|_BMW_| Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Hei! Noen som vet om det er mulig på en eller annen måte og spille av DVD på den nyeste 5 serien? Står jo DVD ikon der, men det er kanskje bare fordi navigasjonscd`en ev DVD basert?
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Ja, det er mulig - men kun når bilen står i ro. Akkurat slik det er med TV funksjonen. Du kan imidlertid ikke bare sette inn en DVD plate. Man må til en BMW forhandler og gjøre en omprogrammering eller liknende. Da får man spilt av DVD, men som jeg sa istad. Kun når bilen står i ro. Du, som har TV funksjon i bilen din burde jo imidlertid vurdere HARTGE in-motion (7122,80kr + frakt og montering)..
haugejan Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Går dette på alle E60/E61 eller gjeld dette kunn 2007 og nyare
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Går dette på alle E60/E61 eller gjeld dette kunn 2007 og nyare Hva da? Omprogrammering eller hva det er slik at du kan se på DVD når bilen sår i ro eller HARTGE sin TV-in-motion funksjon (som gjør at man kan se på TV når man kjører)? Førstnevnte er originalt BMW produkt, så dette gjelder nok fra E60 (2003->) og E61 (2004->), men med et forbehold om noe usikkerhet. HARTGE'n virker på alle modeller.
Superbeetle Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Det burde jo være mulig å se tv/dvd mens man kjører på en annen måte enn Hartge sin til 7000kr Monterte pioneer dvd/touchscreen her om dagen og der var det kun en ledning som skulle gå til håndbremsen som forhindret at man kunne se film i fart. Jordet denne bak på spilleren istedet. Men er fort litt forstyrrende med slik skjerm syntes jeg, selv bare for å bytte sanger. Regner med at på e60/61 så er det litt mer sofistikert enn en enkel ledning, men burde gå an å få til på et vis..
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Men da kommer man tilbake til hvor mye man egentlig måtte ønske å skru/røre på en bil til så mye penger. Om jeg hadde bestilt min bil med TV hadde jeg definitivt ikke tullet og gjort ting jeg kanskje hadde angret på, på en bil til nesten 750 papp. Da er det faktisk billigere og bedre å kjøpe HARTGE sin løsning mener nå jeg... Det er selvfølgelig opp til dere selv hva dere ønsker, men jeg hadde aldri skrudd opp interiørlister, tatt ut navispilleren osv. bare for å koble og kanskje klippe av en ledning. Er du gæren!
|_BMW_| Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Ingen som har hørt noe ang. dette produktet da? http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1589 Det var godt at en kan spille DVD i bilen, rart at en må omprogrammere egentlig. Noe annet som bør omprogrammeres hvis først bilen skal inn?
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Ikke ta meg helt 100% på ordet når jeg brukte ordet omprogrammering. Jeg skal sjekke en gang til og se hva som virkelig må gjøres for å få dette til. Det kan godt mulig at det bare er noen plinger og plonge som må skiftes.. Etter å ha undersøkt vet jeg desverre ikke hva som må til, men BMW kaller det selv "BMW DVD system for kontrolldisplayet".. DVD'en spilles, bilde vises i kontrolldisplayet og lyden kommer gjennom bilens høytallere. Systemet kan kun brukes når bilen står i ro og man må kontakte BMW forhandler for pris og informasjon. Mitt tips er derfor at du gjør dette slik at de kan gi deg eksakt pris og hva som må gjøres.. Etter du har gjort det hadde det vært fint om du postet hva som ble gjort og pris - da jeg også kunne tenkt meg å gjøre noe tilsvarende..
|_BMW_| Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Skal ringe bilsalongen i Skien på mandag og høre så skal jeg informere videre. Føler det på meg at det er godt og spille en skikkelig god musikkDVD, spille HØYT og kjøre LANGT! Et spm til. Noen som vet enkleste og beste måte og få phono UTGANG i samme bil?
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Føler det på meg at det er godt og spille en skikkelig god musikkDVD, spille HØYT og kjøre LANGT! Det er nok desverre det som ikke er mulig da dette systemet kun kan brukes når bilen står i ro. Systemet slår seg av så fort bilen settes i bevegelse..
|_BMW_| Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Det er vel i såfall som på Tv funksjonen en duppeditt som kan fikse dette problemt også... Men er redd for at det systemet du snakker om er en ekstern DVD spiller som er mulig og bestille som ekstrautstyr med skjerm i taket eller nakkestøttene osv...
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Det er vel i såfall som på Tv funksjonen en duppeditt som kan fikse dette problemt også...Men er redd for at det systemet du snakker om er en ekstern DVD spiller som er mulig og bestille som ekstrautstyr med skjerm i taket eller nakkestøttene osv... Nei, det er ikke en skjerm som monteres i tak eller i nakkestøtter. Dette er for bilens kontrollskjerm. Man skal derfor etter å ha få montert dette gå inn på Entertainment med iDrive og så velge DVD øverst (sammen med FM, AM, AUX, TV osv). Ja, det er mulig å fjerne TV sperra, men BMW verksted vil ikke gjøre dette. Jeg vet desverre ikke hvordan denne HARTGE TV in-motion fungerer, men du kan jo bare sende en mail til Tor Erik Kvande (Strandveien Auto, HARTGE importør) og undersøke med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå