Bonden Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Du er helt avhengig av mye støm og høy hastighet på startern hvis ikke startbustern er sterk nok drar den ikke fort nok rundt ,da får du ikke høyt nok trykk i railen til at den begyner å åpne dysene.
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Og naboen det er meg. Sliter med en 93 mod 318 på jobb som har noe av de samme symptomene. Noe som har trekt strøm (kortslutning i ledningsnett evt defekte komponenter), og etter bytte til nytt batteri, kjører bilen to timer, står parkert en liten stund, og er strømtom... Når jeg fikk den inn før helga var sikring til bensinpumpe gåen. Av andre ting kan nevnes at sentrallås ikke virker. Og motorstyring starter ikke ved startforsøk, bare starter og alt annet... Blir å gå manuelt igjennom og måle ut alt da diagnose ikke fungerer.
ALLSTAR Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Hvis noen vet vilken sikkring jeg skal sjekke blir jeg veldig glad Skal være ett skjema dær bak men finner ikke noe i min bil desverre
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 sikring 1 i bagasjerom. Nede i venstre hjørne.
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Håndbok: http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
S.Arnesen Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 dette må da være en sak for bmw forhandleren du kjøpte møkka av? hehe
Thomaz Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Det mener jeg og.. Hadde ringt BMW å hørt jeg..
aloebiz.net Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Har du ikke garanti på bilen da? Lever den inn til BMW og få den fikset!!
TerjeAa Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Hehe Alle skulle hatt en nabo med peil på Bimmer......................... (Og diagnoseprogram)
Richie85 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 har du kommet noen vei med bilen? Fatter har en E61 530dt og når det er -10 og mer, går den fryktelig stygt på tomgang ved oppstart.. Dette er i 10-12 sek, så går den pent.. Virker som den ikke får nok drivstoff, kan det være noe symptomer på noe av det samme med dieselpumpen? Eller rett og slett bare at det er kaldt? Beklager om jeg sporer litt av..
Sir Hofstad Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Søkt litt på pumpe på E61, og det er ikke noe enkelt stående tilfelle at den ryker. http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recall ... A50037892C BMW hadde så store problemer med noen produsert i 2005, at de måtte tilbakekalle mange. Måte å teste at det faktisk er pumpeproblem er visst at du bare får 2-4 omdreininger på startern. Nå har jeg ikke diagnosekabler her, så får stole på I-driven at det er pumpa som er problemet. Utladete batterier og sentrallås som ikke virker i sammenheng med startsperrer osv gjør det til litt sånn gjettelek. Elektronikken er avhengig av nok spenning for å drives korrekt.
ALLSTAR Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 Da er bimmern henta av falken gitt... inn på EMM Sport i morgen tidlig for feilsøking... (dritt bil) hehe håper det er en filleting!!!! har kostet på bilen snart 100K i div stasj og slitedeler.. (meste jeg har kjøpt er morro da)
ALLSTAR Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Etter mye om og men fant Emm Sport feilen.. flaks i uflaks er det da "bare" matepumpa til drivstoffpumpa som er gåen.. dieselpumpe : 17.000,- ++ matepumpe : ca. 2.600,- + arbeid.. det de også hadde funnet ut var at tankmåleren hadde hengt seg opp og at bilen var tom for diesel.. med nesten 12 mil igjen å kjøre.... (dette BØRR vel egentlig gå på garanti selv om bilen nå har rullet 135.000 km) Noen som kan slike regler?? elektroniske komponenter har vel 5 års garanti.. vil ikke det også gjelde en slik sak???
aloebiz.net Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Er det ikke en 06 modell a? BMW skal selvfølgelig fikse dette på sin egen kappe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå