kilronan Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Helt enig med deg, Saltkjelen. Det finnes utrolig mange teite lover i verden, du vet selv at du blir straffet om du bryter de. Det finnes sikkert mange teite lover, men lovene som regulerer lysbruk på veien er ikke en av dem.
Azeton Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 hehe! endelig! Hater grøftelys! er så enig at det er utrolig.. blender som faen gjør de tåkelysene også!
Hakon Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 hehe! endelig! Hater grøftelys! er så enig at det er utrolig.. blender som faen gjør de tåkelysene også! Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor kan ikke alle kjøre med vanlig kjørelys. Jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor det er så uhyre problematisk
JAL_535i Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 men om du glemte å skru av tåkelysene, glemte du også å skru på nærlysene... Nei Kan ha tåkelys på både park og kjørelys. Kjører tåke/park når det er lyst, og kun kjørelys når det er mørkt. HAH Nei tåkelys på dagtid skal kun brukes i sammenheng med parklys.
Azeton Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 "Det er såååå stilig" Har røska bort tåkelysene mine jeg..!
ruberhai Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Kjørte fra Oslo til Trondheim en mørk natt for noen uker siden, og mista tellinga på hvor mange biler jeg møtte med kjørelys + tåkelys på kveldstid, det er helt jævlig å møte på, spesielt når det er mørkt, bestemte meg for å få ut litt aggresjon ved å bruke lyshorn til bilene som hadde denne kombinasjonen, og det var ialefall over 50 ganger... Den verste kombinasjonen må vel ha vært de som kjører både med langlys å tåkelys, eller de som hadde tusenmetere og langlys.. arrrggggg.. Er det så vanskelig? Kjørelys = LOVLIG Parklys + tåkelys = LOVLIG (før skumring) Kjørelys + tåkelys = ALLTID FORBUDT
Svensson Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Skjønner egentlig ikke hva folk har mot tåeklys jeg...når dere møter en bil med tåkelys, stirrer dere da intenst inn i lysene som et skremt rådyr? Er mer plaget med tullinger som ikke har stilt inn lysene sine riktig, enn å bli blenda så jeg kjører i grøfta fordi en eller annen person har skrudd på de "jævla" tåkelysene. Her i kongsberg kjører både jeg og onkel politi med tåkelys og kjørelys, men jeg skrur de av hvis det er våt veibane....DA blender de kanskje bitte litt.. Får jeg bot så får jeg bot. Virker som de er mest ute etter å få inn penger. Kunne heller tatt de super rånerne som har kappa fjører osv. GOOOOO Grøftelys
Azeton Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 hehe, er du halvveis blind eller noe? trenger ikke stirre inn i tåkelysene. men det er ekstra lyskilde, er ikke alle biler som er så sterke tåkelys at det irriterer. men de som har det er et helvette! ikke hjelper det med lyshorn heller. "Hva gjør vi galt"
ruberhai Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 De som ikke sjønner hva de gjør galt skulle ikke hatt lappen.
JAL_535i Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 synes det er værre å ligge bak noen med tåkelys utav helvete som blender..
PIIIPower Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Greit nok i byen, der er det kansje litt harry med tåkelys/grøftelys, men siden jeg bor langt inni skauen er det faktisk ganske så ålreit med grøftelys. Noe jeg opplever hver dag; på vei hjem fra jobb sånn ca 17 og da er det mørkt. Og sånn veien er omdagen; møkkete og mørk. Når man møter biler så blir man totalt blendet i ca 50meter, lenger hvis det er flere biler imot. Jeg ser ikke midtlinja ei heller sidelinja. Med tåkelys derimot er alt mye bedre, jeg kan navigere etter sidelija og bremse for bambiene som skal over. Heller bot enn ut av veien.
Bimmerlars Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Tåke/Nærlys skulle ikke vært en mulig kombinasjon på biler!! Kjør gjerne med park og tåke døgnet rundt, men blir litt for mye lysorkester når di er sammen med nærlysa
ruberhai Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Lettere sakt, heller bilene som kommer mot deg ut av veien enn du? --- Inlegg nr 200 btw! oho..!
316 Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Jeg har ikke grøftelys/tåkelys jeg, så jeg slipper det problemet.
Svensson Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Er ikke mye blind, nei, men skal faktisk prøve å konsentrere meg om å sjekke grøftlys heretter.. For å se om det faktisk blender meg. Nå sier jeg ikke at grøftlys ikke blender på kveldstid og våt asfalt( da har ikke jeg på heller) men kveldstid og tørr asfalt blir noe annet. Hvis det blender meg så jeg ikke ser bra nok til å kjøre skal jeg faktisk ta det til etterretning og slutte å bruke det på kveldstid selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå