Gå til innhold

96`mod E39 523i Turboprosjekt++


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg solgt 540`en og tatt fatt på ett nytt prosjekt! Denne gangen falt valget på E39 (sjokk) og det er altså en BMW 523i jeg skal ta fatt på. Bilen er forholdsvis lite utstyrt, men har dog klima, alarm, slås, fullt servicehefte, 17" felger og litt annet diverse... Det som er greit med denne bilen er at den er i VELDIG god stand.. har aldri hørt en E39 med så fin motorgange som denne.. og da har jeg akkurat solgt en 540 med 100 000km på telleren!

Uansett, bilen ble kjøpt inn i går på delvis impulskjøp da jeg havnet i budkrig med en kar fra sandnes. Legger ut noen bilder fra annonsen..

I første omgang har jeg følgende planer for bilen:

- Komplett M5 stuk med Speil, fangere, felger og hele pakka der

- Turbo skal monteres hos adekk as!

- Svart skinnint inkl dørsider osv, multiratt, shadowline og ryggesensor skal ettermonteres!

- Orginal stereo skal rives langt ut og bygges opp et hefti multimedia senter, da tenker jeg PS3, 8-10" widescreenskjerm fremme i konsollen over klimaanlegget, PC fra carputer med 3G kort og internett + litt div...

- Vurderer også justerbare coilovers fra bilstein... men det spørs på budsjettet!

1745071-bilde1-1199478224__bmw523i007.jpg

1745071-bilde3-1199478393__bmw523i002.jpg

1745071-bilde5-1199478582__bmw523i004.jpg

1745071-bilde7-1199478760__bmw523i012.jpg

1745071-bilde8-1199478842__bmw523i016.jpg

Da har jeg fått ut noen bilder her... er vel bare å begynne å demontere tralla snart:) andre tips til hva som bør gjøres mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser IKKE vitsen med å selge en orginal 540 til fordel for den bilen der.

Med planene dine er det ikke langt unna at den bilen vil koste deg like mye som den andre, dessuten vil effekten være ca lik, kanskje dårligere, mm du påkoster litt andre ting enn det som er i adekk sin pakke.

Som sagt, antar at du solgte den andre fordi den ble for dyr, men det kan ikke være rare greine du sparer i det lange løp?

Enlighten me..

Ellers så den helt grei ut, blir sikkert bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr nei? Jeg har en E36 325 cab også stående som jeg har pimpa opp ganske bra=), så det går greit.. tjente meg en del lapper på 540`en også:)

Anågende denne bilen så ryker det noen kroner, men har litt sponsorer og diverse så det går nok bra;) blir Laaaaangt unna hva jeg fikk for 540`en iallefall :)

M5 diff hadde vært bra.. noen som vet hva det koster? er vel veldig dyrt.. må bli fra en delebil isåfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Endelig et skikkelig e39 prosjekt :)

Med planene dine tenker jeg drømmebil ;ppp

Håper og tror at dette skal bli en skikkelig gromtralle ja! blir vel å levere bilen til adekk i neste uke:) Så har jeg litt tid på meg til å skaffe det jeg trenger av deler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje norges første E39 turbo (?). Skal bli moro å følge med. Dette er ikke en løsning/motoroppsett som er særlig utprøvd.

Forventer full rapport etter turbokonvertering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir full rapport selvfølgelig:) Håper at adekk kan bidra med litt bilder underveis også når de innstallerer turboen. Har uansett stor tro på at dette skal bli bra;)

Turbo er jo bare begynnelsen... har mye andre planer også, og jeg håper å bli ferdig til Juni/Juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke lov å reklamere direkte for adekk i en prosjekttråd, men kontakter du de gir de deg sikkert en god pris!:)

Angående turbobygg i E39 mente adekk at det var ganske lett og at det var mye verre i feks. E36...! Men ikke vet jeg.. skal bare bygge stereoen jeg så:)

Hellakering blir det mest sannsynlig da jeg har litt fargeforskjell her å der.. men det blir samme fargen, Cosmosvart metallic 303! Kanskje med en effekt eller noe.. det spørs..

Ellers skal jeg muligens ha noe av dette:

J75148.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...