Gå til innhold

E 61 525D starter IKKE!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min E 61 525D startet plutselig ikke i dag...

microbryteren i bakluken er gåen så den skulle på verksted for å få det fikset..

bryteren trekker strøm selv om bilen er låst så bilen blir strøm tom!

da jeg satte boosteren på bilen for å få strøm startet bilen, gikk i 5 sek og STOPPET..

etter det starter den ikke igjen..

får nå opp følgende feil i displayet: fuelpump failure..

noen som kan hjelpe her??

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

håper IKKE det :)

så snodig at det plutselig skulle skje sånn uten videre..

Trodde kanskje noen hadde vært borti noe av det samme iom at bilen hadde vært HELT strømtom..

software feil av noe slag?? bilen tror jo annenhver dag at jeg har punktert også.. da er det bare å resete og kjøre videre...

Skrevet

Er ikke denne bilen så ny at det er garanti på den?

De småfeilene du sier som at den sier den har punktert og sånn, det skal jo ikke være sånn!

Skrevet

Mulig du har feilvisning på tankmåleren(ikke ukjent problem), ergo så er kanskje tanken tom.Da vil du kunne få opp feil på pumpa.

Disse E60/E61 bilene har også en tendens til å vise at det er ingen å kjøre 3-5mil på kjørecomputeren. Men det stemmer ikke desverre :cry:

De kommer ofte inntauet med nettopp 3-5 mil igjen å kjøre, men de er tomme for drivstoff..

Skrevet

Hmm.. Jeg fikk ikke slike feilmeldinger da min E60 (04 mod) ikke ville starte. Jeg ringte BMW Norge, som da veiledet meg hvordan jeg skulle gå frem på telefon. Jeg fikk beskjed om å dra automat-giret opp og ned igjennom P, N, R, D flere ganger. Omtrent 7-8 ganger. Dette skulle være nok til å få elektronikken normal igjen ettersom den hadde hengt seg.

Hvis du får tyre puncture hver eneste dag du er ute å kjører hadde jeg definitivt sjekket lufttrykket. Bare for lite luft er jo årsaken til at denne kommer og går som den vil.

Skrevet
Hmm.. Jeg fikk ikke slike feilmeldinger da min E60 (04 mod) ikke ville starte. Jeg ringte BMW Norge, som da veiledet meg hvordan jeg skulle gå frem på telefon. Jeg fikk beskjed om å dra automat-giret opp og ned igjennom P, N, R, D flere ganger. Omtrent 7-8 ganger. Dette skulle være nok til å få elektronikken normal igjen ettersom den hadde hengt seg.

Hvis du får tyre puncture hver eneste dag du er ute å kjører hadde jeg definitivt sjekket lufttrykket. Bare for lite luft er jo årsaken til at denne kommer og går som den vil.

Takker for svar!! skal ut å prøve :)

sjekket og justerte lufttrykk for en uke siden :) ble ingen forskjell :(

Skrevet

Dette er også et kjent problem, BMW har kommet med ny software som skal eliminere dette problemet :wink:

Skrevet

Hmm, det er godt mulig. Jeg vet hvertfall at på blandt annet facelift kommer det nå opp melding for mistet dekktrykk og punktert dekk. Denne har kommet flere ganger på min facelift, men da var årsaken at det var en skrue i dekket. Virker som om den nå er mye mer stabil og rett og slett virker. På min gamle E60 punkterte jeg en gang, men fikk ikke melding. Fikk melding når jeg hadde skiftet til reservehjulet.. :lol:

Prøv tipset og kom eventuelt med en tilbakemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...