Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjørte gjennom byen idag blinket det blåe lys i grillen på den hæ...... mondeoen som plutselig lå bak meg. 2000kr i bot for å ha på tåkelys. Da synes jeg ærlig talt at politiet har for lite å sysle med. Folk kan fritt stå på gata å selge dop. Men å ha på tåkelysene på bilen, ja da har man tydeligvis gått for langt. Syns politiet prioriterer litt feil! Men, det er kansje ikke snakk om prioriteringer. For å si det sånn, hadde det vært en passat med en 50år gammel mann bak rattet så kunne han sikkert hadd 14 tåkelys på uten å bli stoppet.

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ligger "en og annen" tråd om dette fra før av, men debatten kommer nok igang igjen :lol:

Feil bruk av ressursene ja, men de må vel ta noen "kriminelle" i trafikken også for at det skal se bra ut på papiret

Skrevet

Var det nærlys og tåkelys du hadde på?

For ettersom jeg har forstått er park/tåke en lovlig kombinasjon sålenge det er lyst.

Skrevet

Nei, hadde park/tåke. Da min kjørelærer fortalte meg at dette var en lovlig kombinasjon, den gangen jeg kjørte opp. Men han skinnkledde gubben mente at det var for mørkt. Det var kansje det da.... Heh.. Uansett mener jeg at det er totalt idiotisk av dem å legge seg opp i slikt. Hadde observert meg i en rundkjøring 1km lenger borte. Fulgte etter meg derfra.

Skrevet

Trikset er å spille dum når man blir stoppet for slikt.

"...å nei, glemte jeg å skru de av... ...ja, ja du får gi meg ei bot da... ...er jo tross alt ikke lov å kjøre med..."

Da blir de som regel litt hyggeligere. Har greid å snakka meg til advarsel tre ganger på den måten. :D

Skrevet
men om du glemte å skru av tåkelysene, glemte du også å skru på nærlysene... :P

Nei

Kan ha tåkelys på både park og kjørelys.

Kjører tåke/park når det er lyst, og kun kjørelys når det er mørkt.

HAH :lol:

Skrevet

Politiet her omkring gir blanke faen, med mindre de har teknisk kontroll inne i sentrum. Tror det er for mye bry for de å måtte gå ut av bilen for å snakke med noen.

Skrevet

Hmm.. Jeg skjønner ikke hva vitsen er med å klage her etterpå.. Du visste at du kjørt med en ulovlig lyskombinasjon og må ta konsekvensene det medfølger. Politiet gjorde bare jobben de er pålagt og jeg syns derfor det er helt unødvendig, tullete og forsåvidt uinteressant å diskutere det. Hold dere til loven så slipper dere å bli bøtelagt! Jeg kjører selv med parklys i kombinasjon med tåkelys på kvelden - og tar konsekvensene om jeg blir stoppet for det.. Mitt valg..

Skrevet

Helt enig med deg, Saltkjelen. Det finnes utrolig mange teite lover i verden, du vet selv at du blir straffet om du bryter de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...