarer å holde seg påslått så den må starte tenneren igjen. Balasten fungere som en motstand for lampene slik at de ikke får for mye strøm, samt at de øker spenningen til lampene. Plassering er jeg ikke 100% sikker på men de sitter bak lampene et sted, men klistremerke for høy spenning.
ReBell Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Virker som gjengangeren her er ballasten... Hvis noen har ettermontert xenon, sett på wirefiks.
aloebiz.net Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Virker som gjengangeren her er ballasten... Hvis noen har ettermontert xenon, sett på wirefiks. Har satt på det! men like forbanna
ReBell Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Vel, det er forskjellig kvalitet på xenonkitene da...er vel ikke noe annet enn det Jeg har hatt samme kit i 2 år, og ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Ser ut som at mange har problemer med ettermontert xenonkit. Det er så og si "aldri" at det er pærene som ryker, så det er nok ballasten som har skylda.
aloebiz.net Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Har kit fra dybvik trading både på fjernlys og grøftelys! Hadde det samme på E39'n min i over 1 år helt uten problemer!
x25Touring Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Har nå hatt bilen på Bavaria for bytte av LMM og feilsøking på lysa. Det de har kommet frem til er at det må være lysbryteren. De er prøvd å oppdatere den, men uten hell... Så må vel kanskje prøve å finne en ny en.
JJ_Cool Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Har du prøvd å skifte sikkringen? Når du ettermonterer xenon skal du sette i større sikkring... Har akkurat skiftet sikkring i min bil til lysene, lurer på om det var 65 amp eller 70 amp, husker ikke helt.
x25Touring Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Mine er originale, ikke ettermontert
Haug530D Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Min driver å blinker og slukker innimellom.. Det skjedde etter at jeg monterte xenon i fjern og grøftelys!Har også en diskoeffekt når jeg starter opp bilen som gir seg etter 3-4 sekunder. Blinkingen er lik hver gang... Se forøvrig på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=67101&highlight= Disco effekt får du dersom du har Led pærer i Angel Eysene, det er bare hjernen som kontrollerer om pærene virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå