Gå til innhold

Trenger hjelp med utetemperaturføler og startsperre e30

Yngvejos
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å legge opp stor kjørecomputer i e30en min, og har to problemer.

Utetemperaturføler. Noen som har dette lagt opp fra fabrikk som kan ta bilde av hvor den blir ført ut i motorrommet, hvordan den ligger i motorrommet og hvor mange av pluggene som skal holde seg inni bilen?

Startsperre:

Jeg fant to ledninger som var skjøta sammen over høyttaleren på førersiden. Disse passa i hver sin plugg i ledningsnettet til startsperra. Men bilen starter fremdeles selv om den spør etter kode. Har jeg koblet inn på feil plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvordan det er på e30, men da jeg la opp kabler i min e34 var det ikke så avansert med tempmåleren. Den trenger en plusskabel så går i ledningsnettet bak på komputeren, og en i jord.

Skal legges til at dette var til liten komputer, men vil tippe at det ikke er noen forskjell på det.

Som sagt, en kabel i en av pinnene bak komputeren, og en i jord et eller annet sted. Jeg festet min til braketten til servooljetanken.

Kabelen fra komputeren og til måleren trekker du enkelt gjennom kabelgjennomføringen under rattstammen (i allefall der den var på min e34 ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin gjennomføring å stikke den gjennom, og har nå lagt temperaturføleren i framfangeren.

Jeg fant også ut at releboksen laga masse lyd når jeg satte på blinklyset. Det viste seg at jeg har kobla blinklyset til startsperra. :P

Så da er spørsmålet, hvor finner jeg ledningene til startsperra? Det skal være noen grønne ledninger, den ene har rød stripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...